  • 141. Data: 2016-08-16 16:45:48
    Temat: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 15:15:01 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jaka w nim karta SIM była? Bo ja miałem jakiś taki na pełnowymiarową.
    > Wtykało się cały ten wielki kawałek plastiku, o wymiarach karty
    > płatniczej.

    Prawde mowiac to nie wiem, duza by sie tam zmiescila.
    On byl duzy jak na owczesne czasy
    https://blog.windfluechter.net/content/blog/2009/08/
    08/490-reading-email-n97?page=7

    bo gdzie mu tam np do tego:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_DynaTAC

    Ale kojarze jakas inna motorolke na pelny sim, 7200, 8200, 9200 -
    pamiec juz nie ta. Podobne do tych
    https://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_MicroTAC

    To w miare nieduze bylo, ze dwa razy mniejsze od S6 ... ale tez ze dwa
    razy grubsze.

    Jeszcze jedno porownanie
    http://www.mobilephonehistory.co.uk/motorola/motorol
    a.php
    http://www.mobilephonehistory.co.uk/nokia/nokia.php

    A nasi komorkowcy GSM wystartowali w 1997.
    Juz nie czas kaloryferow.

    J.

  • 142. Data: 2016-08-16 17:24:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-16 12:50, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Co za bzdura. Nie mam pojęcia, w jakim środowisku się obracasz ale:
    > 1. W Makro wcale nie jest tanio.

    Nic takiego nie powiedziałem.

    > 2. Jest coraz mniejszy wybór.

    Nie twierdze że jest duzy.

    > 3. Nie każdy ma Makro pod nosem.

    Nic takiego nie twierdze.

    Twierdze natomiast że mimo że w makro nie jest taniej, nie ma lepszego
    towaru, jest daleko to istnieje ogromna rzesza majtkowych
    przedsiebiorców którzy chodza kupowac tam bo jest elitarnie. I
    potwierdziłem to wielokrotnie w rozmowach. I przypuszczam że część
    marketingu makro polega na tym żeby ich w tym przeswiadczeniu
    "elitarność" utrzymać. Swego czasu u jednego karty do makro leżały na
    honorowym miejscu za szybą obok zdjęć wnuków. Żeby kazdy patałach
    wchodząc widział że elita. Mineło 15 lat a elitarnośc dalej leży za szybą.

    Pamietaj że sporo osób wychowało się w czasach kiedy istniały sklepy
    niedostępne dla byle kogo (górnicze, MO, Pewex) i dalej mają poczucie
    lepszości chodząc do takich.

    > Jeżdżę raz na miesiąc ze stałą listą rzeczy do kupienia

    A to już nie na temat.

    > Jaki sklep da vipów? Zwykła hurtownia o coraz gorszej obsłudze.

    Czyżbyś nie pojmował ironii? Sprzedawcy majtek na targu uwazają Makro za
    elitarne bo ich klienci (niższa wartwa społeczna używających majtki) nie
    maja do niego wstepu. Żałosne, ale jak widac działa i chyba jest
    istotnym elemenetem całości interesu.

    > Masz bardzo dziwne znajomości.

    Niekoniecznie. Zauważylem że zauważam jakoś tego typu patologie. Inny by
    zapytał o zeszle wakacje a ja przypadkiem o to do gdzie kupił ten serek
    bo też chciałem. Pech.

  • 143. Data: 2016-08-16 17:59:40
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Mowie o zagranicznym. Caly kraj na tym wisial.

    Kolega, który przy tym siedział mówił, że do Moskwy było 9600 dla
    wszystkich.

    > A ze bylo satelitarne ... zrobil sie problem z transmisja newsow.
    > Nie z powodu przepustowosci, ale z powodu opoznien.
    >
    > Przepustowosc pozniej tez zaczela szwankowac.

    NASK podłapał sposób - "nowe ceny". Wiadomo, że wyższe. Aż Malokę zjadły.
    Telnet 193.59.67.10... Po ponad 20 latach pamiętam, na Telixie (DOS)
    wdzwaniany dostęp na MIMUW-ie (po znajomości), jeszcze hen sprzed czasów
    0202122, i chlanie pliczków Kermitem po telnecie, bo nic innego z telnetem
    nie chciało... Noce w pracy zarywałem, bo tam był modem, z kompem, do
    obsługi Zegarynki (synchronizacja z serwerem czasu w Dallas).

    Tak wspominkowo, więc resztę ciach... Co to się działo, jak Tepsie padło
    chyba 10 Mbps zagraniczne i cały kraj wisiał na 2Mbps jakimś zapasowym...
    Czasy jeszcze SDI.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 144. Data: 2016-08-16 18:13:41
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Przecież tak miało być! Tylko tepsa broniła się ręcami i nogami
    > przed podziałem.

    Chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zwykle.

    > Ile bym nie myślał, to i tak lepszego rozwiązania nie wymyślę.

    Cóż na to poradzić? Nic..?

  • 145. Data: 2016-08-16 18:42:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 18:13:41 +0200, HF5BS napisał(a):

    > Chcieliśmy dobrze, a wyszło jak zwykle.

    Trudno powiedziec co chcielismy.

    Ja tam twierdze, ze rzad sprzedal to, co mial najcenniejszego -
    pustynie telekomunikacyjna :-)

    Innymi slowy - nalozyl niepisany podatek, za postrednictwem TP.
    Ale nalozyl na bogatych, a dal biednym.

    Co sie zreszta nie skonczylo, bo zobaczcie np na przetargi LTE.
    Kto za to zaplaci ? A komu dadza ? A wczesniej UMTS ..

    Ale ... ktos wie ile TP przelala do do FT ?
    Bo cos mi sie wydaje, ze im ten interes niespecjalnie wyszedl.

    J.

  • 146. Data: 2016-08-16 19:24:22
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Trudno powiedziec co chcielismy.

    Nie inaczej... chyba, że chodziło o napełnienie kieszeni tego i owego, a
    załoga wy%^$^ na bruk, co tam, ałtsorsyng się weźmie.

    > Ja tam twierdze, ze rzad sprzedal to, co mial najcenniejszego -
    > pustynie telekomunikacyjna :-)

    Jaja kobyły potwierdzam - to nie była nisza. Były zakusy na wzięcie przez
    telekom niemiecki. Ale coś za bardzo nakumkało i udka komuś zasmakowały,
    znaczy się, wiadomo kto wziął, najpierw za jeden znaczek, potem za drugi.

    > Innymi slowy - nalozyl niepisany podatek, za postrednictwem TP.
    > Ale nalozyl na bogatych, a dal biednym.

    Ja jestem biedny - i co z tego mam? CHyba, że okulista stwierdzi u mnie
    selektywną ślepotę.

    > Co sie zreszta nie skonczylo, bo zobaczcie np na przetargi LTE.
    > Kto za to zaplaci ? A komu dadza ? A wczesniej UMTS ..

    Ręka rękę, kruk krukowi, kurwa kurwie...

    > Ale ... ktos wie ile TP przelala do do FT ?
    > Bo cos mi sie wydaje, ze im ten interes niespecjalnie wyszedl.

    Firmom może nie, ale gdyby się tak przyjrzeć, kto wziął prowizję, to myślę,
    że było by z czego się dziwić. Z pewnością i tutaj, jeśli nie wiadomo, o co
    chodzi, to o kasę (ewentualnie władza w bonusie).

  • 147. Data: 2016-08-16 19:43:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Wyglądają podobnie do takich jakie mam w kamerze Panasonica M7.

    Też miałem, ale już nie pomnę - jakąś M5 lub M7. Kosztowało to majątek -
    ale nie ja kupowałem, tylko firma.

    Jak się po zakupie z macierzystego zakładu pracy wynosiło do Domu
    Kultury - to pod pretekstem rewizji (zakład wtedy z częścią produkcji
    wojskowej) wszystkie ochroniarze się zleciały, aby to cudo oglądnąć.
    Trzeba im było z pół godziny pokazywać ;)

    A baterie szybko padły. Regenerowaliśmy je strzykawką, to jeszcze z może
    pół roku pochodziły.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 148. Data: 2016-08-16 20:07:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2016 19:24:22 +0200, HF5BS napisał(a):
> [...]

    > znaczy się, wiadomo kto wziął, najpierw za jeden znaczek, potem za drugi.

    Kto wzial to ja nie wiem, ale FT sporo zaplacilo do panstwowej kasy.

    Wczesniej jak pamietasz bylo ograniczenie zakupowe - TP moglo kupowac
    tylko od tych, co mieli fabryki w Polsce. No i 4 firmy sie zdecydowaly
    - Siemens, Alcatel.

    > Ja jestem biedny - i co z tego mam?

    Rente ? Emeryture dla rodzicow ?

    > Ręka rękę, kruk krukowi, kurwa kurwie...

    No, to akurat normalne postepowanie. Ale sprowadza sie do podatku :-)

    > Firmom może nie, ale gdyby się tak przyjrzeć, kto wziął prowizję, to myślę,
    > że było by z czego się dziwić.

    Jesli FT sumarycznie zaplacila wiecej niz dostala - to pogratulowac mu
    i podziekowac :-)

    J.

  • 149. Data: 2016-08-16 21:47:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-15 o 20:52, Kris pisze:

    > Do tej pory dla "biznesu" był DSL a dla "ludzi" neostrada
    >
    > Teraz "biznesowi" proponuja zamianę DSL na
    > http://www.orange.pl/kid,4003367027,id,4004063293,ar
    ticle.html
    > Ostatnio moja firma zmieniła właśnie. W użytkowaniu różnic specjalnych jako
    użytkownik nie widzę.

    A zwykłe Orange miało DSL?
    Jakoś nie spotkałem, zawsze tylko ADSL.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 150. Data: 2016-08-16 23:35:48
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Kto wzial to ja nie wiem, ale FT sporo zaplacilo do panstwowej kasy.

    Zastanówmy się, ile tej kasy wyszło kumkać... Wielka mi uprzejmość, użyczyć
    logo... a później doić za to logo całkiem spory kawałek przychodów.

    > Rente ? Emeryture dla rodzicow ?

    Trzeba jeszcze przeżyć.

    > No, to akurat normalne postepowanie. Ale sprowadza sie do podatku :-)

    Wiadomo. Kioskarka Basia nie dopłaci 5 groszy podatku, to potraktują ją
    niemalże jak jawnogrzesznicę za czasów Chrystusa. Nie dopłacisz 5 miliardów
    groszy, to odpalisz Prezesowi (nie temu...) pod stołem 20% i zapominają o
    sprawie (uwaga, nie usiłuję oskarżać. Piszę po prostu, co się zdarzało. Choć
    z drugiej strony Al Capone... no, wiecie.

    > Jesli FT sumarycznie zaplacila wiecej niz dostala - to pogratulowac mu
    > i podziekowac :-)

    Nie powiesz mi, że kasa od abonentów zostaje W CAŁOŚCI w kraju...? Ja im po
    prostu nie bardzo chcę wierzyć. FOZZ, ART-B, ot, tak z chmur, z deszczem
    kapnęło?
    Bo zawsze to ta druga partia jest be, a nasza jest cacy i własnej krwi da ci
    się napić, aby z pragnienia nie wyparować.
    To jak, jajko tłuczemy od grubszego, czy od cieńszego końca?
    Możesz o mnie mówić, że jestem skrajnie nieufny, zgadzam się.