  • 11. Data: 2022-10-26 22:21:09
    Temat: Re: Ktore opony?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak.
    > A dokładnie to minimalny index prędkości dla opon letnich wskazuje
    > producent auta.
    > Nie mają tu znaczenia dopuszczalne prędkości na drogach w danym kraju.

    Ale nikt na poważnie nie pisał o 140 - przynajmniej ja pisałem to w
    ramach dowcipu. Natomiast byłbym wdzięczny za podanie podstawy prawnej,
    że mam mieć indeks opon co najmniej taki jak "prędkość dopuszczalna
    samochodu" - skoro nie tak wynikająca z PoRD to u mnie będzie 250 czyli
    opony W - tych jest raczej mało bo większość to H albo V.
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2022-10-26 22:23:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.10.2022 o 21:18, PiteR pisze:

    > Pojechaliści na tydzień na Kanary.
    > Wracacie do PL a tu flak kompletny zero wiatru w oponie.
    > Dzieci odgryzły wentyl.
    >
    > Czy dalej ufacie takiej oponie?

    IMHo mniej groźne niż flak i kilkanaście metrów zanim zjedziesz na
    pobocze - więc tak - do wulkanizatora i jeździć.

    BTW - które dzieci mają takie siekacze:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-10-26 22:29:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 22:14 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ale jakaś podstawa prawna? Dal ustalenia uwagi nie korzystam w AC, więc
    > wewnętrzne widzimisię ubezpieczyciela mnie nie dotyczy.

    > To wskazane przez producenta (gdzie) czy ma być prędkość dopuszczalna
    > auta (250 w moim przypadku, 140 dla purystów).

    > I już pierwszy wyjątek, bo mój producent nie pisze nic o tym, żebym w
    > zimę miał prędkość dpouszczalną 160.

    Sam sobie poszukaj - jest tak jak napisałem. Index opony letnich zależy od
    producenta auta, index zimowych dla aut zarejestrowanych na terytorium EU
    zależy od dyrektywy EU (nie mniej niż Q)
    Nie chcesz wierzyć - trudno. Jakoś to przeżyję :-)

    TG

  • 14. Data: 2022-10-26 22:32:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 22:21 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > samochodu" - skoro nie tak wynikająca z PoRD to u mnie będzie 250 czyli
    > opony W - tych jest raczej mało bo większość to H albo V.

    Ale wiesz, że dopuszczalna prędkość maksymalna auta to nie jest to co
    widać na liczniku?

    TG

  • 15. Data: 2022-10-26 22:36:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sam sobie poszukaj - jest tak jak napisałem. Index opony letnich zależy
    > od producenta auta,

    Być może, ale ja na szybko sprawdziłem i wychodzi na to że u mnie
    _zalecają_ H czyli 210 a ty pisałeś, że ma być jak prędkość dopuszczalna
    (nie wiem jaka jest "dopuszczalna" ale mój ma Vmax katalogowe 250 i
    sądzę że tyle ma, a potem kaganiec).

    > index zimowych dla aut zarejestrowanych na
    > terytorium EU zależy od dyrektywy EU (nie mniej niż Q)
    > Nie chcesz wierzyć - trudno. Jakoś to przeżyję :-)

    Akurat w to ostatnie wierzę, bo może i jest jakaś dyrektywa na ten temat
    - zresztą nie kupisz mniej niż 180 w praktyce. Ale pytam o tą prędkość
    dopuszczalną (nawet zalecenia to zalecenia a nie nakaz, po drugie są
    niższe od Vmax).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-10-26 22:37:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale wiesz, że dopuszczalna prędkość maksymalna auta to nie jest to co
    > widać na liczniku?

    A to nie to co podaje producent jako prędkośc maksymalną?

    --

    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-10-26 22:42:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.10.2022 o 22:37, Shrek pisze:

    > A to nie to co podaje producent jako prędkośc maksymalną?

    OK - nie 250 a 235. I tak więcej niż 210 czyli H, które zaleca producent.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2022-10-26 22:44:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 22:36 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > _zalecają_ H czyli 210 a ty pisałeś, że ma być jak prędkość dopuszczalna
    > (nie wiem jaka jest "dopuszczalna" ale mój ma Vmax katalogowe 250 i

    http://krysgum.com.pl/content/18-opona-a-kodeks-drog
    owy
    §11 ust. 5
    "Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności
    dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
    pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni
    dla danej opony i obciążenia pojazdu. "

    j.w.

    TG

  • 19. Data: 2022-10-26 22:47:01
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 22:42 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > OK - nie 250 a 235. I tak więcej niż 210 czyli H, które zaleca producent.

    Sprawdź dokładnie - to samo auto z innym wyposażeniem (nie silnikiem) może
    mieć inną prędkość maksymalną, bo ona jest powiązana z masą pojazdu.

    TG

  • 20. Data: 2022-10-26 22:48:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
    > pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni

    Dzięki - rzeczywiście ciekawe, zwłaszcza że u mnie zalecają H a prędkość
    max wynosi w zależności od źródła między 225 a 235... Będę musiał w
    wolnym czasie przejrzeć papiery od samochodu, bo robi się intrygująco.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!