  • 21. Data: 2022-10-26 22:51:49
    Temat: Re: Ktore opony?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sprawdź dokładnie - to samo auto z innym wyposażeniem (nie silnikiem)
    > może mieć inną prędkość maksymalną, bo ona jest powiązana z masą pojazdu.

    Będę musiał wygrzebać instrukcję - ale w sumie instrukcja też nie jest
    żadnym dokumentem... Alez ciekawości jutro spojrzę co tam jest.

    Przestań mnie podpuszczać bo pojadę i sprawdzę przy ilu zamyka szafę;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2022-10-26 22:56:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 22:51 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Będę musiał wygrzebać instrukcję - ale w sumie instrukcja też nie jest
    > żadnym dokumentem... Alez ciekawości jutro spojrzę co tam jest.
    >
    > Przestań mnie podpuszczać bo pojadę i sprawdzę przy ilu zamyka szafę;)

    Jak nie ma elektronicznej blokady to zamkniesz szafę sporo powyżej
    dopuszczalnej dla auta.
    U mnie dopuszczalna to 190 a idzie 230. Licznik mam do 240km/h.
    Testowałem oczywiście na rolkach ;-)

    TG

  • 23. Data: 2022-10-26 23:07:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak nie ma elektronicznej blokady to zamkniesz szafę sporo powyżej
    > dopuszczalnej dla auta.

    Dlatego sądzę że vmax to 250 bo tak z tego co wiem mam kaganiec
    ustawiony. Trochę dziwne że dopuszczalna 225(albo 235) a kagadniec na 250.

    > U mnie dopuszczalna to 190 a idzie 230. Licznik mam do 240km/h.
    > Testowałem oczywiście na rolkach ;-)

    Ja bym się na rolkach bał:P BTW - hamownia to chyba słabo symuluje V
    max, więc coś kręcisz;)

    Ja sprawdzałem kiedyś, ale to nie tym wozem. Accord 1.8 wyciągał 200 ale
    trzeba było kawałka żeby doszedł, mercedes e klasa miał to wujowo
    rozwiązane, bo przy 250 jeszcze widać dość żwawo przyspieszał bo jak
    działał kaganiec to wyraźnie było czuć i leciało się "na kierownice" co
    jak ktoś się nie spodziewał to było po prostu niebezpieczne.

    PS - już się przedawniło:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 24. Data: 2022-10-26 23:49:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tjc507$fj0$1$Shrek@news.chmurka.net>
    user Shrek pisze tak:

    > IMHo mniej groźne niż flak i kilkanaście metrów zanim zjedziesz na
    > pobocze - więc tak - do wulkanizatora i jeździć.
    >
    > BTW - które dzieci mają takie siekacze:P

    głodne polskie
    ze ściany wschodniej

    --
    Piter
    www.vivaldi.com www.freecommander.com

  • 25. Data: 2022-10-27 00:20:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.10.2022 o 22:48, Shrek pisze:
> [...]
    owy

    > Dzięki - rzeczywiście ciekawe, zwłaszcza że u mnie zalecają H a prędkość
    > max wynosi w zależności od źródła między 225 a 235... Będę musiał w
    > wolnym czasie przejrzeć papiery od samochodu, bo robi się intrygująco.

    No ale ... na jakiej podstawie właściwie podejrzenie, że chodzi o jakąś
    inną prędkość maksymalną niż ta, którą się pojazd porusza?

  • 26. Data: 2022-10-27 05:55:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2022 o 00:20, ii pisze:

    > No ale ... na jakiej podstawie właściwie podejrzenie, że chodzi o jakąś
    > inną prędkość maksymalną niż ta, którą się pojazd porusza?

    Z tą z jaką się porusz, z tą z jaką się może poruszać (fizycznie), tą
    którą producent w homologacji wpisał, czy tą na którą nastawił kaganiec
    (a zaleca opony H, które są "wolniejsze") od każdej z nich (z wyjątkiem
    pierwszej).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2022-10-27 07:39:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jak nie ma elektronicznej blokady to zamkniesz szafę sporo powyżej
    > dopuszczalnej dla auta.
    > U mnie dopuszczalna to 190 a idzie 230. Licznik mam do 240km/h.
    > Testowałem oczywiście na rolkach ;-)

    A u mnie Vmax to 160 (niech będzie że trochę zawyży), a opona na 200+.
    To co mnie obowiązuje?

  • 28. Data: 2022-10-27 10:08:24
    Od: K <...@l...com>

    On 26/10/2022 19:56, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > PS. Nie liczą się prędkości z jakimi się poruszasz - index prędkości nie
    > może być mniejszy niż dopuszczalna prędkość auta.
    >
    > TG

    Dopuszczalna predkosc auta jest taka jaka stanowia lokalne przepisy i tu
    kazda opona spelnia wymagania. Nawet na niemieckich autostradach
    zalecana predkosc to 130kmh. Podaj mi podstawe prawna tego co napisales.

  • 29. Data: 2022-10-27 13:14:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 09:08:24 +0100, K wrote:

    > Dopuszczalna predkosc auta jest taka jaka stanowia lokalne przepisy i tu
    > kazda opona spelnia wymagania. Nawet na niemieckich autostradach
    > zalecana predkosc to 130kmh. Podaj mi podstawe prawna tego co napisales.

    W niemieckich jest to moze zalecana, ale nie wymagana.
    Wiec wymagane sa opony dostosowane do mozliwosci auta,
    lub naklejka przed kierowca, podającą dopuszczalną predkosc opon.

    U nas nie wiem jakie sa aktualne przepisy, ale Niemcy blisko ... taka
    naklejka to moze dobry pomysl :-)

    J.

  • 30. Data: 2022-10-27 13:22:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Oct 2022 15:13:25 +0100, K wrote:
    > Chce wymienic opony, do tej pory kupowalem Uniroyale RainSporty i musze
    > powiedziec, ze jestem jak do tej pory zadowolony. Szczegolnie na mokrym
    > bo zjawisko aquaplaningu jest na nich minimalne. No ale moze jest cos
    > lepszego. Ponizej lista potencjalnych kandydatow. Wybralem takie, ktore
    > maja indeks na mokrym A oraz opor toczenia nie gorszy niz C. Wszystkie
    > maja tez index FR czyli ten dodaktowy kolnierz chroniacy obrecz.

    Tak nawiasem mowiac - jezdze na calorocznych debicach navigator, z
    indeksem E ... i nie odczuwam jakis problemow na mokrym.
    Choc raz mnie zaskoczyly. Raz.

    Az sie troche dziwie, bo niby jest to oficjalny test, i wedle tabelki
    roznice powinny byc duze.

    Na deszczu profilaktycznie zwalniam, choc czasem deszcz maly, a czasu
    jeszcze mniej ... jest jakis obiektywny test?
    Poszukac plyty poslizgowej? Teraz chyba przy kazdym WORDzie ?

    > Predkosci z jakimi sie poruszam po autostradach to zwykle nie wiecej niz
    > 160km/h choc zdarza sie, ze ponosi mnie fantazja i pojade i 200. Budzet
    > per szt. to nie wiecej niz ~?130. Z uwagi na miejsce zamieszkania caly

    To na UK? A tam wolno tak sie dac poniesc fantazji? :-)

    > rok jezdze na letnich, wiec raczej nie powinny twardniec na plastik w
    > temp 3st C.
    >
    > https://www.oponeo.co.uk/tyre/goodyear-eagle-f1-asym
    metric-6-245-45-r18-100-y-xl-fp#393410986
    > https://www.oponeo.co.uk/tyre/continental-contisport
    contact-5-245-45-r18-100-w-xl-fr-j#407106152

    Wow - swiatowa korporacja nam sie zrobila ..
    porownywal ktos ceny?

    J.