eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiegoRe: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
  • Data: 2013-06-28 10:41:49
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo zjadu - Poznań 28 czerwca/przemysłowa/sikorskiego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jun 2013, MarcinJM wrote:

    > mysle, ze ty masz pierszenstwo. Te kilkanascie metrow dzielacych oba
    > skrzyzowania

    Przyjrzyj się *ZNAKOM*.
    Jeśli znak określa że to jest jedno skrzyżowanie, to jest to
    jedno skrzyżowanie.
    BTW: Kodeks Drogowy zawierał narzędzie pomocnicze do rozwikływania
    takiego przypadku pt. "obręb skrzyżowania" (skrzyżowania we
    własnym obrębie były jednym skrzyżowaniem z definicji).
    W sumie PoRD przy takim skrzyżowaniu jak w przykładzie
    prowadzi do "obowiązku oznakowania", bo inaczej rozumienie
    kierujących może być sprzeczne.
    Ale znak jest, jednoznaczny (tabliczka jest jednoznaczna).

    > powduje, ze ty znalazzels sie juz na 28 czerwca.

    Pierwszeństwo jest ustalane dla pojazdów "nadjeżdżających",
    czyli *przed* miejscem spotkania :)
    Jeśli przepis szczegółowy (znak) określa je dla całej drogi,
    to liczy się stan wg przepisu szczegółowego, chyba, że wyjdzie
    równoprawność, wtedy liczy się "ostatni moment przed".

    > Ja bym tak ta sytuacje zrozumial (jezdzilem tam 15 lat)

    No to wolałbym się tam z Tobą nie spotkać ;)

    pzdr, Gotfryd