  • 31. Data: 2022-10-27 14:36:11
    Temat: Re: Ktore opony?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 10:08 K <...@l...com> pisze:

    > Dopuszczalna predkosc auta jest taka jaka stanowia lokalne przepisy i tu
    > kazda opona spelnia wymagania. Nawet na niemieckich autostradach
    > zalecana predkosc to 130kmh. Podaj mi podstawe prawna tego co napisales.

    Przecież podawałem:

    $11 ust.5.
    Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności
    dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
    pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni
    dla danej opony i obciążenia pojazdu.

    Warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
    z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia 2
    Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
    ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zarządza się, co
    następuje:

    https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2016-2022-t-j,1700971
    2.html

    Nie mają żadnego znaczenia lokalne przepisy n/t prędkości na drogach.

    TG

  • 32. Data: 2022-10-27 15:03:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przestań mnie podpuszczać bo pojadę i sprawdzę przy ilu zamyka szafę;)

    eeeee nie pojedziesz

    ;)

  • 33. Data: 2022-10-27 15:04:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dzieci odgryzły wentyl.
    >
    > Czy dalej ufacie takiej oponie?

    a co ma opona do wentyla? przecież on w feldze siedzi

  • 34. Data: 2022-10-27 15:14:27
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    J.F w

    > Tak nawiasem mowiac - jezdze na calorocznych debicach navigator, z
    > indeksem E ...

    Taa..... I IQ też masz na poziomie indeksu prędkości E, czyli 70 max?

    > i nie odczuwam jakis problemow na mokrym.

    Wile gospodyń nie widzi różnicy...

    > Choc raz mnie zaskoczyly. Raz.

    Żebyś sam kiedyś zaskoczył i odróżnił indeks prędkości od pozostałych
    parametrów, typu klasa efektywności np. spalania, przyczepności na mokrym

    > Na deszczu profilaktycznie zwalniam, choc czasem deszcz maly, a czasu
    > jeszcze mniej ... jest jakis obiektywny test?
    > Poszukac plyty poslizgowej? Teraz chyba przy kazdym WORDzie ?

    Ot sie idiota przedstawił jak zawsze...

    --
    Tomasz

  • 35. Data: 2022-10-27 15:34:20
    Od: K <...@l...com>

    On 27/10/2022 13:36, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Nie mają żadnego znaczenia lokalne przepisy n/t prędkości na drogach.
    >
    > TG

    Na szczescie samochod mam zarejestrowany w UK gdzie na jednej osi moge
    miec opony o roznych bieznikach (wazne aby typ sie zgadzal) i aby mialy
    nie mniej niz 1.6mm glebokosci.

  • 36. Data: 2022-10-27 15:44:29
    Od: K <...@l...com>

    On 27/10/2022 12:22, J.F wrote:

    > Tak nawiasem mowiac - jezdze na calorocznych debicach navigator, z
    > indeksem E ... i nie odczuwam jakis problemow na mokrym.
    > Choc raz mnie zaskoczyly. Raz.

    mialem kiedys debice zimowe i byly fatalne.

    > To na UK? A tam wolno tak sie dac poniesc fantazji? :-)

    nie, ale w DE mozna, a jezdze 1-2-3 razy w roku przez ten kraj.

    metric-6-245-45-r18-100-y-xl-fp#393410986
    contact-5-245-45-r18-100-w-xl-fr-j#407106152

    > Wow - swiatowa korporacja nam sie zrobila ..
    > porownywal ktos ceny?
    >
    > J.

    ceny podobne kilkanascie PLN roznicy raz w jedna raz w druga strone. to
    co jest drozsze to robocizna.

  • 37. Data: 2022-10-27 16:12:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 14:44:29 +0100, K wrote:

    > mialem kiedys debice zimowe i byly fatalne.

    No coz - znałem takich, co sobie bardzo chwalili,
    chyba nawet sam widzialem, ze mozna chwalic.
    Ale to bylo duzo sniegu, a nie woda w koleinach.

    > nie, ale w DE mozna, a jezdze 1-2-3 razy w roku przez ten kraj.

    Ale tam moze byc snieg w zimie :-)

    I nawet mandat jest za brak zimowek, tzn sa jakies glosy, ze wtedy,
    jak kierowca zasluzy - tzn wypadek mial, kolizje czy ruch zablokowal,
    bo ruszyc nie moze ...

    J.

  • 38. Data: 2022-10-27 16:20:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 15:14:27 +0200, Tomasz wrote:
> [...]
    >
    > Żebyś sam kiedyś zaskoczył i odróżnił indeks prędkości od pozostałych
    > parametrów, typu klasa efektywności np. spalania, przyczepności na mokrym

    Pretensje do poprzednika.

    Nawiasem mowiac - on siedzi w UK, to tam sie to nazywa index.

    > Ot sie idiota przedstawił jak zawsze...

    No co - ze jak mam odczucie, to pisze, ze mam odczucie,
    a chcialbym znac konkretne liczby, to źle?

    Nawiasem mowiac - Niemcy ciekawie piszą
    https://de.wikipedia.org/wiki/Reifenlabel

    J.

  • 39. Data: 2022-10-27 16:39:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.10.2022 o 13:14, J.F pisze:

    > W niemieckich jest to moze zalecana, ale nie wymagana.
    > Wiec wymagane sa opony dostosowane do mozliwosci auta,
    > lub naklejka przed kierowca, podającą dopuszczalną predkosc opon.
    >
    > U nas nie wiem jakie sa aktualne przepisy, ale Niemcy blisko ... taka
    > naklejka to moze dobry pomysl :-)

    A nie chciałbyś na czole takiej mieć? :-)

  • 40. Data: 2022-10-27 16:42:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Oct 2022 16:39:21 +0200, ii wrote:

    > A nie chciałbyś na czole takiej mieć? :-)

    To chyba dla kobiet - na pewno spojrzy w lusterko :-)

    J.