  • 1. Data: 2011-02-17 02:09:39
    Temat: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
    Od: scob <9...@t...pl>

    No bo nie kupiłem latem zafiry :P
    A babsztyl chce rodzinę powiększać, a do tego a4-ka po serwisie u
    pewnego speca zdechła na amen i nie chce ruszyć z miejsca, gdzie stoi.
    Jak już ją (a4-kę, nie babę!) zepchnę do Warty, albo oddam ubogim
    ludziom, co to ją wypiorą i napiszą w ogłoszeniu "od starszego niemca"
    (z grubsza się zgadza :P) - to będę kupował autko, co ma 3 rzędy
    prawdziwych siedzeń: 1 rząd dorośli, 2-gi - przyszłe, potencjalne
    potomstwo sztuk 1 i ew. obecne, co samo się gramoli i starczy przypiąć,
    trzeci - obecne potomstwo, jak nie będzie chciało koło wyjca siedzieć,
    albo teściowa (bo na przewożenie w przyczepie zona nie daje zgody). Za
    trzecim rzedem: 50kg labrador retriever-a..

    I teraz: zafira, scenic 1 i 2, picasso, corolka verso, touran, caddy,
    premacy i dacie MCV :D:D - odpadły, bo za małe, i albo nie ma trzeciego
    rzędu, albo "udawany"

    "Suwane" drzwi są atutem, mocny, dający sobie wetknąć sekwencyjny gaz
    benzyniak - też. Jakieś takie prywatne uprzedzenie - wszystkie znajome
    mi dizle poza VAG-owymi tej zimy miały przestoje spowodowane jakimiś
    fuckupami.

    Automatyczna skrzynia - może być, owszem, chętnie. Byle działała tak,
    jak ZF-ka z VAG i się nie j***ła.

    Webasto - powinno być, grzana przednia szyba - chętnie.

    Szyberdachy, szyba w dachu, panoramadach - chętnie. Miło się takim czymś
    jedzie.

    Na placu boju pozostają:

    - Kia Carnival :D:D (motyl, cavallino?)
    Ale że węże tylnej nagrzewnicy, zacierające sie silniki od zwalonego
    napędu pompy oleju, ale korozja, ale żałosny Euro-NCAP.. I co to jest to
    CRDI? No i smierdzi mi tu oplem Sintrą..

    - Voyager i klony - blachy, milion usterek, silniki niewiadomojakie,
    żałosny Euro-NCAP

    - Espace IV - Śliiiczny. Takie pedalskie UFO ;) tylko że jest jakiś
    wysyp takich w niezłej cenie.. Po zeszłorocznych powodziach we francji?
    2,0T benzyna albo dCi 2,2 albo 3.0...

    - Eurovan (powiedzmy; wiem, że eurovan to była poprzednia generacja): C8
    / 807 / ulysse / Pedra (taka pedalska nazwa :P )
    Suwane drzwi, fotele jak w startreku - podoba mi się.. ale jest na "F" -
    bać się? A jak nie benzyniak (mmm.. 3,0 w c8), to który dizel? HDI czy JTD?

    - Mazda MPV - najnowocześniej wygląda, Nikt nic nie wie, nikt nie zna. ;-/

    - Mitsu Grandis - pono VAGowskie silniki, ale nikt tego na żywo nie
    widział i za drogi w zakupie

    - previa - za droga

    - Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
    minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubię, nie
    zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i
    webasto, za to TDi-ki znane, lubiane, "rozpykane" przez serwisy, bo są
    tego miliony. I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do
    przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.
    Silnik od VAG-a, czy na TDCI i EcoTek-i też patrzeć?
    1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie
    będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala,
    więc od bidy napędzi i vana..

    Co tu kupic? doradźcie. Może jeszcze coś innego?

    Opinie posiadaczy będą dla mnie cenniejsze, niż teoretyków, ale i za te
    będę zobowiązany.
    --
    Scob

  • 2. Data: 2011-02-17 07:59:52
    Temat: Re: Który VAN (3 rzędy siedzeń)?
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
    [...]
> [...]
    > napędu pompy oleju, ale korozja, ale żałosny Euro-NCAP.. I co to jest to
    > CRDI? No i smierdzi mi tu oplem Sintrą..

    Mój bardzo dobry znajomy ma Carnivala 2,9 CRDI z 2003 roku. od nowości w
    jego rękach i bardzo sobie chwali. Jeździłem z nim sporo po Polsce
    (służbowo) i samochód naprawdę zrobił na mnie dobre wrażenie. Wnętrze
    ogromne, materiały całkiem solidne (fotele welurowe praktycznie nie
    noszą śladu zużycia). Silnik pracuje w miarę cicho, jest elastyczny jak
    na tą masę i wielkość auta. Skrzynie ma manualną, climatronik (w lato
    dość szybko chłodzi wnętrze). Korozji brak. Ogólnie jest bardzo
    zadowolony z autka.

  • 3. Data: 2011-02-17 08:20:04
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > - Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
    > minus za "uchylne" drzwi tylnie.

    Żadna wada. Wcale nie przeszkadza, a ma też zalety (niższa masa,
    prostsza konstrukcja).

    > a to automaty ZFa - znam, lubię, nie
    > zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i
    > webasto, za to TDi-ki znane, lubiane, "rozpykane" przez serwisy, bo są
    > tego miliony.

    Co to jest "Fort" ?

    Ogrzewane przednie szyby można trafić we szystkich SGA
    (Sharan/Galaxy/Alhambra).
    "Webasto" firmy Eberspacher jest w każdym TDI jako dogrzewacz, można
    przerobić na pełne ogrzewanie postojowe - czasem trafia się werjsa
    fabryczna pełna.
    Wyjątek - auta z Włoch i być może innych krajów południowych, mogą nie
    mieć dogrzewacza.

    I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do
    > przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.

    Bzdury. W ogóle chcesz MK1 czy MK2? ile masz kasy do wydania?
    Na 2.0 benzyna bym nie patrzył bo rzeczywiście za słabe.
    1.9 TDI AFN (110 KM) w MK1 jest już wystarczający, dodatkowo kosztem ok.
    800 zł można mu dodać ze 20 KM.
    W MK2 silnik 1.9 TDI AUY (115 KM) jest spokojnie wystarczający, jak nie
    to 800 zł i masz 140 KM i ~ 370 Nm i banan z gęby nie schodzi.
    Silnik ASZ (130 KM) - tym lepiej.

    Silnik 2.3 benzyna w Galaxy jest produkcji Forda, ma 145 KM, dobrze się
    gazuje i zbiera raczej pozytywne opinie. O 2.8 VR6 się nie wypowiem bo
    nie znam, ale jeździ na pewno super.

    > Silnik od VAG-a, czy na TDCI i EcoTek-i też patrzeć?

    TDCI to były w Galaxy MK3. W MK2 i Sharan/Alhambra były tylko diesle VW.

    > 1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie
    > będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala,
    > więc od bidy napędzi i vana..

    1.8T myślę, że będzie jeździł bardzo dobrze i gazuje się bez problemów.

    Polecam SGA, a z nich najbardziej polecam Galaxy - bo jest najtańsze,
    przy czym wszystkie auta były składane na tej samej linii w tej samej
    fabryce i w przypadku diesli różnią się tylko szczegółami zewnętrznymi i
    wykończenia wnętrza.

  • 4. Data: 2011-02-17 08:21:31
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]

    > - Eurovan (powiedzmy; wiem, że eurovan to była poprzednia generacja): C8
    > / 807 / ulysse / Pedra (taka pedalska nazwa :P )

    Phedra... - jedna literka, a tyle zmienia... ;)

    > Suwane drzwi, fotele jak w startreku - podoba mi się.. ale jest na "F" -
    > bać się? A jak nie benzyniak (mmm.. 3,0 w c8), to który dizel? HDI czy JTD?

    Bać się - bo to na "F" - więc z definicji... ;)

    Wszystkie - niezależnie od znaczka na masce powstają w tej samej fabryce
    we Francji.
    Wszystkie silniki też są francuskie - i to nie zależnie od znaczka na
    klapie.

    Z doświadczenia - zawieszenie jest lekko przewymiarowane, bo wspólne z
    dostawczymi (Jumpy/Expert/Scudo) - więc na naszych drogach nie wybija
    się tak szybko.

    Silniki HDi - jeśli nie są zakatowane przez "mechaniora" to pracują.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 5. Data: 2011-02-17 08:43:43
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    stałem rok wstecz przed podobnym dylematem

    na placu został Carnival i Viano ze względu na wielkość - moim zdniem
    VAN zaczyna się wtedy gdy mozna spokojnie przejść między fotelami 1i2
    rzędu do tyłu po płaskiej podłodze bez arobacji

    wyszło Viano średniej długości , ASB , 2.2CDI

    Carnivalem jeżdziłem wiele lat , i uważam że to niedocenione auto ,
    temat pomp oleju to zaszłość (do 2001 roku w starym silniku ) , rurki
    wstawia się miedziane i jest OK - brałbym znów gdyby nie żona :-)))

    przy ASB oba spalają tyle samo 9.5-10/100 bez znbaczenia miasto/trasa w
    moim przypadku , oba przyspieszają (to nieco przesadzone określenie )
    podobnie

    pozdrawiam

    Andrzej

  • 6. Data: 2011-02-17 08:45:54
    Od: LEPEK <n...@n...net>

> [...]
    > albo teściowa (bo na przewożenie w przyczepie zona nie daje zgody). Za
    > trzecim rzedem: 50kg labrador retriever-a..

    3 prawdziwe rzędy siedzeń - zgoda.
    Ale przy takiej konfiguracji wnętrza, to będziesz musiał Yorka kupić, bo
    bagażnika zostaje symbolicznie i to im wyżej, tym gorzej (oparcia
    siedzeń są pochylone przeciwnie, niż tylna szyba przecież).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2011-02-17 09:16:32
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 17.02.2011 02:09, scob pisze:
> [...]
    > 1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie
    > będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala,

    Psa traktuj jako osobofotel - moj ma 23kg i jazda z pelnym zestawem
    foteli to zadna przyjemnosc dla psa. Ale z drugiej strony 7 osob (w tym
    2 w fotelikach) plus 2 duze wozki plus pies dalo rade ;)

    No i koniecznie kup wersje z obracanymi przednimi fotelami - idealna
    sprawa na pikniki rodzinne.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 8. Data: 2011-02-17 09:41:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 17 Feb 2011 02:09:39 +0100, scob <9...@t...pl> wrote:

    >- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
    >minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubię, nie
    >zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i

    alhambra też miewa grzanie przedniej (moja z 2004 ma).
    Nie wiem tylko czy te auta spełniają wymaganie miejsca dla labradora,
    bo przy rozłożonym 3-cim rzędzie nie ma już wiele bagażnika.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2011-02-17 10:53:40
    Od: Grzegorz <g...@g...com>

    On 17 Lut, 08:20, omega_fan <o...@n...org> wrote:

> [...]
    > fabryczna pełna.
    > Wyjątek - auta z Włoch i być może innych krajów południowych, mogą nie

    Czyli co? Włosi swoimi autami nie jeżdżą na narty? :)

  • 10. Data: 2011-02-17 11:11:00
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 02/17/2011 10:53 AM, Grzegorz wrote:

    > Czyli co? Włosi swoimi autami nie jeżdżą na narty? :)

    :) dodatkowo w górach bywa naprawdę zimno, ale faktem jest, że spotkałem
    się z SGA z silnikiem diesla, które nie miały nawet dogrzewacza -
    właśnie import z Włoch.