  • Data: 2014-07-05 15:56:04
    Temat: Re: Kto winny kolizji?
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-28 22:56, Adam Wysocki pisze:
    > Taka sytuacja. Osiedlowa droga dwukierunkowa (bez wyznaczonych pasów, ale
    > dwa samochody się mieszczą). Jedzie kierowca A, z naprzeciwka jedzie
    > kierowca B. Kierowca A ma po prawej stronie zaparkowane samochody (pół
    > samochodu na chodniku, pół na ulicy), ale mimo tego spokojnie zmieszczą
    > się dwa samochody - zawsze się mieszczą. Kierowca A jedzie przy swojej
    > prawej krawędzi. Kierowca B też jedzie, ale nie przy swojej prawej
    > krawędzi, tylko bliżej środka. Samochody zahaczają się lusterkami. I teraz
    > czyja to była wina? Kierowcy A, bo jechał, mimo że miał na części swojego
> [...]

    Dla policji to jasna sprawa - wina obopólna, po prostu nie są w stanie
    wskazać winnego, a stłuczka zaistniała więc idą po najmniejszej linii
    oporu - obaj winni.. Dla mnie i chyba każdego - jasne - winny jest
    kierowca B, skoro A omijając zaparkowane auta nie przekroczył
    orientacyjnej osi jezdni. Gdyby manewr omijania wymagał przekroczenia
    środka drogi, to wtedy A jest winny.