  • 51. Data: 2013-08-18 12:29:05
    Temat: Re: Które baterie trzeba rozładowywać d o końca a k tóre do połowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 10:57:54 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Nosze sprzętową, przy okazji osłania ekran.

    Taa ... Surface tez mi sie podoba :-)

    > Brak portu szeregowego/USB z obsługą przejściówki na RS oraz softu który
    > umiałby się tak połączyć.

    A zobacz
    http://androidforums.com/android-lounge/482959-rs-23
    2-terminal-emulator-android.html
    https://play.google.com/store/apps/details?id=slickd
    evlabs.apps.usbtoserialterm

    > Ale jak powiedziałem - takie rzeczy robi się tak rzadko, że szkoda nawet
    > wspominać. Kabelek jest potrzebny tylko po wyjęciu skrzynki z kartonu do
    > pierwszej konfiguracji i ustawienia haseł. Potem można już zdalnie
    > telnetem/SSH

    Jeszcze sa takie zabawki
    http://www.usconverters.com/index.php?main_page=prod
    uct_info&products_id=404

    J.

  • 52. Data: 2013-08-18 12:31:16
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > Skoro to takie tanie, to moze samemu dasz rade w pol godziny wyczyscic

    Pół godziny to mi zajmie ściąganie i drukowanie dalszej części serwisówki -
    tam jest coś koło 10 etapów, żeby się dostać choćby z wierzchu do radiatora,
    o jego ściągnięciu celem wymiany pasty i związanym z tym stresem już nie
    wspomnę. Wychodzę z założenia, że lepiej dać zarobić komuś, kto się na tym
    zna (a przynajmniej tak twierdzi), zaś samemu w tym czasie zająć się czymś,
    na czym ja się znam, a co pozwoli mi zarobić na taką usługę.
    Być może Waldek ma rację, że za 100 zł to co najwyżej dmuchną z puszki, ale
    tak do 2 stów to jestem w stanie to zlecić. Powyżej tej kwoty zacznę sam
    ostrzyć wkrętaki ;->
    Ale to temat bardziej na pl.comp.pecet.

    JoteR

  • 53. Data: 2013-08-18 12:37:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 12:29:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > Taa ... Surface tez mi sie podoba :-)

    Logitech :-)

    > Jeszcze sa takie zabawki
    > http://www.usconverters.com/index.php?main_page=prod
    uct_info&products_id=404

    Za połowę ceny tabletu? Serio?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 54. Data: 2013-08-18 12:38:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 12:17:56 +0200, JoteR napisał(a):

    > Ale pasty raczej nie wymienią, dmuchając z puszki. Chyba, że tylko
    > stwierdzą, że wymienili ;->

    Pasta nie ruszona z miejsca to specjalnie chłodzenia nie pogorszy - jeżeli
    była nałożona prawidłowo. Problemy z chłodzeniem powoduje kurz zatykający
    radiator.

  • 55. Data: 2013-08-18 13:02:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Aug 2013 11:37:08 +0100, Waldek Godel napisał(a):
    uct_info&products_id=404

    > Za połowę ceny tabletu? Serio?

    Trzeba bylo kupic jak tablety byly drogie, wtedy bylby tanszy :-P

    J.

  • 56. Data: 2013-08-18 20:10:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-08-16 09:22, ZS pisze:

    > Miałem kiedyś paluszki cd-ni i chyba z 7 lat wytrzymały rozładowując do
    > końca. Teraz kupując nowe to pentagramy np. z 20 cykli wytrzymały w mp3.
    > Sanyo się trzymają ale zobaczymy jak długo:)

    Moje doświadczenie w bateriami NiMH jest związane głównie z pracą w
    sprzęcie fotograficznym. Zależy mi na tym aby akumulatory trzymały jak
    najdłużej gdy są nieużywane, ja najdłużej gdy pracują w sprzęcie i
    pozwalały się ładować w różnych stanach rozładowania nie tracąc
    właściwości. Miałem pentagramy dawno temu - wyrzuciłem je, beznadziejne.
    W tej chwili skupiam się na NiMH "nowej generacji" (np. Sony Eneloop
    albo Varta Ready4use). Po niecałych 2 latach eksploatacji nie wykazują
    drastycznych ubytków na pojemności jak to z innymi bywało. Faktem jest,
    że ładuję je w dobrej ładowarce Powerex MH-C9000. Nie trzymam się zatem
    żadnych zasad, ładuję dość brutalnie prądem 1A bo nie mam czasu na
    sentymenty. Okresowo przeprowadzam diagnostykę ogniw. Więc nie wiem jak
    jest z tymi wszystkimi teoriami. Dla NiMH nie sprawdzają się.

    Marek

  • 57. Data: 2013-08-18 20:52:40
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-08-18 20:10, Marek napisał/a:
    > np. Sony Eneloop

    Sanyo

    --
    Czarek

  • 58. Data: 2013-08-18 21:28:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 17 Aug 2013 11:01:54 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

> [...]
    > ich pojemność maleje. Co prawda, to były obserwacje sprzed 5 czy 8 lat, ale
    > teorie były te same ;-) Może układy zasilania się zmieniły, chociaż nie
    > sądzę.
    > Kolega zrobił kiedyś eksperyment: w dwóch biurach wprowadził różne reguły -
    > w jednym użyszkodnicy mieli cały czas trzymać baterie w środku, w drugim
    > odwrotnie. W pierwszym baterie musiał wymieniać po 1,5 roku, w drugim po
    > 2,5. Co prawda, najpierw dostał opierdol od szefostwa, że się bawi, ale
    > później oszczędność rzędu miliona złotych na 3 lata podziałała na

    Porządne laptopy mają banalnie prosty układ, który nie ładuje baterii w
    ogóle, jeżeli pojemność nie spadnie poniżej pewnego progu, OIDP to 93%.
    Te kilka procent to niewiele jeżeli chodzi o czas używania a znakomicie
    rozwiązuje problem ciągłej pracy na zasilaniu.

  • 59. Data: 2013-08-18 21:46:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-18 21:28, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Te kilka procent to niewiele jeżeli chodzi o czas używania a znakomicie
    > rozwiązuje problem ciągłej pracy na zasilaniu.

    Tak się rozwiązuje te układy od lat :>

  • 60. Data: 2013-08-18 21:52:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-08-17 11:01, Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > 2,5. Co prawda, najpierw dostał opierdol od szefostwa, że się bawi, ale
    > później oszczędność rzędu miliona złotych na 3 lata podziałała na

    I kierownictwu nie przeszkadzało, że te kilkaset laptopów pracuje przez
    kilka lat bez ochrony przed skutkami wyłączenia zasilania?

    --
    pozdrawiam
    MD