  • Data: 2011-05-31 16:17:20
    Temat: Re: Która lustrzanka Pentaxa.
    Od: "P.B." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 31 May 2011 13:00:33 +0200, Tomasz Holdowanski napisał(a):

    > Natomiast jeśli jesteś gotów na wyzwania, dwupalnikowy młotek Metza ze
    > zwykłym synchro i własną automatyką oraz ręczną regulacją mocy potrafi
    > zadziwić jakością (i ilością :P) światła.

    Nie boję się pracy w pełnym manualu z lampą - robię to od zawsze :-)

    > Oczywiście jest też sporo obiektywów innych producentów, pytanie czy
    > chce ci się przeczesywac net za informacjami o jednym, drugim, setnym
    > szkle... Ja osobiście mam sentyment do starych Tamronów z mocowaniem
    > Adaptall, mam też trochę dziwolągów z mocowaniem T2... Ale to wszystko
    > sa szkła manualne, więc do szybkiej pracy w zmieniających się
    > warunkach raczej nieszczególnie przydatne.

    Trochę się tym bawię - stąd pytanie o K10/K20, ale coraz bardziej
    przekonuje się, że to ślepy zaułek. Może w studio, albo w makro mocowanie
    się z ręcznym ustawianiem ostrości i półautomatycznym pomiarem światła ma
    sens, ale taka rodzinna reporterka: dzieci, jakiś spacer, kwiatek, ptaszek
    itp. to porażka - zero ergonomii i szybkości. Zdjęcia wyglądają dużo lepiej
    niż robione kitowym 18-55 Pentaxa, czy Sigmą 18-200, ale za dużo jest
    roboty by to zdjęcie w ogóle powstało.

    > To dobre szkło, prawdopodobnie będziesz je rzadko odpinał od korpusu.
    > Od 3.5-4 jest już wystarczająco ostre, używam od niedawna z k10d i po
    > korekcie BF jestem zadowolony (ale to raczej była wina korpusu, nie
    > szkła).

    I chyba w tym kierunku pójdę: K-r plus ten Tamron do codziennych zdjęć,
    stary K110 do ciągania na rower, kajak i wszędzie tam gdzie w każdej chwili
    grozi mu zniszczenie. Staruszek swoje wypstrykał, więc jego strata nie
    będzie taka bolesna, a zdjęcia robi całkiem przyzwoite.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek