  • 61. Data: 2017-08-03 12:34:14
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Witaj Myjk, 03 sie 2017 w news:dbdylknnlrsy.dlg@myjk.org napisałeś/aś:
    >Plus to, że sygnalizator S1 nie oznacza bezkolizyjnego przejazdu przy
    >zmianie kierunku jazdy - w tym przypadku przy skręcaniu w lewo. Od
    >tego
    >jest S3 i po coś on jest.

    Tylko jak pisalem - swiatla maja pierwszenstwo przed znakami, a
    ustapienie na S1 jesli sie skreca w lewo, to zasada ogolna, przed
    ktora pierwszenstwo maja znaki :-)

    J.

  • 62. Data: 2017-08-03 12:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 02 Aug 2017 21:44:32 +0200, __Maciek

    >Nie ma nigdzie zapisu, jak sugerujesz, że występuje jakaś "gradacja".
    >Jeśli
    >sygnalizacja ma wyższy priorytet, to się znaki, w tym wypadku
    >regulujące
    >pierwszeństwo, czyli D-1 i A-7 wraz z tabliczkami, "ignoruje" --
    >dalej
    >jednak stosując konieczne zapisy ogólne.

    No jak nie ma zapisu - zapis jest, a logiczna interpretacja to tak jak
    Maciek pisze.

    Jakby intencja ustawodawcy bylo, zeby je ignorowac, to by napisal ze
    "uniewaznia", a nie "maja pierwszenstwo" :-P

    >Tak samo jak policjant ma wyższy priorytet nad sygnalizacją i
    >znakami --
    >jak sterczy na skrzyżowaniu i macha, to się światła i znaki IGNORUJE.
    >I to
    >nie jest tak, że policjant pozwala wjeżdżać na skrzyżowanie, a Ty
    >przejeżdżając obok zaczynasz się czaić, bo przypadkiem ktoś z innego
    >kierunku ma pierwszeństwo wg świateł a potem znaków. Pozwolił jechać,
    >jedziesz. Tak samo światła pozwalają jechać, to jedziesz.

    Jedziesz i co - skrecasz w lewo ?
    Czasem policjant sie ladnie ustawi i macha jakos nie calkiem
    zrozumiale, ale sugerujac, ze masz jechac w lewo.
    Tym niemniej moze sie po prostu ustawic bokiem i i to jest tak, jakby
    sie z dwoch stron zielone zapalilo.

    >To co postulujesz to paranoja w czystej postaci.

    Ale czy to do niego pretensje ?

    J.

  • 63. Data: 2017-08-03 12:41:47
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 03 sie 2017 w news:5982fc2a$0$5148$65785112@news.neostrada.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    >
    > Tylko jak pisalem - swiatla maja pierwszenstwo przed znakami, a
    > ustapienie na S1 jesli sie skreca w lewo, to zasada ogolna, przed

    Czyl optujesz za B. Ja za D :) bo po coś są S1 i S3.

  • 64. Data: 2017-08-03 12:46:41
    Temat: Re: Kto. sygnalizator S-1.
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    > Działający
    > sygnalizator, jak PORD mówi, ma pierwszeństwo kierowania ruchem na
    > skrzyżowaniu bez konieczności analizowania znaków przez kierowcę.

    > Dalej
    > oczywiście działają znaki np. kierunkowe i oczywiście zasady ogólne. Tu
    > akurat zasada z której wynika, że ten jadący z przeciwka na wprost i w
    > prawo ma pierwszeństwo przed skręcającym w lewo.
    >
    > Myjk

    My mówimy o zwykłym niekierunkowym sygnalizatorze S-1.
    Taki kierunkowskaz nie okresla pierwszeństwa. On tylko zezwala
    na wjazd na skrzyzowanie, lub nie zezwala. Pierwszenstwo
    określają znaki drogowe na skrzyzowaniu, lub inne przepisy
    i trzeba stosowac sie do nich.

    Zasada prawej strony kierowcy B nie obowiązuje,
    bo tak napisali w art. 5.1 PoRD.

  • 65. Data: 2017-08-03 12:57:22
    Temat: Re: Kto. art. 5.3.
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    Użytkownik "TomN" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    > __Maciek w

    > Czyli miałem rację, że zatrzymujesz sie przed B-20 pomimo zielonego...
    >
    > 'Tom N'

    Weż pod uwagę sytuację drogową do rozstrzygnięcia :
    1. światło zielone zezwala na wjazd na skrzyżowanie,
    2. znak STOP nakazuje zatrzymać sie.
    Jest sprzeczność.
    Zgodnie z art. 5.3 PoRD pierwszeństwo w stosowaniu
    ma zielone światło i dlatego nie zatrzymujemy sie przed STOPem.

  • 66. Data: 2017-08-03 13:03:28
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

> [...]
    ps.com...

    > He, he - a ile razy już tak przejechałeś? :-)

    Jeszcze nie spotkałem takiego skrzyzowania,
    albo nie pamiętam.
    Nad tym problemem zacząłem zastanawiać się
    po przeczytaniu wątku.
    Jako kierowca B asekuracyjnie przepuszczał bym pojazd D,
    lub jechał bardzo ostroznie obserwując co tamten robi.

  • 67. Data: 2017-08-03 13:26:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 3 Aug 2017 12:57:22 +0200, Radowan

> [...]
    > Zgodnie z art. 5.3 PoRD pierwszeństwo w stosowaniu
    > ma zielone światło i dlatego nie zatrzymujemy sie przed STOPem.

    Wg tego co napisałeś wcześniej nie ma żadnej sprzeczności, jest "gradacja".
    Znaczy sygnalizator pozwala wjechać na skrzyżowanie, a dalej obowiązują
    znaki i TRZEBA się do nich stosować. Czyli wg Ciebie i Maćka trzeba się
    bezwzględnie zatrzymać na linii uwzględniając znak STOP pomimo posiadania
    zielonego sygnalziatora. Widzę że jesteś kolejnym z tych, co sobie dowolnie
    dobiera to co jest napisane w zależności od zastanej sytuacji tak aby
    udowodnić swoją rację.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 68. Data: 2017-08-03 13:28:20
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > pierszeństwo miałby B ,to w zasadzie PO CO te światła - równie dobrze
    > mogłoby ich nie być.

    Bez świateł to na skrzyzowaniu by bylo za dużo pojazdów
    i część kierowców całkowicie by zgłupiała.

    Ja jestem wrogiem swiateł na wiekszości skrzyżowań.
    Pewnie zmienię zdanie jak dopadnie mnie Alzheimer.

  • 69. Data: 2017-08-03 13:42:07
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    > Thu, 3 Aug 2017 12:57:22 +0200, Radowan

    > Znaczy sygnalizator pozwala wjechać na skrzyżowanie, a dalej obowiązują
    > znaki i TRZEBA się do nich stosować.
    >
    > Myjk

    Ale już nie masz do czego się stosować.
    Przejechałeś znak STOP na zielonym nie zatrzymując sie.
    Innych znaków drogowych nie było.

  • 70. Data: 2017-08-03 13:42:16
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Radowan, 03 sie 2017 w news:olv1ds$n2o$1@news.mixmin.net
    napisałeś/aś:

> [...]
    > i część kierowców całkowicie by zgłupiała.
    >
    > Ja jestem wrogiem swiateł na wiekszości skrzyżowań.
    > Pewnie zmienię zdanie jak dopadnie mnie Alzheimer.

    Ok. Ja jeżdzę w prosty sposób i z obserwacji wydaje mi się, że większość
    podobnie. Zielone S1 jadę na prawie pewniaka prosto(czy też zgodnie z
    wcześniejszym kierunkiem: tą samą jezdnią, pasem), skręcam w lewo,
    zawracam - przepuszczam tych z naprzeciwka, w prawo - na prawie pewniaka.
    Zielone S3, jadę na pewniaka zdodnie ze strzałkami. Piszę prawie, bo
    zawsze trzeba mieć oczy wkoło głowy.
    Jak światła nie działają, stosuje się do zasad pierszeństwa wg znaków,
    prawej ręki.
    Tak to widzę.