eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto ma rację?Re: Kto ma rację?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: scobowski <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma rację?
    Date: Sat, 02 Jun 2012 22:53:35 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <jqdulb$oj8$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jqdhil$hgr$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.219.162.255
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1338670571 25192 81.219.162.255 (2 Jun 2012 20:56:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jun 2012 20:56:11 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jqdhil$hgr$1@node1.news.atman.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453131
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-02 19:12, Karol Y pisze:
    > Przed pojechaniem na coroczny przegląd techniczny samochodu, byłem i tak
    > u mechanika, to poprosiłem żeby przy okazji wykonali "przegląd
    > przedprzeglądowy" jaki widnieje u niech w cenniku. Przy odbiorze
    > usłyszałem, że wszystko jest ok i można śmiało jechać na badanie.
    >
    > Na badaniu odczekałem swoje, przyszedł badający i stwierdził że
    > wszystkie cztery amortyzatory są do wymiany, a z przodu albo kończą się
    > klocki, albo jest zapowietrzony układ.
    >
    > Mnie prywatnie jak spytać, to z hamulcami pojadę sprawdzić, bo
    > bezpieczeństwo najważniejsze, ale wracając do przeglądu; po tym
    > oświadczeniu mechanik przybił odznakę, autograf i wypuścił jak Bozia
    > przykazała.
    >
    > Nie wiem jak określić zły stan amortyzatorów, więc się pytam. Wiem jak
    > wygląda jazda w przypadku skrajnym, na samych sprężynach. Ale tutaj
    > zadziwiła mnie taka rozbieżność; wszystko ok - wszystkie cztery do wymiany.
    >
    > Jak mam sprawdzić kto ma rację? Jakoś "nienormalnie" tym samochodem mi
    > się nie jeździ w stosunku do innych, które zdarza mi się używać, a i
    > jakby źle było, to by chyba nie podbił? Sieć stacji, to SpeedCar, więc
    > nie jakiś pan Józek.
    >
    No i tak właśnie wyglądają badania pojazdów na SKP :D
    Klocki: być może. Na badaniu sprawdzana jest skuteczność hamowania i
    różnice między stronami. Jeśli się wyrobił układ hamulcowy i zmieścił "w
    widełkach" - to zdał.

    Amortyzatory: "Trzepak" jest dodatkiem, w zasadzie nie branym pod uwagę.
    Diagnosta dokonuje "oceny wzrokowej" - jeśli amor "nie pociekł" - to zdał.

    Czyli: amory i klocki do wymiany, ale i tak zdał - to Ci właśnie
    powiedział mechanik przed przeglądem.

    Gdyby na przeglądzie okazało się, że te zjechane klocki nie hamują
    wystarczająco, albo różnica siły hamowania między stronami jest zbyt
    duża (chyba >20%), albo ww. amortyzatory były widocznie "wylane" - to
    diagnosta miałby obowiązek dać wynik negatywny i zaprosić na badanie po
    usunięciu usterek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: