  • 21. Data: 2009-04-23 20:12:24
    Temat: Re: Kto wczoraj w Lodzi mial szlifa ?
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 23 Apr 2009 21:30:49 +0200, maraz <b...@i...pl> wrote:

    [...]
    > panowie, w gronie motocyklistow jest od nie dawna ale heh fizykow troche
    > dluzej. chociaz nie mowie ze wsyztko wiem, ale
    > 1. wposlczynnik tarcia nei zalezy od pociagy czy motocykla ->jest guma
    > jest asfalt jest jeden wspolczynnik i tyle
    > 2. sila tarcia ebdzie zalezec od masy
    > 3. co dalej idzie sila bezwladonsci bedzie tez zalezec od masy
    > 4. co dalej idzie droga hamowania bedzie zalezec od masy
    > jesli ktos mi to podwazy to oddam mu mature ;) z polskiego tez :P

    Dawaj maturę. :-)

    Dwa razy większa masa to dwa razy większa siła bezwładności, prawda? Czyli
    do zatrzymania dwa razy cięższego pojazdu potrzeba dwa razy większą siłę
    hamującą.

    Siła hamująca to współczynnik tarcia razy siła przyciskająca do siebie
    trące
    o siebie obiekty. W przypadku samochodu jadącego po asfalcie jest to siła
    grawitacji działająca na samochód. Czyli dwa razy większa masa to również
    dwa
    razy większa siła tarcia.

    Więc przy obliczaniu drogi hamowania masa się skraca z równania. Skoro
    jesteś
    w gronie heh fizyków drochę dłużej to powinieneś to od razu zauważyć, ja
    wiem że
    dla normalnych ludzi to nie jest intuicyjne. ;-))

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 22. Data: 2009-04-23 20:15:28
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 23 Apr 2009 22:01:56 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    [...]
    > Na priv możesz się odezwać po adres, na który masz przysłać maturę.

    Cholera, dziesięć minut przede mną. To sobie weź tę maturę, trudno. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 23. Data: 2009-04-23 20:44:34
    Od: "maraz" <b...@i...pl>

    > Dawaj maturę. :-)

    nie matura lecz chec szczera itp itp. dzieki za powrot do korzeni :) chyba
    sie skupie na gronie motocyklistow ;P

    ave

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4031
    (20090423) __________

  • 24. Data: 2009-04-23 23:29:16
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości

    > S=v_0*t-a*t^2/2={v_0}^2/(\mu*g)-\mu*g*{v_0}^2/2*(\mu
    *g)^2={v_0}^2/(2*\mu*g)

    Kodowanie Ci się zepsuło.
    Tu nic nie widać, kompletnie to niezrozumiałe. (:

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 25. Data: 2009-04-24 06:55:41
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
    >
    > Etam. W Polsce, o ile mnie starcza pamięć nie myli, maksymalny
    > dopuszczalny nacisk to 225kN/oś. Lienherr T 282B jest cokolwiek cięższy
    > (pusty - 203 tony), a ma cztery koła i nawet czasami hamuje ;->
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Liebherr_T_282B

    Ale w jego oponie to mozna kawalerke urzadzic:) Poza tym noram chyba
    mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach
    kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow
    zablokowalo;)

    --
    Qlfon, Kraków

  • 26. Data: 2009-04-24 07:04:58
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Jasio"
    *g)^2={v_0}^2/(2*\mu*g)

    http://meta.wikimedia.org/wiki/Help:Formula#TeX

    --
    [------------------------] Boo-Boo to Yogi Borg: The ranger's not gonna
    [ K...@e...eu.org ] like being assimilated!

  • 27. Data: 2009-04-24 07:15:09
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Qlfon"
> [...]
    >mowi o pojazdach dopuszczonych do ruchu a to "cos" raczej na swiatlach
    >kolo Ciebie nie stanie (w sumie to dobrze boby pas dla motocyklistow

    Norma czego? Norma nacisku na oś? Ciężko jeździć pociągiem poza
    torami, w związku z czym po prostu w naturze nie spotkasz czegoś
    cięższego.
    A nawet jeśli dopuszczamy różne jednorazowe wybryki, żeby było "równo",
    to Schwerer Gustav miał cztery wózki po dziesięć osi, a masę ok. 1350
    ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
    nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.

    --
    \------------------------/ Microsoft Office 2000: Wyrzucasz wszystkie
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 28. Data: 2009-04-24 08:11:50
    Od: "Krzysztof Biały" <n...@p...onet.pl>

    > Niestety obserwuję technikę jasdy mocyklistów i woła ona o pomstę.
    > Większość takich szlifów jest samozawiniona. Najpierw powinni się douczyć

    czy ja Cię dobrze kojarzę z prn czy to przypadkowa zbieżność? jezeli
    dobrze - to wszystko jasne

  • 29. Data: 2009-04-24 11:35:21
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Fri, 24 Apr 2009 09:15:09 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    [...]
> [...]
    > ton. Co daje ok. 33tony/oś. Podejrzewam, że po prostu klasycznego toru
    > nie da się znacząco bardziej obciążyć bez uszkodzenia szyn.

    Oj, żartowniś z Ciebie. Problem polega na tym, że taki pociąg to ma dużo
    więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
    takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc.
    takiego
    monster trucka.

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 30. Data: 2009-04-24 11:54:00
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Leszek Karlik"
    >[...]
    >[...]
    >Oj, żartowniś z Ciebie.

    Ależ oczywiście.

> [...]
    >więcej osi niż taki Liebherr, nie zmieścisz pod pociągiem tyle samo osi z
    >takimi wielkimi kołami, nie mówiąc o masie całego zawieszenia, kół etc.

    Oczywiście, że pociąg ma dużo więcej osi. Ale zastanów się dlaczego
    Schwerer Gustav jednak miał ich tyle, a nie miał ich np. osiem. Owszem,
    podejrzewam, że standaryzacja części grała tu pewną rolę, ale
    ograniczenia fizyczne też pewnie robiły swoje.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Letterman of Borg - "Ok, Top 10 reasons why
    .\....@e...eu.org.\.\. resistance is futile.