eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKto potrafi wytłumaczyć paradoksRe: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
    References: <a...@n...v.pl>
    <none8d$uo0$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <nonjtl$c3b$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    Organization: : : :
    Date: Sat, 13 Aug 2016 21:59:49 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.3-10 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 75
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1471118389 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12553 77.253.217.116:16003
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704004
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan slawek napisał:

    >>> I słusznie. Ale poziom obsługi, z jakim ostatnio się spotkałem,
    >>> zaczyna przypominać mi ten z lat 70-tych. Wydawało mi się, że
    >>> jak ktoś ma biznes to powinien być obsługiwany może i drożej,
    >>> ale jednak na pewnym poziomie.
    >> Jeśli ktoś ma biznes?! W XXI wieku, przynajmniej w moim kręgu
    >> kulturowym, jako oczywiste przyjmuje się, że wszyscy klienci
    >> nają być obsługiwani "na pewnym poziomie". Na najwyższym,
    >> jakiemu może podołać dostawca usług.
    >
    > Masz rację.
    >
    > Po prostu jeżeli płacę 3x tyle bo biznes, to spodziewam się czegoś
    > więcej niż przy wyborze oferty która przede wszystkim mialabyć
    > (prawie) darmo. Od tego samego operatora. Bo dzięki temu że płacę
    > więcej to i operator może więcej.

    Mój operatow w pewnym momencie, zupełnie bez ostrzeżenia, postanowił
    wszystkim klinentom indywidualnycm ograniczyć możliwości połączń --
    jakieś porty zaczął blokować, czy cóś. Oznajmiłem, że sobie nie życzę,
    bo mam umowę na "dostęp do internetu" a nie na "ograniczony dostęp do
    internetu". Tłumaczeń, że "nikt się nie skarży na te ograniczenia" nie
    przyjąłem do wiadomości -- bo ja się skarżę. Kilka dni się spieraliśmy.
    Podobno tych blokad nie dało się u mnie zdjąć, bo to tak zrobiili
    globalnie dla wszystkich, niewiele myśląc przy tym. Dopiero jak
    oświadczyłem, że zrywam umowę i idę do innych, do doastłem propozycję:
    "to my pana przeniesiemy na łącze biznesowe, które nie ma takich
    ograniczeń, a płacić pan będzie po staremu". To im mówię: dobra, niech
    będzie. Okazało się, że "łącze biznesowe" wcześniej różniło się tylko
    stałym numerem IP, a teraz jeszcze brakiem blokady wybranych portów.
    Szczerze mówiąc, to ja się różnic nie spodzieałem (a znam trochę ten
    biznaes od środka).

    > I że jeżeli to ma być klasa biznes, to zamiast gładkiej nowomowy ktoś
    > powie coś w ten deseń: "coś nam się s...ło, za 24 godziny powinno
    > działać, nie ma sensu abyście stawiali na nogi swój dział IT, bo to
    > u nas". I gdyby to było raz-dwa w roku (plus na nowy rok itp.
    > milenijne okazje), to uznałbym że jest ok. Serio.

    Jakiś czas po tym coś mi się s...ło. Zaczęły grzęznąć pakiety gdzieś
    na DSLAM-ie. Tak na kilka minut, raz, najwyżej kilka razy na dobę.
    No to dzwonię i składam reklamację. Nawet nie wiem, czy w trybie
    "biznaesowym", czy "indywidualnym", bo dla mnie to wszystko jedno.
    "No to zrób pan taki a taki test". Jasne, że zrobiłe, ale od razu
    mówię, że nie spodziewam się złych wyników, bo to występuje okresowo,
    a mechanizm powstania takiej usterki jest mi znany -- jak się już coś
    trochę s..li, to zadziała dodatnie sprzężenie zwrotne i zatka się do
    końca. Ale co ja tam będę tłumaczył -- "wynik testu poprawny, zgłoszenie
    rozwiązane". Po kilku takich akcjach wpadłem na pomysł wpisania tych
    testó do crontaba, więc jak chieli wynik, to nie dostawali bieżącego,
    tylko tabelę w Exelu z ostatnich kilkudziesięciu godzin. Odpuścili --
    "awarie spowodowanie są przeciążeniem centrali TP i nic nie da się
    z tym zrobić aż do jej rozbudowy, która planowana jest w ciągu dwóch
    albo trzech miesięcy". Zaproponowali więc obniżenie abonamentu o 30%
    aż do wykonania rozbudowy. To było jakieś półtora roku temu.

    > W klasie "dla zwykłych użytkowników" wybaczam zaś gdy Internetu nie
    > ma od czwartej do piątej w nocy. Albo w czasie burzy. I rozumiem że
    > np. wymiana routera, który trochę nie działa, może potrwać i dwa
    > tygodnie. Bo w najgorszym razie poczytam książkę.

    Nie ma technicznych różnic między "zwykłymi" a "niezwykłymi" -- ja
    o tym dobrze wiem. Mam teraz "niezwykłe" łącze za cenę 70% "zwykłego".
    Czy się cieszę? Średnio. Ja bym wolał, by było wreszcie normalnie.

    > Więc tak właśnie rozumiem różne podejście do różnych klientów.

    Już wcześniej napisałem, co sądzę o takim rozumieniu i o różnym
    podejściu. Dodam, że pojęcia "łącze biznesowe" nie uznaję za całkiem
    bezsensowne. Ale na pewno nie będzie to ADSL na miedzianym drucie
    pociągniętym być może jeszcze za Gierka.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: