  • Data: 2017-08-03 23:35:49
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Radowan, 03 sie 2017 w news:om02ku$d8g$1@news.mixmin.net
    napisałeś/aś:

    > Nalezaloby zaczac od tego "co ustawodawca mial na mysli".
    > Art. 5.3 PoRD
    > 3. Sygnaly swietlne maja pierwszenstwo przed znakami drogowymi
    > regulujacymi pierwszenstwo przejazdu.

    Ja napiszę jeszcze tak :)

    Miał na myśli to, że jak są światła, to jeździmy wg świateł, a nie znaków
    pierwszeństwa. A jak ktoś nie wie, jak się jeździ na światłach, to
    zaczyna kombinować i angażuje do tego jeszcze znaki pionowe
    A na światłach jeździ się prosto: zielone S1 - puszczam tych z
    naprzeciwka, jeśli skręcam w lewo. Zielone S3 - nie ma żadnego problemu
    :)
    Skrzyżowania to takie ustrojstwa, gdzie zbiegają się różne kierunki
    ruchu, a zielone S1 otwiera te kierunki. Jak ktoś zmienia kierunek na
    skrzyżowaniu, to ustępuje pierwszeństwa pierwotnym kierunkom ruchu, że
    tak się wyrażę.
    Nie wiem, co się dzisiaj tak zawziąłem na ten temat. Chyba bardzo mnie
    zaintrygowało, że zdania uczonych są podzielone. Aż chyba przy okazji
    zapytam jakiegoś z drogówki :)