  • 131. Data: 2016-08-16 14:41:28
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-15 o 18:03, slawek pisze:

    > Nie-biznesowy router od Orange ma wszystko co powinien mieć,
    > przynajmniej sprawia wrażenie takie. Biznesowy nic nie ma, niektórzy
    > radzą sobie w ten sposób, że wpinają drugi, swój, router za tym
    > pierwszym... Ale takie rozwiązanie jest po prostu chore.
    >
    > Czyli to nie "ogólna tendencja", ale jakaś forma szczególnej polityki
    > Orange odnośnie biznesu.

    Dlaczego chore?

    Router "dawany" można ustawić jako most, a dobry router robi całą robotę.
    Jakoś nie wyobrażam sobie klienta z ważnymi danymi (biuro księgowe,
    biuro adwokackie, jakiś producent czy większa hurtownia), aby tenże
    bazował na routerze "dawanym", z nie-wiadomo-jakim firmwarem, z
    możliwością zhakowania tegoż.

    Poza tym nie spotkałem (a widziałem naprawdę wiele) routera dawanego w
    pakiecie, który miałby chociaż ćwierć możliwości w miarę przyzwoitego
    routera. To już chyba nawet Tomato ma więcej możliwości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 132. Data: 2016-08-16 14:41:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 12:06:47 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > BITNET miał 9600 -- inna prędkość w ogóle nie była protokołem przewidziana.
    > Łącze za granicę było jedno, a w kraju komputerów kilka.

    Bitnet nie internet :-)

    > Też nie pamiętam. Ale wiele łącz po kraju (Białystok, Szczecin), to było
    > 128k. Więc może właśnie tyle.

    Mowie o zagranicznym. Caly kraj na tym wisial.

    A ze bylo satelitarne ... zrobil sie problem z transmisja newsow.
    Nie z powodu przepustowosci, ale z powodu opoznien.

    Przepustowosc pozniej tez zaczela szwankowac.

    > Być może w ogóle nie wygląda. To znaczy zmienia się na tyle często, że
    > trudno stworzyć aktualną mapę połączeń.

    Tak czesto nowych swiatlowodow miedzy miastami nie klada chyba.
    Ale wirtualnych kanalow moze byc wiecej :-)

    J.

  • 133. Data: 2016-08-16 14:44:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 12:01:59 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > W tym biznesie nie chodzi o to, by zmieścić tysiąc gatunków.

    Jednym nie chodzi, a inni jak widac - moga miec :-)

    > Nie widzę -- jeszcze się nie skłoniłem i nie pojechałem.

    Ale juz rozwazasz. A co innego by cie zachecilo do wyprawy ?

    Segregatory za pol ceny, tablety za 3/4 ? :-)

    J.

  • 134. Data: 2016-08-16 14:54:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-16 o 14:23, Adam pisze:
    > W środku były zwykłe akumulatory kwasowe.
    Wyglądają podobnie do takich jakie mam w kamerze Panasonica M7.

    Robert

  • 135. Data: 2016-08-16 14:58:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 11:17:04 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Są jeszcze takie Makra co nie wpuszczą?
    > Byłem akurat ze 3 tygodnie temu w Makro (Gdańsk). Zero kontroli na wejściu i
    > wydaje mi się, że poprzednio jak byłem (ze 2..3 lata temu) też już tak było.

    Prawde mowiac ... bronie, a strasznie dawno tam nie bylem.
    Za daleko :-)
    Ale u mnie byly bramki i czytniki na wejsciu, bez karty nie wejdziesz.
    No, jakos byc moze bys sie przemknal.

    > Obecną cechą Makro jest absolutny luz na hali i brak kolejek do kas.

    Czyzby klienci sie zorientowali, ze drozej, a nic lepiej ?

    J.

  • 136. Data: 2016-08-16 15:04:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 11:20:32 +0200, HF5BS napisał(a):
    > Na jednym ze zlotów p.m.telefonia miałem okazję macać coś bardzo podobnego,
    > właściciel zeznał OIDP, że to w Plusie miał.

    Chyba jednak nie. W Centertelu mogl miec.

    No chyba ze Motorola zrobila cos podobnego i do GSM, flaki nowe, a
    obudowa stara. Musialoby to byc z prywatnego importu, bo u nas nigdy
    tego nie bylo - wszyscy sie zachwycali jakie te telefony w nowym
    standardzie male (ha, odszukajcie Siemens S6).

    Ale troche watpie - chyba jednak za duza roznica lat.
    Nawet NMT juz poszedl w miniaturyzacje (Cityman).

    J.

  • 137. Data: 2016-08-16 15:09:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jednym nie chodzi, a inni jak widac - moga miec :-)

    Tylko co pierwsze nastąpi: wypiją tysiąc flaszek, po jednej z każdego
    gatunku, czy zrozumieją o co chodzi?

    Nic bardziej.

    Jarek

    --
    -- Rybko, spraw, by to jezioro było z wódki.
    -- Dobrze, już jest. A drugie życzenie?

  • 138. Data: 2016-08-16 15:09:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > To może niech wszystko będzie WLR-em?

    Przecież tak miało być! Tylko tepsa broniła się ręcami i nogami
    przed podziałem.

    > Nie wiem, nie chce mi się na razie myśleć o tym.

    Ile bym nie myślał, to i tak lepszego rozwiązania nie wymyślę.

    --
    Jarek

  • 139. Data: 2016-08-16 15:15:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > tego nie bylo - wszyscy sie zachwycali jakie te telefony w nowym
    > standardzie male (ha, odszukajcie Siemens S6).

    Jaka w nim karta SIM była? Bo ja miałem jakiś taki na pełnowymiarową.
    Wtykało się cały ten wielki kawałek plastiku, o wymiarach karty
    płatniczej.

    --
    Jarek

  • 140. Data: 2016-08-16 16:30:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Prawde mowiac ... bronie, a strasznie dawno tam nie bylem.
    > Za daleko :-)
    > Ale u mnie byly bramki i czytniki na wejsciu, bez karty nie wejdziesz.

    Zgadza się: "były".
    Nie wiem kiedy zniknęły. Te 2..3 lata temu czytnik jeszcze chyba był, ale
    bramka chyba była już na stałe otwarta. A teraz to już ani czytnika ani
    bramki.
    Ale to może specyfika Makra w Gdańsku. Jest usytuowane w drugą stronę od
    miasta niż wszystkie inne Auchany, Ikee, Obi, Castoramy, Decathlony itp.
    Było przy wylotówce na Warszawę, ale od kilku lat wyjeżdża się inaczej.
    P.G.