  • Data: 2010-06-07 21:59:13
    Temat: Re: Kto odpowiada za szkody? (właściciel czy kierujący)
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bylo to ostatnio walkowane. Ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych nie
    > przewiduje wymogu posiadania waznego przegladu technicznego:
    >
    > [...]
    > 2. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej, o którym
    > mowa w art. 4 pkt 4, obejmuje również szkody wyrządzone w wyniku rażącego
    > niedbalstwa ubezpieczonego lub osób, za które ponosi on odpowiedzialność.
    >

    > 3. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od ubezpieczonego lub
    > osób, za które ponosi on odpowiedzialność, zwrotu wypłaconego z tytułu
    > ubezpieczeń
> [...]
    Dzięki za tak dokładne wytłumaczenia. Założę się za pojawią się tacy co będą
    wiedzieli lepiej. Jest jeden haczyk. Ustawa określa warunki minimalne. OC to
    umowa między sprzedającym i kupującym polisę. Tamte warunki polisa musi
    spełniać. Ale z inicjatywy ubezpieczyciela może zostać rozszerzona. Może pojawić
    się w umowie zapis że wymagają ważnego przeglądu. Wtedy dupa zbita. W umowie mam
    zapis że wymagają przeglądu ale tylko wtedy gdy będę poruszał się samochodem za
    granicami RP. Nie wolno mi również dokonywać zmian konstrukcyjnych. To znaczy
    mogę je zrobić ale muszę ich o tym powiadomić.