  • 21. Data: 2014-04-25 14:58:38
    Temat: Re: Którą płytę z chipsetem Z81 lub Z87 polecili byście?
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > "Chris" <c...@m...com> wrote in message
    > Ja jednak nie wyobrażam sobie zmieścić się na tego typu dysku, nawet
    > 128GB. Teraz mam 1TB i myślę o zakupie większego :-)

    Ja obecnie mam 128GB SSD + 1TB na dane i to potrzebuję do ciągłegu urzywania
    mam na SSD a reszta co sporadycznie to na 1TB.
    ps. Do tego mam jeszcze 2TB na Qnap jako backup i magazyn np.
    filmów/seriali.

    > SSD Cache ma tu jedną, dla mnie podstawową, zaletę - że dane siedzą
    > sobie na głównym dysku nieruszane, a SSD służy tylko jako cache, czyli
    > *kopia* podręczna. Jak się SSD wykorbi to danym się nic nie stało...
    > Masz więc prędkość podobną jak w dyskach "hybrydowych" a większą
    > swobodę wyboru który dysk użyjesz jako talerzowego a który jako SSD.

    Może i tak ale dla mnie to tylko tak na karce ładnie wygląda :) co do SSD i
    jego zajechania to wyłącz pagefile i masz po problemie, zresztą przy SSD
    jest to zalecane.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 22. Data: 2014-04-25 15:15:41
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Pszemol pisze:

    > A możesz rozwinąć nieco temat i napisać czemu uważasz, że nadają się na
    > śmietnik?

    Zakładałem, że film który widziałem dotyczył pracy CPU przy normalnej
    częstotliwości. Zresztą nawet przy podwyższonej, wentylator powinien
    osiągnąć swoje maksymalne rpmy i szumieć tak jak to wynika z jego
    parametrów. Tymczasem tutaj miałem wrażenie że wentylator ma ogromne
    problemy z łożyskiem.

    Zobacz ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=rPC8Vl3KsJE

    Zresztą niedługo kupuję procesor, z ciekawości sprawdzę jak zachowuje
    się boxowy.

    > Bo ja rozumiem, że komuś, kto podkręca CPU, standardowe chłodzenie nie
    > wystarcza, ale podkręcacze to zupełnie osobna grupa konsumentów i nie ma
    > sensu ujednolicać ich potrzeb z potrzebami normalnego śmiertelnika.
    > Ja wiele komputerów z CPU Intela zbudowałem i na wiatrakach Intela z
    > pudelka z CPU nigdy się jeszcze nie zawiodłem.
    > Są ciche, wydajne i trwałe.

    Pamiętasz kiedy budowałeś ostatnio? Ponoć trend jakości jest w dół

    > I piszesz o tym prześcignięciu Asusa pod względem jakości na jakiej
    > podstawie?

    Akurat przeglądam obecnie płyty główne i nazwa Asus występuje bardzo
    często w otoczeniu słowa problem. Ale ja obecnie szukam konkretnego
    zastosowania: cichy, wydajny, mały komputer.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 23. Data: 2014-04-25 15:23:52
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Chris" <c...@m...com> wrote:
> [...]
    > urzywania mam na SSD a reszta co sporadycznie to na 1TB.
    > ps. Do tego mam jeszcze 2TB na Qnap jako backup i magazyn np. filmów/seriali.

    W Twojej konfiguracji nie korzestasz z zalet SSD przy dostępie do danych z
    dużego dysku...
    Mało tego - partycja systemowa lubi się zapchać szybko przy instalowaniu
    programów, a wiec musisz częściej robić porządki i reinstalki...
    No i masz zamieszanie z dwiema literami dysków: co dać na C:? A co na D:?
    Nigdy tego nie lubiłem i od dłuższego czasu już nie dzielę dużych dysków na
    mniejsze partycje bo to tylko sztuczny kłopot jest potem...

    SSD Cache daje Ci właśnie eleganckie rozwiązanie w którym masz tylko C: a
    system dobiera pliki do umieszczenia w pamięci cache (dysk SSD) w bardziej
    inteligentny sposów na podstawie częstości ich używania...

    > Może i tak ale dla mnie to tylko tak na karce ładnie wygląda :)

    Nie rozumiem, czemu tylko na kartce?
    Możesz coś więcej napisać?

    > co do SSD i jego zajechania to wyłącz pagefile i masz po problemie,
    > zresztą przy SSD jest to zalecane.

    Coś gdzieś czytałem, tylko już nie pamiętam gdzie, że bez pagefile Windows
    działa jakoś gorzej, nawet jak masz na tyle fizycznej pamięci RAM aby
    pomieścić wszystkie otwarte programy...
    Muszę poszukac więcej info na ten temat.
    Wiem, ze tak się robi dla oszczędzania wysiłku dla dysku SSD ale chyba jest
    jakis koszt na wydajności ogólnej systemu jak pracuje on bez pagefile...

  • 24. Data: 2014-04-25 19:23:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Rezmer" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > osiągnąć swoje maksymalne rpmy i szumieć tak jak to wynika z jego
    > parametrów. Tymczasem tutaj miałem wrażenie że wentylator ma ogromne

    OK, teraz rozumiem, że chodzi Ci tylko o hałas większy niż oczekiwałeś.
    To jeszcze nie powód aby spisywać taki wiatrak na śmietnisko bo hałas
    wcale nie musi być związany z problemami z łożyskiem...

    > Zresztą niedługo kupuję procesor, z ciekawości sprawdzę jak zachowuje się
    > boxowy.

    Sprawdź i napisz czy był taki sam głośny :-)

    > Pamiętasz kiedy budowałeś ostatnio? Ponoć trend jakości jest w dół

    Niedawno, ale ja staram się trzymać z daleka od tego typu "gorących"
    procesorów... Ostatnio takie wielkie radiatory widziałem w jakichś
    starych serwerach Della na procesorze Xeon - radiator ledwie się mieścił
    w pudle... i w zimie już pieca nie trzeba było włączać jak PC pracował ;-)

    > Akurat przeglądam obecnie płyty główne i nazwa Asus występuje bardzo
    > często w otoczeniu słowa problem. Ale ja obecnie szukam konkretnego
    > zastosowania: cichy, wydajny, mały komputer.

    Wiesz co... tego typu myślenie przypomniało mi narzekanie jakie
    słyszałem kiedyś w Polsce że złodzieje najbardziej lubią kraść maluchy
    i polonezy... Płyty Asusa stają się coraz bardziej popularne, coraz więcej
    ludzi je ma, więc nawet jeśli mały procent płyt będzie mieć usterki
    to będziesz o tym słyszał od wielu "poszkodowanych". Ciężko sobie
    wyrobić poglądy na temat niezawodności czytając tylko anegdoty
    z sieci, bez danych statystycznych na temat tego ile płyt było dobrych, bo
    przecież nikt na forum nie będzie wchodził i pisał że nie ma problemów :-)

  • 25. Data: 2014-04-25 19:34:06
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-04-25 14:28, Pszemol pisze:

    > Bo ja chcę użyć tego drugiego dysku w roli "SSD Cache", a z tego co
    > czytałem o chipsetach Intela to maksymalny rozmiar SSD w tej konfiguracji
    > to właśnie 64GB.
    > W większych dyskach też jest tylko 64Gb używane do SSD a reszta dysku się
    > marnuje, albo wykorzystasz tą resztę na taką dziwna, małą partycję, z
    > osobną literką dysku - troche to dla mnie bez sensu... Tak czy insczej
    > akurat już mam 64gb poroletni dysk SSD z OCZ. Leży na półce nieużywany.
    > Będzie miał zastosowanie w nowym zestawie :-)
    >
    > http://www.pugetsystems.com/labs/articles/How-it-Wor
    ks-Intel-SSD-Caching-148/
    > " SSD caching is limited to 64GB. If the SSD is larger than 64GB, the
    > remaining space is partitioned as a standard drive. You can either leave
    > this space empty, or format it for use as additional storage through
    > Window's Disk Management utility."

    Ten opis nie do końca jest prawdą, drugie ograniczenie o którym nie
    piszą, to HDD o pojemności maksymalnie 2TB - ja mam 3TB i dopiero po
    kupieniu SSD 64 GB okazało się, że nie działa. Napisałem do supportu
    (mam płytę gigabyte) poprosili o szczegóły, sprawdzili i okazało się, że
    ta technologia obsługuje dyski do pojemności 2TB. Teraz mam SSD 64 GB
    mSATA którego wcale nie używam :/

  • 26. Data: 2014-04-25 20:37:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message
> [...]
    > gigabyte) poprosili o szczegóły, sprawdzili i okazało się, że ta
    > technologia obsługuje dyski do pojemności 2TB.

    Dzięki za informację, akurat miałem kupić 2TB :-)

    > Teraz mam SSD 64 GB mSATA którego wcale nie używam :/

    To sprzedaj go! :-)

  • 27. Data: 2014-04-26 00:12:31
    Temat: Re: Ktora plyte z chipsetem Z81 lub Z87 polecili byscie?
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Chris* wdusil[a] knefle:

    >To samo bym powiedział 3 - 4 lata temu, obecnie bardzo dużo zmienili w
    >polityce wsparcia i niezawodności.

    A na kondensatorach tandeciarze juz nie oszczedzaja?

  • 28. Data: 2014-04-26 00:46:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "zil0g" <z...@m...prl> wrote in message
    > *Chris* wdusil[a] knefle:

    > A na kondensatorach tandeciarze juz nie oszczedzaja?

    Już tych słynnych kondensatorów nie wypominaj, bo ucierpiał na tej
    aferze praktycznie cały świat i wielu producentów, nawet dobrych...

  • 29. Data: 2014-04-26 00:51:08
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "ToMasz" napisał:

    > zrób miejsce na dowolnym pendrivie. sciągnij obraz rescuecd i narzędzie
    > do wgrania obrazu płyty na uruchamialny pendrive. zrób bootowalny
    > pendrive, zabootuj z niego komputer i napisz:

    > shutdown -h now (enter)

    > i już będziesz wiedział czy winny jest zasilacz czy windows

    Typowy przykład strzelania z armaty do wróbli, albo sięgania do prawego ucha
    lewą ręką. A w ogóle to propozycja bez sensu. Nie łatwiej podmienić
    zasilacz, albo sprawdzić go na innym komputerze?

    Pzdr

  • 30. Data: 2014-04-26 01:26:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-04-26 00:51, Użytkownik Kamil napisał:

    > Typowy przykład strzelania z armaty do wróbli, albo sięgania do prawego ucha
    > lewą ręką. A w ogóle to propozycja bez sensu. Nie łatwiej podmienić
    > zasilacz, albo sprawdzić go na innym komputerze?

    Uważasz że każdy ma w domu zapasowy zasilacz a wolnego pendriva
    nie ma bo i po co ?