  • Data: 2011-03-14 11:56:05
    Temat: Re: Kto pami?ta ksi??k?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > To byl jeden z pomyslow. Ale bylo tez kilka innych z modulacja pradu
    > zarowki. I te mnie zastanawiaja.

    Halogeny 50W/12V, które żarzą się jeszcze sekundę po wyłączeniu prądu,
    przenoszą 50Hz. Jak się do ogniwa słonecznego podłączy słuchawki, to
    słychać wyraźne bzyczenie. Więc to może działać, choć sprawność takiej
    modulacji jest niewielka.

    > Ten z membrana w sumie tez mnie zastanawia - autor to wyczytal,
    > wymyslil, czy sprawdzil :-)

    Tak się zapisuje dźwięk na taśmie filmowej, więc pomysł ogólnie znany.
    A zdaje się, że takie fototelefony też robiono fabrycznie.

    --
    Jarek