  • 31. Data: 2011-03-12 19:58:21
    Temat: Re: Kto pamięta ksišżkę
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Pamiętam że aby to zadziałało należało dobrać wstępny prąd żarzenia
    > włókna w celu zmniejszeni abezwładności.
    > Oczywiście HiFi to to nie było ale działało.

    To był foto telefon: http://www.laud.no/ww2/lispr/index.htm
    Maciek

  • 32. Data: 2011-03-12 20:10:35
    Temat: Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:4d79d327$0$2453$6...@n...neostrada.p
    l,
    4CX250 <taunusmtv@poćta.łonet.pl> nastukał:
    > http://www.techno.gildia.pl/news/2011/03/pistolet_la
    serowy_do_zrobienia_w_domu

    ja nadal tę ksiązkę mam :)

    --
    VSS

  • 33. Data: 2011-03-12 21:41:57
    Temat: Re: Kto pamięta książkę
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 19:26:49 +0100, J.F. napisał(a):

    > A ktory zrobiles ? Bo to kolejny ciekawy pomysl .. czy zarowka
    > przeniesie chocby 300Hz ?
    A tam nie bylo tak, ze zarowka dawala staly strumien, a modulowala
    membrana odblyskowo?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 34. Data: 2011-03-13 04:59:16
    Temat: Re: Kto pamieta ksiazki Janusza Wojciechowskiego?
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2011-03-12 11:05, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ale w sumie żałuję, że dzisiejsze dzieci to komputer i komputer i komputer...
    >
    > Jakieś niemanualne pokolenia nam rosną.

    Jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. Kilkadziesiąt lat temu mogłeś
    osiągnąć całkiem wymierne korzyści szalejąc z lutownicą. Odbiornik
    refleksowy na paru TG-xx nie był co prawda konkurencją wobec produktu
    fabrycznego, ale stanowił poważny substytut w rękach nastolatka. Teraz
    co takiego można sobie taniej złożyć? Bo przecież nie komórkę, MP3,
    aparat cyfrowy albo TV LCD. :)
    Gdy zrobiłeś licencję i skleciłeś jakiś prosty TRX zyskiwałeś
    rewolucyjną możliwość utrzymywania kontaktu ze światem. Dziś o wiele
    prościej użyć do tego Internetu...

    Ale racja - społeczeństwo wybitnie antytechniczne nam rośnie. Popatrzcie
    na poziom współczesnego "Młodego Technika". W dodatku ignorancja wobec
    spraw związanych z techniką jest jak najbardziej akceptowana. W
    przeciwieństwie do ignorancji w dziedzinach "humanistycznych".

  • 35. Data: 2011-03-13 17:10:12
    Od: "Papa5merf" <slońce@peru.ru>

    Órzytkownik "4CX250" napisał:
    > http://www.techno.gildia.pl/news/2011/03/pistolet_la
    serowy_do_zrobienia_w_domu

    hm... a właściwie dzisiaj da radę w garażu zbudować jakiś sensowny pistolet
    laserowy z dostępnych na rynku rzeczy?:O)
    niech ten pistolet ma energię wystrzału 100J
    da się to wypuścić w impulsie z 1W diosy laserowej czy trzeba ine żródło
    lasera?:O)
    wymaganą energię lepiej gromadzić w pojemności czy indukcyjności?:O)
    niech moc będzie z wami!!

  • 36. Data: 2011-03-13 17:10:25
    Od: "Papa5merf" <slońce@peru.ru>

    Órzytkownik " ąćęłńóśźż" napisał:
    > Żebyś Ty wiedział, ile ja dziecięciem będąc dla "Nowoczesnych zabawek"
    > urządzeń domowych rozkręciłem na drobne śrubki, ojciec siwiał ;-))
    > Pierwsze w moim życiu tranzystory pochodziły ze starannie wyciętych
    > zielonych kapelusików z nóżkami z płytki radyjka Koliber, narzędziem
    > zbrodni były odpowiednio wygięte nożyczki do paznokci Mamy ;-))
    > I przerabiałem te tranzystory na fototranzystory laubzegą :-)
    > Ale w sumie żałuję, że dzisiejsze dzieci to komputer i komputer i
    > komputer...

    ale żeby się chociaż trochę na tym komputerze znału a tu nic:O(
    coś się spali czy jakiś wirus i panika, nie wiadomo co zrobić i trzeba nowy
    kupować, jaoś się nie garną do majstrownia kompa z urządzeń domowych:O(

    > Jakieś niemanualne pokolenia nam rosną.

    lata faszerowania rtęcią, chlorem, fluorem i podobną chemią robią sfoje, po
    prostu matoły:O(

  • 37. Data: 2011-03-14 11:45:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Mar 2011 20:58:21 +0100, Maciek wrote:

    >To był foto telefon: http://www.laud.no/ww2/lispr/index.htm

    ale tu mowa ze modulacja pryzmatem.

    J.

  • 38. Data: 2011-03-14 11:47:03
    Temat: Re: Kto pami?ta ksi??k?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Mar 2011 22:41:57 +0100, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >A tam nie bylo tak, ze zarowka dawala staly strumien, a modulowala
    >membrana odblyskowo?

    To byl jeden z pomyslow. Ale bylo tez kilka innych z modulacja pradu
    zarowki. I te mnie zastanawiaja.

    Ten z membrana w sumie tez mnie zastanawia - autor to wyczytal,
    wymyslil, czy sprawdzil :-)

    J.

  • 39. Data: 2011-03-14 11:56:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > To byl jeden z pomyslow. Ale bylo tez kilka innych z modulacja pradu
    > zarowki. I te mnie zastanawiaja.

    Halogeny 50W/12V, które żarzą się jeszcze sekundę po wyłączeniu prądu,
    przenoszą 50Hz. Jak się do ogniwa słonecznego podłączy słuchawki, to
    słychać wyraźne bzyczenie. Więc to może działać, choć sprawność takiej
    modulacji jest niewielka.

    > Ten z membrana w sumie tez mnie zastanawia - autor to wyczytal,
    > wymyslil, czy sprawdzil :-)

    Tak się zapisuje dźwięk na taśmie filmowej, więc pomysł ogólnie znany.
    A zdaje się, że takie fototelefony też robiono fabrycznie.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2011-03-14 12:02:49
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.03.2011 12:47, J.F. wrote:

    > To byl jeden z pomyslow. Ale bylo tez kilka innych z modulacja pradu
    > zarowki. I te mnie zastanawiaja.

    Nie problem sprawdzić: do wzmacniacza żarówka, jakaś składowa stała,
    fotodioda do drugiego (kanału?) wzmacniacza i gotowe.
    Dziś lepiej to zrobić na led albo laserze. Do tego może modulacja cyfrowa.

    Mirek.