  • Data: 2011-10-13 10:41:56
    Temat: Re: Które autko do 5000zł polecicie??
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-12 11:34, The_EaGle wrote:

    > Tam było kilka diesli które w większości określa się jako 1.9D -> 68KM
    > to miał XUD7 czyli 1.8D a nowszy XUD9 czyli 1.9D miał 71KM, dopiero
    > 1.9TD miał 90KM. Natomiast istotnie z dynamiką to on miał problem mówię
    > 1.9D 71KM. Jednak te 150km/h można było tym autostradą jechać. Spalanie

    Pomieszałeś trochę.

    XUD9 1.9D występował w co najmniej dwóch wersjach - 64KM i 71KM. Miałem
    oba. I wadą tych silników było zmęczeniowe pękanie wałka rozrządu -
    m.in. z tego powodu musiałem zamienić 64KM na 71KM.

    Wersja TD miała też kilka wersji - od 62KM do 92KM.

    XUD7 to było już coś innego i występowało w P205 z mocą 60KM, była też
    wersja z turbo 78KM i 90KM.

    Więcej jest tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD

    > było dość małe, średnio poniżej 6l na 100km. Moment obrotowy na niskich
    > obrotach był na tyle duży że nawet pod górę można było ruszyć bez
    > dodawania gazu. :>

    Średnio poniżej 6l to może w lekkim 205.

    W aucie klasy kompakt typu 306/ZX nalezy oczekiwać rozrzutu 5-8l/100km
    (trasa lato, miasto korki zima) - realnie średnio 6.5l/100km.

    --
    MM