  • Data: 2014-06-30 10:30:09
    Temat: Re: Kto winny kolizji?
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid>

    > Jak obaj winni, to z czyjego OC idzie?

    Chyba zgodnie z udziałem i oczywiście temu, kto w ogóle może dostać.

    > Właśnie tu jest problem. Kierowca A (czyli ja) wiedział, że ma miejsce
    > na przejazd, bo setki razy mieścił się tu razem z innymi osobówkami,
    > i inne osobówki też się mieszczą na tej uliczce obok siebie. Jakby baba
    > B jechała przy krawężniku (albo zjechała, widząc że jadę, tak jak ja
    > zjechałem do swojej prawej) to nie byłoby problemu. Ale nie zjechała.

    > Raczej nie (na pewno nie ja, kobieta raczej też nie).

    MZ nie możesz winić kobiety za to, że w nią wjechałeś. Mógłbyś winić za to,
    że ona w Ciebie wjechała, ale do tego musiałbyś wykazać, że tak było, czyli
    najprościej, że stałeś. Bo ona bardziej miała tam prawo jechać niż Ty.
    Generalnie to ja nie widzę specjalnie większej różnicy niż przy mijaniu się
    z dużymi prędkościami i np ścinania zakrętu jak ktoś z naprzeciwka jedzie.
    Nieraz przejdziesz, ale to wasze szczęście a nie twoje prawo.