    From: "ww" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto winny kolizji?
    Date: Mon, 30 Jun 2014 15:02:14 +0200

    news:53b065a1$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tego który przekroczył oś jezdni.
    >
    > Teraz pozostaje kwestia gdzie się kończy jezdnia - czy te pojazdy stoją na
    > jezdni, czy poza nią.

    Czy oś jezdni to zawsze środek ? Chodzi oczywiście o przypadek kiedy nie ma
    żadnych
    linii.

    Czy żadne przepisy o zachowaniu ostrożności (i teksty typu 'Przez działanie
    rozumie się również
    zaniechanie.') nie mają wpływu na jednoznaczność winy ? Ktoś chyba nawet tu
    pisał, że sąd chciał
    mu przypiąć częściową winę bo (jeśli dobrze pamiętam) nie zrobił wszystkiego
    co było możliwe żeby
    uniknąć zdarzenia.

    Widziałem chyba przypadek zahaczenia lusterkami w "stop drogówka", coś
    podobnego spotkało
    także znajomego. Jeżeli dobrze pamiętam to za każdym razem kończyło się
    mandatami dla 2 stron.
    Nikt za bardzo nie wnikał po czyjej stronie był ten śnieg tylko zastosowano
    prostą zasadę: nie ma miejsca
    to się nie jedzie.

    Ja kiedyś pytałem o taki przypadek:

    Jest mostek dosyć wąski ale mieszczący bez problemu dwa średniej wielkości
    samochody osobowe.
    Z jednej strony jest znak ustąp, z drugiej pierwszeństwo. Ja zawsze wjeżdzam
    od razu bo wiem, że
    jeśli z drugiej strony nie jedzie autobus lub jakaś ciężarówka to da się
    wyminać bez najmniejszego problemu.
    Ale większość ludzi standardowo uważa, że jak mają pierwszeństwo to mogą
    jechać środkiem drogi przez
    ten mostek. Prawie wszyscy byli tu za tym, że jednak nie mogą. Co jednak
    gdyby taki ktoś jadąć środkiem
    drogi mnie zahaczył ? Moja wina ?