-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Kto potrafi wytłumaczyć paradoks
References: <a...@n...v.pl>
<none8d$uo0$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...v.pl>
<nonjtl$c3b$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@n...v.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<a...@n...v.pl>
Organization: : : :
Date: Sat, 13 Aug 2016 21:59:49 +0200
User-Agent: slrn/pre1.0.3-10 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 75
NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
X-Trace: 1471118389 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12553 77.253.217.116:16003
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704004
[ ukryj nagłówki ]Pan slawek napisał:
>>> I słusznie. Ale poziom obsługi, z jakim ostatnio się spotkałem,
>>> zaczyna przypominać mi ten z lat 70-tych. Wydawało mi się, że
>>> jak ktoś ma biznes to powinien być obsługiwany może i drożej,
>>> ale jednak na pewnym poziomie.
>> Jeśli ktoś ma biznes?! W XXI wieku, przynajmniej w moim kręgu
>> kulturowym, jako oczywiste przyjmuje się, że wszyscy klienci
>> nają być obsługiwani "na pewnym poziomie". Na najwyższym,
>> jakiemu może podołać dostawca usług.
>
> Masz rację.
>
> Po prostu jeżeli płacę 3x tyle bo biznes, to spodziewam się czegoś
> więcej niż przy wyborze oferty która przede wszystkim mialabyć
> (prawie) darmo. Od tego samego operatora. Bo dzięki temu że płacę
> więcej to i operator może więcej.
Mój operatow w pewnym momencie, zupełnie bez ostrzeżenia, postanowił
wszystkim klinentom indywidualnycm ograniczyć możliwości połączń --
jakieś porty zaczął blokować, czy cóś. Oznajmiłem, że sobie nie życzę,
bo mam umowę na "dostęp do internetu" a nie na "ograniczony dostęp do
internetu". Tłumaczeń, że "nikt się nie skarży na te ograniczenia" nie
przyjąłem do wiadomości -- bo ja się skarżę. Kilka dni się spieraliśmy.
Podobno tych blokad nie dało się u mnie zdjąć, bo to tak zrobiili
globalnie dla wszystkich, niewiele myśląc przy tym. Dopiero jak
oświadczyłem, że zrywam umowę i idę do innych, do doastłem propozycję:
"to my pana przeniesiemy na łącze biznesowe, które nie ma takich
ograniczeń, a płacić pan będzie po staremu". To im mówię: dobra, niech
będzie. Okazało się, że "łącze biznesowe" wcześniej różniło się tylko
stałym numerem IP, a teraz jeszcze brakiem blokady wybranych portów.
Szczerze mówiąc, to ja się różnic nie spodzieałem (a znam trochę ten
biznaes od środka).
> I że jeżeli to ma być klasa biznes, to zamiast gładkiej nowomowy ktoś
> powie coś w ten deseń: "coś nam się s...ło, za 24 godziny powinno
> działać, nie ma sensu abyście stawiali na nogi swój dział IT, bo to
> u nas". I gdyby to było raz-dwa w roku (plus na nowy rok itp.
> milenijne okazje), to uznałbym że jest ok. Serio.
Jakiś czas po tym coś mi się s...ło. Zaczęły grzęznąć pakiety gdzieś
na DSLAM-ie. Tak na kilka minut, raz, najwyżej kilka razy na dobę.
No to dzwonię i składam reklamację. Nawet nie wiem, czy w trybie
"biznaesowym", czy "indywidualnym", bo dla mnie to wszystko jedno.
"No to zrób pan taki a taki test". Jasne, że zrobiłe, ale od razu
mówię, że nie spodziewam się złych wyników, bo to występuje okresowo,
a mechanizm powstania takiej usterki jest mi znany -- jak się już coś
trochę s..li, to zadziała dodatnie sprzężenie zwrotne i zatka się do
końca. Ale co ja tam będę tłumaczył -- "wynik testu poprawny, zgłoszenie
rozwiązane". Po kilku takich akcjach wpadłem na pomysł wpisania tych
testó do crontaba, więc jak chieli wynik, to nie dostawali bieżącego,
tylko tabelę w Exelu z ostatnich kilkudziesięciu godzin. Odpuścili --
"awarie spowodowanie są przeciążeniem centrali TP i nic nie da się
z tym zrobić aż do jej rozbudowy, która planowana jest w ciągu dwóch
albo trzech miesięcy". Zaproponowali więc obniżenie abonamentu o 30%
aż do wykonania rozbudowy. To było jakieś półtora roku temu.
> W klasie "dla zwykłych użytkowników" wybaczam zaś gdy Internetu nie
> ma od czwartej do piątej w nocy. Albo w czasie burzy. I rozumiem że
> np. wymiana routera, który trochę nie działa, może potrwać i dwa
> tygodnie. Bo w najgorszym razie poczytam książkę.
Nie ma technicznych różnic między "zwykłymi" a "niezwykłymi" -- ja
o tym dobrze wiem. Mam teraz "niezwykłe" łącze za cenę 70% "zwykłego".
Czy się cieszę? Średnio. Ja bym wolał, by było wreszcie normalnie.
> Więc tak właśnie rozumiem różne podejście do różnych klientów.
Już wcześniej napisałem, co sądzę o takim rozumieniu i o różnym
podejściu. Dodam, że pojęcia "łącze biznesowe" nie uznaję za całkiem
bezsensowne. Ale na pewno nie będzie to ADSL na miedzianym drucie
pociągniętym być może jeszcze za Gierka.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.08.16 22:02 Jarosław Sokołowski
- 13.08.16 22:04 Jarosław Sokołowski
- 13.08.16 23:15 slawek
- 13.08.16 23:29 Jarosław Sokołowski
- 13.08.16 23:39 k...@g...com
- 13.08.16 23:58 slawek
- 13.08.16 23:58 Jarosław Sokołowski
- 14.08.16 00:36 J.F.
- 14.08.16 00:39 J.F.
- 14.08.16 01:25 HF5BS
- 14.08.16 01:33 HF5BS
- 14.08.16 01:35 HF5BS
- 14.08.16 01:37 HF5BS
- 14.08.16 02:07 Akarm
- 14.08.16 02:14 Akarm
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa