eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKto potrafi wytłumaczyć paradoks
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 197

  • 51. Data: 2016-08-14 19:42:26
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 13:02:52 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > To nie jest idiotyzm ale ochrona rynku zbytu w celu utrzymania cen
    > atrakcyjnych dla kolejnych pośredników w zbycie. Praktyka stosowana

    Tere fere kuku. I potem dziwić się, że tak wielu jest bezrobotnych
    mimo iż mają magisterkę z marketingu.

    Ta "praktyka" miałaby jakiś sens. Gdyby tylko nie istniał Internet. I
    gdyby złotówka nie była wymienialna na euro, a euro na dolara.

    Nie wygrasz z Biedronką kupując towar w Makro i odsprzedając go potem
    w Żabce. Makro/Selgros itp. to prosty mechanizm: kupujesz więcej,
    kupujesz drogo (drożej niż mógłbyś), często rzeczy zbędne. A robisz
    to, bo przez chwilę czujesz się lepszy inni. Nie potępiam. Ale to nie
    mój styl.


  • 52. Data: 2016-08-14 20:18:17
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 13:48:58 +0200, Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Ale jeśli miałbym poddać się takiemu zabiegowi, to na pewno
    przedtem
    > gruntownie zapoznałbym się z warunkami operacji. Nie podpisłabym w
    ciemno.

    A wcześniej oczywiście zdążyłbyś ukończyć przyspieszone studia
    medyczne i zrobić specjalizację w kardiologii? Szacun!

    Czy jak kupujesz u jubilera srebrny pierścionek z cyrkonią to
    sprawdzasz czy to nie jest miedziany ze zwykłym szkłem? A może po
    prostu zakładasz że nie opłaca się renomowanej firmie tak pogrywać z
    klientem nie będącym fachowcem?

    Klient założył, że legalnie działająca duża firma oferuje mu solidny
    poziom świadczenia usług. I zgadnij - kto jest fajerem - ile stracił
    klient (200 PLN razy 12 miesięcy), a ile usługodawca (200 PLN razy 12
    miesięcy razy przynajmniej 10 lat)?


  • 53. Data: 2016-08-14 20:27:42
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 14 Aug 2016 13:46:37 +0200, Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Nie chce mi się wierzyć, że Orange od kogoś kupił taka usługę.

    Umowa, zgodnie z prawem, jest zawsze pomiędzy stronami. Obie strony
    podpisują. Lub obie nie podpisują. Jak już będziesz pełnoletni, to
    dowiesz się jak to działa.


  • 54. Data: 2016-08-14 20:41:05
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    widocznie w orange brakuje po/eu eksperts...


  • 55. Data: 2016-08-14 20:52:35
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    >> To nie jest idiotyzm ale ochrona rynku zbytu w celu utrzymania cen
    >> atrakcyjnych dla kolejnych pośredników w zbycie. Praktyka stosowana
    >
    > Tere fere kuku. I potem dziwić się, że tak wielu jest bezrobotnych
    > mimo iż mają magisterkę z marketingu.
    >
    > Ta "praktyka" miałaby jakiś sens. Gdyby tylko nie istniał Internet.
    > I gdyby złotówka nie była wymienialna na euro, a euro na dolara.
    >
    > Nie wygrasz z Biedronką kupując towar w Makro i odsprzedając go potem
    > w Żabce. Makro/Selgros itp. to prosty mechanizm: kupujesz więcej,
    > kupujesz drogo (drożej niż mógłbyś), często rzeczy zbędne. A robisz
    > to, bo przez chwilę czujesz się lepszy inni. Nie potępiam. Ale to nie
    > mój styl.

    Teraz mamy Internet pod każdą strzechą, wymienialną złotówkę, ceneo,
    a także od zatrzęsienia sklepów internetowych. A i tak wciąż są tacy,
    co wierzą w istnienie "marketów dla przedsiębiorców handlowych" albo
    w "kolejnych pośredników w zbycie". Ta wiara jest bardzo podobna do
    wiary w istnienie "restauracji McDonald's". Źródło wiary też to samo
    -- trzeba powtarzać, powtarzać i powtarzać. W końcu uwierzą.

    --
    Jarek


  • 56. Data: 2016-08-15 12:58:24
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2016 20:52:35 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan slawek napisał:
    >> Nie wygrasz z Biedronką kupując towar w Makro i odsprzedając go potem
    >> w Żabce. Makro/Selgros itp. to prosty mechanizm: kupujesz więcej,
    >> kupujesz drogo (drożej niż mógłbyś), często rzeczy zbędne. A robisz
    >> to, bo przez chwilę czujesz się lepszy inni. Nie potępiam. Ale to nie
    >> mój styl.
    >
    > Teraz mamy Internet pod każdą strzechą, wymienialną złotówkę, ceneo,
    > a także od zatrzęsienia sklepów internetowych. A i tak wciąż są tacy,
    > co wierzą w istnienie "marketów dla przedsiębiorców handlowych" albo
    > w "kolejnych pośredników w zbycie". Ta wiara jest bardzo podobna do
    > wiary w istnienie "restauracji McDonald's". Źródło wiary też to samo
    > -- trzeba powtarzać, powtarzać i powtarzać. W końcu uwierzą.

    Patrzac po koszykach w Makro - chyba jednak wygrasz.
    A skoro ceny faktycznie takie sobie ... czyzby oni dostawali dodatkowy
    upust ?

    Bo w to "poczucie elity" nie wierze. Nie w tym przypadku.

    J.


  • 57. Data: 2016-08-15 12:58:49
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Sunday, August 14, 2016, 2:49:52 PM, you wrote:

    [...]

    > Zanim w Polsce zaczynały się pierwsze fiskalizacje (1993?), to jeździło
    > się kilkuosobową ekipą, m.in. po różnych PSS-Społem i innych większych
    > firmach.
    > Szło się na obiad do lokalnej restauracji, najczęściej marki "Jubilatka"
    > lub coś w ten deseń.
    > Jeśli po kilku minutach nie pojawiła się kelnerka, to na stół wykładało
    > się telefon komórkowy - Motorolę "skrzydlaka" lub jakąś inną Nokię

    Co rozumiesz pod pojęciem ,,Motorola skrzydlak" - wyjaśnij proszę.

    > "cegłę". Praktycznie od razu zjawiała się obsługa, często nawet w sile
    > dwóch kelnerek.

    > Takie to były czasy ;)





    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 58. Data: 2016-08-15 13:07:41
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2016 10:32:19 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 21:29:51 UTC+2 użytkownik slawek napisał:
    >> No ja tam się nie znam, ale te Selgrosy to są otwarte dla zwykłych
    >> ludzi?
    >
    > Zdarzało mi się robić zakupy w Makro, Selgrosie i Eurocashu
    > a jestem "zwykły ludż"

    Do Makro cie nawet nie wpuszcza. Owszem, mozna kogos poprosic na
    parkingu, albo karte pozyczyc.

    Przy kasie tez strasznie chca karte, nie wiem czy sie da zaplacic bez
    :-)

    I nie wiem, czy to o "elyte" chodzi, czy np omijaja jakies przepisy.
    nie ma rekojmii konsumenckiej, nie trzeba kasy fiskalnej (chyba i tak
    maja).

    J.


  • 59. Data: 2016-08-15 13:13:45
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2016 13:40:45 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan Marek napisał:
    >> Praktyka stosowana na całym świecie nie tylko przez markety hurtowe
    >> ale również np. giełdy towarowe.
    >
    > O tak, Selgros i Makro, to jest prawie to samo, co U.S. Future Exchange

    No nie wiem - juz sama nazwa sugeruje, ze nie handluja tam towarami,
    tylko fjuczersami :-)

    I tylko z rzadka robi sie panika, jak towaru zabraknie :-)

    J.


  • 60. Data: 2016-08-15 13:28:13
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2016 11:53:42 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    >> Moim zdaniem Orange wykorzystał naiwność klienta.
    >
    > Raczej ogólną "świadomość społeczną" dotyczącą nowych technologii.
    > Zakłady energetyczne nie proponują podłączenia domu do "biznesowej
    > sieci 230V" na przykład tłumaczom, którzy boją się by wieczorem

    Czy nie proponuja ... wydaje mi sie, ze byly takie proby.

    > nie musieli siedzieć przy świaczce. Wodociągi nie proponują innych
    > warunków na przykład fryzjerom, którzy obawiają się, że w razie
    > awarii nie będą mieli czym spłukać klientce namydlonej głowy.
    > Jednak w narodzie wciąż istnieje wiara, że jeśli się więcej zapłaci,
    > to z tej samej sieci można uzyskać lepszy internet.

    Jarku, jakbys nie wiedzial, ze przeciez mozna.
    Wystarczy chocby inny priorytet pakietow, czy inny czas usuniecia
    awarii w umowie.
    A siec ponoc calkiem inna - tzn o ile rozumiem, to TP miala swoja siec
    Frame Relay, na ktorej organizowala m.in. ruch internetowy, i tu sie
    otwiera pelno mozliwosci - dwoch klientow podlaczonych do tego samego
    routera/urzadzenia, ale juz dalszy ruch wychodzi innym kanalem FR (po
    tym samym laczu) do innego routera brzegowego.

    J.


strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: