  • 111. Data: 2017-08-03 23:35:49
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Radowan, 03 sie 2017 w news:om02ku$d8g$1@news.mixmin.net
    napisałeś/aś:

    > Nalezaloby zaczac od tego "co ustawodawca mial na mysli".
    > Art. 5.3 PoRD
    > 3. Sygnaly swietlne maja pierwszenstwo przed znakami drogowymi
    > regulujacymi pierwszenstwo przejazdu.

    Ja napiszę jeszcze tak :)

    Miał na myśli to, że jak są światła, to jeździmy wg świateł, a nie znaków
    pierwszeństwa. A jak ktoś nie wie, jak się jeździ na światłach, to
    zaczyna kombinować i angażuje do tego jeszcze znaki pionowe
    A na światłach jeździ się prosto: zielone S1 - puszczam tych z
    naprzeciwka, jeśli skręcam w lewo. Zielone S3 - nie ma żadnego problemu
    :)
    Skrzyżowania to takie ustrojstwa, gdzie zbiegają się różne kierunki
    ruchu, a zielone S1 otwiera te kierunki. Jak ktoś zmienia kierunek na
    skrzyżowaniu, to ustępuje pierwszeństwa pierwotnym kierunkom ruchu, że
    tak się wyrażę.
    Nie wiem, co się dzisiaj tak zawziąłem na ten temat. Chyba bardzo mnie
    zaintrygowało, że zdania uczonych są podzielone. Aż chyba przy okazji
    zapytam jakiegoś z drogówki :)

  • 112. Data: 2017-08-04 00:02:03
    Temat: Re: Kto. pokretnie.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 14:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, ze pierwszenstwo przebiega wzdluz
    > zielonego ?
    To z artykułu opinia i się z nią zgadzam.
    A dlaczego nie? jeżeli pali się z dwóch przeciwnych kierunków to trudno
    oczekiwać żeby pierwszeństwo było "łamane".

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 113. Data: 2017-08-04 00:02:19
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 22:55, Radowan pisze:

    > Nalezałoby zacząć od tego "co ustawodawca miał na myśli".
    > Art. 5.3 PoRD
    > 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    > pierwszeństwo przejazdu.
    >
    > Mozna sie domyślać, że chodzi o to, aby o pierwszeństwie nie decydowały
    > znaki drogowe, tylko pierwszeństwo ma okreslac sygnalizacja świetlna.

    Nosz k...mać!
    Jakie "domyślać"? Prościej chyba nie da się zapisać. Jest was chyba
    tylko dwóch którzy uważają, że zapis "Sygnały świetlne mają
    pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo
    przejazdu" oznacza, że to znaki drogowe pierwszeństwo mają.

    > Paradoksem jest to, że w Rozporzadzeniu sygnalizacja swietlna nie określa
    > pierwszeństwa.

    A pochuj powtarzać w jakimś rozporządzeniu zapis z Prawa o Ruchu drogowym?

    > Trzeba stosować regułe prawej strony, aby określić kto ma pierwszeństwo.
    >
    > Przy takiej interpretacji PoRD pierwszenstwo ma kierowca D.

    Nie może być mowy o jakichś interpretacjach zapisów jasnych i prostych.
    Na szczęście większość populacji nie ma problemów z rozumieniem tekstu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 114. Data: 2017-08-04 01:59:56
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 20:29, __Maciek pisze:

    > Jeżeli policjant ustawi się bokiem do pojazdów B i D, to daje im obu
    > sygnał zezwalający na jazdę - odpowiednik zielonego, ale pierwszeństwo
    > między tymi pojazdami NADAL jest regulowane przez znaki, czyli piewszy
    > jedzie pojazd B.

    Teraz to kpisz...

  • 115. Data: 2017-08-04 08:15:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Aug 2017 00:02:03 +0200, Janusz napisał(a):

    > To z artykułu opinia i się z nią zgadzam.
    > A dlaczego nie?

    Nie "dlaczego nie", tylko w ktorym przepisie jest zapisane "zielone
    swiatlo daje pierwszenstwo na wprost" :-)

    > jeżeli pali się z dwóch przeciwnych kierunków to trudno
    > oczekiwać żeby pierwszeństwo było "łamane".

    No, w zasadzie tak.

    J.

  • 116. Data: 2017-08-04 08:47:01
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 03.08.2017 o 20:40, __Maciek pisze:

    > Następny...

    > Skąd ci się to wzięło?
    >
    > Zielone oznacza pozwolenie na jazdę. Nie unieważnia znaków i nie mówi
    > nic o pierwszeństwie (ok mówi tylko tyle że ma się pierwszeństwo nad
    > tymi co mają zieloną strzałkę).

    Jak nie unieważnia skoro unieważnia?

    Jeśli jest znak "ustąp pierszeństwa" obok sygnalizatora to ten znak jest
    unieważniny gdy zapali się zielone.

    Cos chyba pieprzysz, albo jaja sobie robisz?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 117. Data: 2017-08-04 10:02:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 20:40, __Maciek pisze:

> [...]
    > tymi co mają zieloną strzałkę).
    >
    > Szkoda gadać, nie wiedziałem że z polskimi kierowcami jest aż tak

    To raczej z Tobą zle, 30 lat temu się uczyłem prawa jazdy i nic się w
    tej materi nie zmieniło, światła są ponad znakami, tak samo jak
    policjant czy inny kierujący ruchem,
    a dla takich jak Ty co się im wydawało że mają pierwszeństwo jest taka
    specjalna alejka na cmentarzu, jak tak dalej będziesz po swojemu
    interpretował kodeks to tam wylądujesz..

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 118. Data: 2017-08-04 10:17:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 20:49, __Maciek pisze:

    > Jak w tym starym kawale - "...a jakby szwagier jechał?" :-)
    > A ja uważam że nie należy w tym przypadku przepuszczać. Pierwszeństwo
    > przejazdu jest właśnie po to żeby było wiadomo kto ma jechać pierwszy.
    > Przepuszczanie niezgodne ze znakami/zasadami tworzy niejasną sytuację
    > i obniża bezpieczeństwo. Jechać ostrożnie, jak napisałeś poniżej, ale
    > wyraźnie korzystając z przysługującego pierwszeństwa.

    > Fakt, ten wątek uświadamia jak wiele osób ma kłopot ze zrozumieniem
    > prostych i oczywistych zasad. Trzeba być przygotowanym na spotkanie
    > ich na drodze...

    Idz nie kompromituj się
    http://oskduet.pl/nauka-jazdy/pierwszenstwo-w-ruchu-
    drogowym

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 119. Data: 2017-08-04 10:22:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 03 Aug 2017 20:29:32 +0200, __Maciek

    > [ciach dzielenie włosa na czworo]
    > *) Nie takie same jak w danej chwili sygnalizacja wyświetla, tylko
    > tego samego typu.

    Dodaj więcej gwiazdek, będzie jeszcze bardziej "jasno". Jazda po drodze ma
    być przejrzysta i intuicyjna -- takie też są przepisy, mają działać zawsze
    i wszędzie. Ty ewidentnie komplikujesz prostą rzecz poprzez napotkanie
    głupkowatego przykładu -- pewnie jednego takiego skrzyżowania na milion. Na
    dodatek ta twoja zasada nie działa wszędzie -- patrz sytuacja przy znaku
    STOP (gdzie nagle znaków nie trzeba brać pod uwagę bo są sprzeczne czy coś
    tam jeszcze).

    W założeniu ustawodawcy było, aby sygnalizacja świetlna "zastępowała" znaki
    pierwszeństwa, żadnej "gradacji" nie ma, bo inaczej się rodzą takie kwiatki
    jak twoje. Jest sygnalizacja, "ignoruje" się znaki regulujące pierwszeńśtwo
    i stosuje się do zasad ogólnych. Niejasno wykonane skrzyżowania się
    pokonuje wg zasady pasującej do większości przypadków a nie do wyjątków, a
    następnie poprawia oznakowanie zamiast dorabiać do nich chore teorie.
    Koniec i kropka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 120. Data: 2017-08-04 11:02:25
    Temat: Re: Kto. art. 5.3. Myjk nie zrozumiał.
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Radowan" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Weż pod uwagę sytuację drogową do rozstrzygnięcia :
    > 1. światło zielone zezwala na wjazd na skrzyżowanie,
    > 2. znak STOP nakazuje zatrzymać sie.
    > Jest sprzeczność.
    > Zgodnie z art. 5.3 PoRD pierwszeństwo w stosowaniu
    > ma zielone światło i dlatego nie zatrzymujemy sie przed STOPem.

    Korekta do powyższego, bo zauważyłem że Myjk nie zrozumiał.

    Tekst poprawiony. Tekst zmieniony napisany dużymi literami.

    Weż pod uwagę sytuację drogową do rozstrzygnięcia :
    1. światło zielone zezwala na wjazd na skrzyżowanie,
    2. znak STOP nakazuje zatrzymać sie.
    PYTANIE : CO WYBRAĆ ?