-
21. Data: 2009-04-23 20:12:24
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Thu, 23 Apr 2009 21:30:49 +0200, maraz <b...@i...pl> wrote:
[...]
> panowie, w gronie motocyklistow jest od nie dawna ale heh fizykow troche
> dluzej. chociaz nie mowie ze wsyztko wiem, ale
> 1. wposlczynnik tarcia nei zalezy od pociagy czy motocykla ->jest guma
> jest asfalt jest jeden wspolczynnik i tyle
> 2. sila tarcia ebdzie zalezec od masy
> 3. co dalej idzie sila bezwladonsci bedzie tez zalezec od masy
> 4. co dalej idzie droga hamowania bedzie zalezec od masy
> jesli ktos mi to podwazy to oddam mu mature ;) z polskiego tez :P
Dawaj maturę. :-)
Dwa razy większa masa to dwa razy większa siła bezwładności, prawda? Czyli
do zatrzymania dwa razy cięższego pojazdu potrzeba dwa razy większą siłę
hamującą.
Siła hamująca to współczynnik tarcia razy siła przyciskająca do siebie
trące
o siebie obiekty. W przypadku samochodu jadącego po asfalcie jest to siła
grawitacji działająca na samochód. Czyli dwa razy większa masa to również
dwa
razy większa siła tarcia.
Więc przy obliczaniu drogi hamowania masa się skraca z równania. Skoro
jesteś
w gronie heh fizyków drochę dłużej to powinieneś to od razu zauważyć, ja
wiem że
dla normalnych ludzi to nie jest intuicyjne. ;-))
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650
-
22. Data: 2009-04-23 20:15:28
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Thu, 23 Apr 2009 22:01:56 +0200, Mariusz Kruk
<M...@e...eu.org> wrote:
[...]
> Na priv możesz się odezwać po adres, na który masz przysłać maturę.
Cholera, dziesięć minut przede mną. To sobie weź tę maturę, trudno. :-)
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
-
23. Data: 2009-04-23 20:44:34
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: "maraz" <b...@i...pl>
>
> Dawaj maturę. :-)
>
nie matura lecz chec szczera itp itp. dzieki za powrot do korzeni :) chyba
sie skupie na gronie motocyklistow ;P
ave
__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4031
(20090423) __________
Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.
http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
-
24. Data: 2009-04-23 23:29:16
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrngv1i9k.6f8.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
> S=v_0*t-a*t^2/2={v_0}^2/(\mu*g)-\mu*g*{v_0}^2/2*(\mu
*g)^2={v_0}^2/(2*\mu*g)
Kodowanie Ci się zepsuło.
Tu nic nie widać, kompletnie to niezrozumiałe. (:
--
Jasio
vfr vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
weFAQ&v=qvj
-
25. Data: 2009-04-24 06:55:41
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: Qlfon <r...@l...pl>
Mariusz Kruk pisze:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
>>>> Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory
>>>> mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak
>>>> motocykl ?
>>> motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą
>>> pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,
>>> to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
>> Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
>> oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
>> pogrzebany. :-)
>
> Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
> dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
> (pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
> http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
>
>
Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:) Poza tym noram chyba
mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach
kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow
zablokowalo;)
--
Qlfon, Kraków
-
26. Data: 2009-04-24 07:04:58
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jasio"
>> S=v_0*t-a*t^2/2={v_0}^2/(\mu*g)-\mu*g*{v_0}^2/2*(\mu
*g)^2={v_0}^2/(2*\mu*g)
>Kodowanie Ci się zepsuło.
>Tu nic nie widać, kompletnie to niezrozumiałe. (:
http://meta.wikimedia.org/wiki/Help:Formula#TeX
--
[------------------------] Boo-Boo to Yogi Borg: The ranger's not gonna
[ K...@e...eu.org ] like being assimilated!
[ http://epsilon.eu.org/ ]
[------------------------]
-
27. Data: 2009-04-24 07:15:09
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Qlfon"
>>>>> Czyli w/g twojej teorii czterdziestowagonowy pociag towarowy ktory
>>>>> mialby dwa kola pokryte guma bedzie mial taka sama droge hamowania jak
>>>>> motocykl ?
>>>> motocykl ma WSZYSTKIE koła pokryte gumą, jeśli w pociągu WSZYSTKIE będą
>>>> pokryte gumą i będą się znajdować do dokładnie takiej samej nawierzchni,
>>>> to teoretycznie powinna być taka sama droga hamowania.
>>> Ta, problem polega na tym, że jakby postawić na asfalcie pociąg na gumowych
>>> oponach to by mu się opony rozwaliły przy próbie hamowania. I tu jest pies
>>> pogrzebany. :-)
>> Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
>> dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
>> (pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
>Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:) Poza tym noram chyba
>mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach
>kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow
>zablokowalo;)
Norma czego? Norma nacisku na oś? Ciężko jeździć pociągiem poza
torami, w związku z czym po prostu w naturze nie spotkasz czegoś
cięższego.
A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.
--
\------------------------/ Microsoft Office 2000: Wyrzucasz wszystkie
| K...@e...eu.org | środki uspokajające
| http://epsilon.eu.org/ |
/------------------------\
-
28. Data: 2009-04-24 08:11:50
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: "Krzysztof Biały" <n...@p...onet.pl>
> Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
> Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć
czy ja Cię dobrze kojarzę z prn czy to przypadkowa zbieżność? jezeli
dobrze - to wszystko jasne
-
29. Data: 2009-04-24 11:35:21
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Fri, 24 Apr 2009 09:15:09 +0200, Mariusz Kruk
<M...@e...eu.org> wrote:
[...]
>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
[...]
>> Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:)
[...]
> A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
> to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
> ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
> nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.
Oj, żartowniś z Ciebie. Problem polega na tym, że taki pociąg to ma dużo
więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc.
takiego
monster trucka.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
-
30. Data: 2009-04-24 11:54:00
Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B
>[...]
>>> Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:)
>[...]
>> A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
>> to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
>> ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
>> nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.
>Oj, żartowniś z Ciebie.
Ależ oczywiście.
>Problem polega na tym, że taki pociąg to ma dużo
>więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
>takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc.
>takiego
>monster trucka.
Oczywiście, że pociąg ma dużo więcej osi. Ale zastanów się dlaczego
Schwerer Gustav jednak miał ich tyle, a nie miał ich np. osiem. Owszem,
podejrzewam, że standaryzacja części grała tu pewną rolę, ale
ograniczenia fizyczne też pewnie robiły swoje.
--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Letterman of Borg - "Ok, Top 10 reasons why
.\....@e...eu.org.\.\. resistance is futile.
\.http://epsilon.eu.org/\.\
.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.