  • 1. Data: 2014-03-04 18:50:19
    Temat: Kto potrafi obrobić plik AVI?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Czy ktoś potrafi "obrobić" plik AVI z rejestratora samochodowego.
    Chciałbym odczytać tablice pewnego użytkownika drogi.
    Mimo, że rejestrator podobno Full HD, tablica na filmie jest niewyrażana.

    Lub polecić jakiś program, który mi w tym pomoże.

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2014-03-04 19:16:17
    Temat: Re: Kto potrafi obrobić plik AVI?
    Od: Franek Kalina <m...@c...cn>

    Dnia 2014-03-04 18:50, Użytkownik - WW napisał::
> [...]
    > Mimo, że rejestrator podobno Full HD, tablica na filmie jest niewyrażana.
    >
    > Lub polecić jakiś program, który mi w tym pomoże.

    To taki problem wyłuskać właściwe klatki - na przykład przechwycic
    klatkę w Best Playerze jako .jpg i obrabiać w jakimkolwiek programie
    graficznym?
    A o, proszsz: IrfanView - pozwala odtworzyć plik .avi, a następnie
    wyodrębnić wszystkie klatki. Reszta to suwaczki.

  • 3. Data: 2014-03-04 22:00:45
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-03-04 18:16, Franek Kalina <m...@c...cn> wrote:

> [...]
    > A o, proszsz: IrfanView - pozwala odtworzyć plik .avi, a następnie
    > wyodrębnić wszystkie klatki. Reszta to suwaczki.

    WW mogło chodzić o mądrzejsze narzędzie - np. astronomowie mają
    algorytmy, które z kilku trochę nieostrych i poruszonych zdjęć są w
    stanie złożyć jedno o znacznie lepszej jakości, ale ja to widziałem tak
    dawno, że nie pamiętam nazw. Na pewno znajdą się też bardziej cywilne
    wersje. Chociaż na początek warto skorzystać z siły suwaków i unsharp
    mask lub innego wykrywacza krawędzi.

  • 4. Data: 2014-03-04 22:38:30
    Od: Hybki <k...@g...com>

    W dniu 2014-03-04 18:50, WW pisze:
> [...]
    > Mimo, że rejestrator podobno Full HD, tablica na filmie jest niewyrażana.
    >
    > Lub polecić jakiś program, który mi w tym pomoże.

    Jeśli to Full HD było tylko chwytem marketingowym to nic nie pomoże
    Często jest to rozdzielczość interpolowana z o wiele mniejszego formatu.
    Inne parametry jak ilość klatek na sekundę czy stabilność urządzenia
    te nie pozostają bez znaczenia.

  • 5. Data: 2014-03-05 01:19:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Mar 2014, WW wrote:

> [...]
    > Chciałbym odczytać tablice pewnego użytkownika drogi.
    > Mimo, że rejestrator podobno Full HD, tablica na filmie jest niewyrażana.

    Tak z ciekawości, jechał przed (i względem kamery powoli)
    czy jechał naprzeciw?

    > Lub polecić jakiś program, który mi w tym pomoże.

    Jak naprzeciw to nic nie pomoże.
    Pierwsze co może pomóc, to kodek który nie kompresuje tak mocno jak
    współczesne superhiperwynalazki.
    Oprócz oczywiście "prawdziwej rozdzielczości", o której ktoś
    wspomniał :), ale rozdzielczość to nie wszystko.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-03-05 10:41:44
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > dawno, że nie pamiętam nazw. Na pewno znajdą się też bardziej cywilne
    > wersje. Chociaż na początek warto skorzystać z siły suwaków i unsharp

    Jasne. Ale tam chyba są inne warunki do pracy np nieruchoma kamera względem
    fotografowanego obiektu.

    J.

  • 7. Data: 2014-03-05 10:50:11
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Tak z ciekawości, jechał przed (i względem kamery powoli)
    > czy jechał naprzeciw?

    Wyprzedzał na prawym łuku a jak zobaczył samochody z przeciwka, to dal w
    prawo, prosto na mnie. Musiałem ostro hamować a gostek wcisną się przede
    mnie. Na mój klakson skargi odpowiedział niewybrednym gestem.
    Chce na niego złożyć skargę.

    Pozdrawiam
    WW

  • 8. Data: 2014-03-05 10:52:36
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > współczesne superhiperwynalazki.
    > Oprócz oczywiście "prawdziwej rozdzielczości", o której ktoś
    > wspomniał :), ale rozdzielczość to nie wszystko.

    Ale kodek to sprawa na przyszłość.
    Jaki był tryb pracy, jakie ISO - jeśli wysokie to szum + kompresja zamaże wszystkie
    cenne informacje.
    Można spróbować zmiejszyć rozdzielczość by zmiejszyć szumy ale jest kompresja i
    pozamiatane.
    Oraz czy to właśnie 1080p czy 1080i czy 720 z intepolacją do 1080p/i
    Oraz czy to 30fps, 25fps czy 10fps

    Tak przy okazji:
    w tej chwili w fotografii amatorkiej 6000x4000 to prawie standard a w filmie powoli
    wchodzi 4k a i tak wszyscy
    się jarają, że 1920x1080 jaka to zajebista jakość (może nie wszyscy) a 720i/p
    w niektórych miejscach nadal jest nieosiągalna.

    Pytanie do autora: jaka to kamerka?

    J.

  • 9. Data: 2014-03-05 10:54:27
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Wyprzedzał na prawym łuku a jak zobaczył samochody z przeciwka, to dal w
    > prawo, prosto na mnie. Musiałem ostro hamować a gostek wcisną się przede

    Co to za kamerka?

    J.

  • 10. Data: 2014-03-05 12:33:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-03-04 22:38, Hybki pisze:

> [...]
    > Często jest to rozdzielczość interpolowana z o wiele mniejszego formatu.
    > Inne parametry jak ilość klatek na sekundę czy stabilność urządzenia

    Liczba klatek na sekundę też bywa chamsko "interpolowana" :(