  • 1. Data: 2009-06-16 11:37:36
    Temat: Ktora malpka do wnetrz i pomieszczen ?
    Od: Telemach <t...@g...pl>

    Potrzebny aparat dla kobiety ktora ma problem z nauczeniem sie nawet
    podstawowych zasad fotografii wiec z aparatu korzysta jedynie w opcji
    AUTO lub programach tematycznych. Wiekszosc zdjec wykonuje w
    pomieszczeniach, wnetrzach kosciolow, muzeow itp. itd. Potrzebny jest
    jakis aparat kieszonkowy za nie wiecej niz 1000zl (moze tez starszy
    model za mniejsze pieniadze) lecz dostepny w systemie ratalnym wiec z
    uzywkami juz gorzej. Z moich rekomendacji wynika ze najlepiej by sie
    chyba sprawdzil

    Fuji F100FD lub ewentualnie F60D

    Canon IXUS 870 lub 860

    czy ktos moze dorzucic jeszcze jakis aparat o ktorym wie ze warto go
    wziac pod uwage ?

    - Telemach -

  • 2. Data: 2009-06-16 17:06:47
    Temat: Re: Ktora malpka do wnetrz i pomieszczen ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Telemach" <t...@g...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > wiec z
    > uzywkami juz gorzej. Z moich rekomendacji wynika ze najlepiej by

    A tak z drugiego konca - ktorys z Panasonicow DMC-TZn ?
    Nie jest to najtansza malpka, ale i szeroki kat [ekwiwalent 25mm]
    zapewnia, i zoom 10x jakby trzeba detale, i lampa blyska dalej niz
    2m ..

    J.

  • 3. Data: 2009-06-17 03:17:52
    Od: Telemach <t...@g...pl>

> [...]
    > Nie jest to najtansza malpka, ale i szeroki kat [ekwiwalent 25mm]
    > zapewnia, i zoom 10x jakby trzeba detale, i lampa blyska dalej niz

    tez myslalem nad tym ale ponoc jakosc zdjec jest kiepska

    - Telemach -

  • 4. Data: 2009-06-17 09:05:25
    Od: "J." <j...@i...pl>

> [...]
    > pomieszczeniach, wnetrzach kosciolow, muzeow itp. itd. Potrzebny jest
    > jakis aparat kieszonkowy za nie wiecej niz 1000zl

    Tu jest pewien problem. Może warto nauczyć ją robić zdjecia na długich czasach
    i bez lampy? Serio. Jeśli chodzi o zdjęcia na imieninach czy z imprez, to po
    prostu szukaj kompakta z dobra lampą błyskowa i stabilizacją [te ostatnią mają
    już prawie wszystkie], ale nie wyobrażam sobie robienia takich zdjęć we
    wnętrzach, które wymieniłeś: kościoły itp. zabytki -tego żaden wbudowany flesz
    nie doświetli, bo nawet te najlepsze maja zasieg kilku metrów, a nawet
    zewnetrzna lampa sobie nie poradzi [zależnie od wielkości gmaszyska, nie
    jestem ekspertem, tylko turystą -fotopstrykaczem]. W dodatku błyskanie jest
    najczęściej nielegalne w takich miejscach. W muzeach spora część eksponatów
    jest w szklanych gablotach -spróbuj użyć lampy, a będzie wesoło.
    Ja sobie radzę w ten sposób,że aparat stawiam na czymś [ministatyw za 10zł
    lub dowolne stabilne podparcie] lub opieram o filar, framugę drzwi itp. Bez
    lampy jestem w stanie sfotografować każde wnętrze, nawet b. słabo oświetlone.
    Oczywiście pozostaje problem skutecznego unieruchomienia aparatu [że też mój
    nie ma stabilizacji...] no i sprawa okien, które muszą być bezwględnie poza
    kadrem -ale nie ma rozwiązań doskonałych. Metodę praktykuję od lat, zaczynałem
    jeszcze analogową małpką, kładzioną na dywanie pod kopułami meczetów w Turcji
    lub kadrowana monetami na stercie przewodników w kościołach w Rumunii [bo
    akurat ministatyw posiałem w górach] ;-))
    To co opisałem możesz bez problemu zrobić kompaktem za 500zł, o ile ma
    odpowiednio długie czasy migawki [najlepiej do 8-15s, ale i 4s może być od
    biedy] i bardziej zaawansowane tryby pracy. Przydatny szeroki kąt, ale jak
    będzie miał na krótkim 35mm, to jeszcze ujdzie z bólem. Dobrze, by miał wizjer
    optyczny, co ostatnio w kompaktach jest prawdziwą rzadkością. Ze znanych mi z
    oglądu może być Canon A590IS [jeszcze do dostania tu i ówdzie], a z nowszych
    niektóre IXUS-y [któryś miał tryb M] oraz niektore Sony serii W. Pewnie także
    sporo innych.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 5. Data: 2009-06-17 09:28:00
    Od: "J." <j...@i...pl>

    Jeszcze uzupełnienie: przy ciemniejszych wnętrzach przydatnym rozwiązaniem
    bedzie manual focus,ale tylko w wersji nastawy odległości z menu [tak mają
    Soniacze i niektóre Canony]. Wprawdzie większość aparatów ma obecnie AF
    assist, ale działa on przy kilku metrowych odleglościach i nie zawsze się
    sprawdza, gdy jest naprawdę ciemno.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 6. Data: 2009-06-17 09:30:27
    Od: Marx <M...@n...com>

    (Prawie) dowolny aparat + statyw. Statyw bedzie umiala rozlozyc?
    Marx

  • 7. Data: 2009-06-17 11:24:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    J. pisze:
    > Jeszcze uzupełnienie: przy ciemniejszych wnętrzach przydatnym rozwiązaniem
    > bedzie manual focus,

    I kilkukrotna ekspozycja w celu zmniejszenia szumów - 4 zdjęcia = 2x
    mniej szumu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 8. Data: 2009-06-17 11:26:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > I kilkukrotna ekspozycja w celu zmniejszenia szumów - 4 zdjęcia = 2x
    > mniej szumu.

    Może doprecyzuję - chodzi o wykonanie kilku zdjęć z identycznymi
    parametrami, a potem złożenie ich w odpowiednim sofcie w celu
    zmniejszenia szumu.

  • 9. Data: 2009-06-17 12:57:42
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Uzytkownik "Marx" <M...@n...com> napisal w wiadomosci
    > (Prawie) dowolny aparat + statyw. Statyw bedzie umiala rozlozyc?

    krzywde se zrobi....

  • 10. Data: 2009-06-18 14:00:25
    Od: Telemach <t...@g...pl>

    On 17 Cze, 14:57, "Kokos" <k...@k...com> wrote:
    > Uzytkownik "Marx" <M...@n...com> napisal w
    wiadomoscinews:h1adlo$fbg$2@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > krzywde se zrobi....

    aparat + statyw a jeszcze tryb manualny to nie tedy droga, z tego co
    wiem to jest tak ze sobie idzie/zwiedza i pstryka a to tu a to tam,
    nie ma ochoty lub czasu rozkladac statywu czy naswietlac tylko zrobic
    zdjecia i przemiescic sie dalej; wiem ze z lampa roznie bywa wiec
    bardziej sie sklaniam ku Fuji bo przy wyzszych ISO daje sobie niezle
    rade a ten tryb AUTO w najnowszym F200 to juz zupelnie bajka bo sam
    dobiera programy tematyczne. Niestety wizjer optyczny odpada i juz
    slysze ze najlepiej jakby aparat mial 3" wyswietlacz bo wtedy dopiero
    wiecej widac (osoba nosi okulary korekcyjne).

    - Telemach -