  • 41. Data: 2011-03-14 12:07:34
    Temat: Re: Kto pami?ta ksi??k?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Nie problem sprawdzić: do wzmacniacza żarówka, jakaś składowa stała,
    > fotodioda do drugiego (kanału?) wzmacniacza i gotowe.

    Jeszcze do tego solidna korekcja. Czyli podbicie wyższych częstotliwości
    przy modulacji.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2011-03-14 18:09:49
    Temat: Re: Kto pamięta książkę
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d7a9fa1$0$2494$65785112@news.neostrada.pl...

    >Co niby miał? Poysły? Raczej umiejętność przepisywania bez najmniejszego
    zastanowienia się tekstów innych autorów. Część z jego opisów ewidentnie
    nie przystaje do realiów w których książka powstała, rozwiązania os Sasa
    do Lasa.

    Przyłączam się. Niektóre projekty były fajne ale niektóre to były tak
    naprawdę tylko luźne koncepcje, oczywiście nie zweryfikowane praktycznie.
    Jeśli ktoś nie umiał odróżnić jednych od drugich mógł się nieco
    sfrustrować :)

    e.

  • 43. Data: 2011-03-14 19:58:52
    Temat: Re: Kto pamięta ksi?żkę
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > ale tu mowa ze modulacja pryzmatem.

    Zgadza się ale działało i to w epoce przed laserami i innymi cudami. Nie
    podałem tego linku aby udowodnić modulację prądem żarówki ale na dowód
    możliwego wkonania prawdziwego foto telefonu.

  • 44. Data: 2011-03-14 20:18:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Mar 2011 20:58:52 +0100, Maciek wrote:
    >Zgadza się ale działało i to w epoce przed laserami i innymi cudami. Nie
    >podałem tego linku aby udowodnić modulację prądem żarówki ale na dowód
    >możliwego wkonania prawdziwego foto telefonu.

    Ja w fototelefon nie watpie, ja powatpiewam w schematy z ksiazki :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-03-14 20:25:49
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-14 13:07 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jeszcze do tego solidna korekcja. Czyli podbicie wyższych częstotliwości
    > przy modulacji.

    Eee tam, dźwięk spakować AMR'em i zrobić modulację cyfrową. A korekcję
    oczywiście też, w oparciu o ECC. Tylko zamiast żarówki diodę laserową.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 46. Data: 2011-03-14 22:11:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Eee tam, dźwięk spakować AMR'em i zrobić modulację cyfrową. A korekcję
    > oczywiście też, w oparciu o ECC. Tylko zamiast żarówki diodę laserową.

    Czyli nie w Leningradzie, a w Moskwie, nie samochody, a rowery. I nie
    rozdają, tylko kradną. Zamiast diody laserowej można jeszcze użyć
    radia. Radia Erewań najlepiej.

    Tu nie chodziło o kwestię możliwości realizacji fototelefonu w ogóle
    i we współczesnych warunkach. Tylko *konkretnie* o możliwości modulacji
    światła żarówki przez zmianę płynącego przez nią prądu. A jeszcze
    konkretniej o skutecność tej modulacji w funkcji częstotliwości.

    --
    Jarek