-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Feniks" <n...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo - skrzyżowanie, rysunek
Date: Tue, 9 Mar 2010 23:46:35 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 56
Message-ID: <hn6j4f$106$1@news.onet.pl>
References: <op.u87emmrlbd5dre@arrow> <hn0j4a$c4d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<hn1ii6$nbi$1@news.onet.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<hn2tlo$s5a$1@news.onet.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<hn2urp$ob$1@news.onet.pl>
<0...@g...googlegroups.com>
<hn3t01$hro$1@news.onet.pl> <hn4rj9$40j$1@newsread1.aster.pl>
<hn5fep$jup$1@news.onet.pl> <hn5g76$jg5$1@newsread1.aster.pl>
<hn5h2p$r2a$1@news.onet.pl> <hn5htu$kp2$1@newsread1.aster.pl>
<hn5j2q$415$1@news.onet.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
Reply-To: "Feniks" <nie ma maila>
NNTP-Posting-Host: chello089079021250.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1268174799 1030 89.79.21.250 (9 Mar 2010 22:46:39 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Mar 2010 22:46:39 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2262437
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał
> Tę:?
> Art. 25. 1.
Nie tą bo to nie jest definicja ustąpienia pierwszeństwa tylko ogólna
tzw.reguła prawej strony i zasada ograniczonego zaufania.
> Gdy niebieski zbliżał sie do skrzyżowania to czerwonego jeszcze nie było,
> za
> to jechały pojazdy z kierunku przeciwnego i niebieski zatrzymał sie by je
> przepuścić. Gdy je przepuścił, to ruszył, a w tym czasie czerwony dopiero
> wjeżdżał na skrzyżowanie -- to da się odczytaćz pierwszej wiadomości i
> rysunku.
Jeśli czerwony zbliżał się do skrzyżowania to niebieski ma wybór. Albo
czekać w miejscu nie blokującym ruchu albo ruszyć na tyle szybko aby nie
wymusić pierwszeństwa na czerwonym.
> Tak, mając np. świadka siedzącego w zielonym samochodzie, który
> zaświadczy,
> że czerwony wjechał w tył stojącego od iluś sekund niebieskiego
Pisałem już o zasadzie ograniczonego zaufania i rezygnazji z własnego
pierwszeństwa ale widać to ominołeś. W sytuacji która opisujesz masz dwie
różne sprawy. Jedna to wymuszenie pierwszeństwa lub tamowanie ruchu przez
niebieskiego. Druga to zasada ograniczonego zaufania dla kierowcy pojazdu
czerwonego (nie może specjalnie wjechac w inny pojazd nawet jeśli ma
pierwszeństwo). Obydowoje byli by rozliczani za swoje błędy jednak mówimy o
pierwszeństwie przejazdu a to nalezy do czerwonego.
> Gdy zdejmiesz klapki to może dojrzysz jakie bzdety wypisujesz. Już się
> pytałem -- skąd wiesz, że niebieski nie nadjechał dokładnie z tego samego
> kierunku co czerwony i chciał zawrócić? Tylko czujnie nie odpowiedziałeś
> bo
> nie pasowało do urojeń.
Bzdetem jest mowa o czymś o czym nie ma się pojęcia. Jak np. o zawracaniu w
miejscu gdzie nie jest ono dozwolone. Skoro przy zawracaniu zmuszamy pojazdy
mające pierwszeństwo do zatrzymania lub zmiany prędkości to oznacza że
zawracać w tym miejscu nie możemy. Ba, nawet gdy zmuszamy do zatrzymania
inne pojazdy nadjeżdzające z naszego kierunku (np. skręcające w lewo) to
również jest to uznane za utrudnianie ruchu. W ustawie mamy konkretnie
określone że zawracania zabrania się w "warunkach, w których mogłoby to
zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić." Czyli nadal
rozmawiasz o wymyślonej sytuacji z niebieskim który albo zatrzymał się w nie
odpowiednim miejscu (jeśli nadjechał z podporządkowanej) a teraz dorzucasz
do tego możliwość zawracania z utrudnieniem ruchu. Czekam na kolejne
rewelacje jak czerwony jadący z prędkością dźwieku (bo pojawił sie nagle) i
niebieski jako pojazd wolnobieżny, przypuszczalnie z długościa ponad
normatywną patrząc na opisy jak trudno jest mu zjechać ze skrzyżowania. Ale
co by nie było to nadal nie jest pojazd uprzywilejowany i nadal obowiązują
go zasady ruchu drogowego które stoją ponad to co taki kierowca by chciał
zrobić. Jeśli sie nie da skręcić zgodnie z przepisami to ma nie skręcać, jak
sie nie da zgodnie z PORD zawracać bez utrudnienia w ruchu to ma nie
zawracać w tym miejscu. EOT z mojej strony.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.03.10 10:56 szerszen
- 10.03.10 10:58 szerszen
- 10.03.10 12:11 Feniks
- 10.03.10 12:38 mw
- 16.03.10 07:09 jacek2v
- 16.03.10 22:57 Adam Płaszczyca
- 20.03.10 08:58 lukasz
- 20.03.10 09:17 lukasz
- 20.03.10 09:17 lukasz
- 20.03.10 22:24 Bydlę
- 21.03.10 08:54 kamila
- 21.03.10 11:01 jacek2v
- 21.03.10 20:33 Adam Płaszczyca
- 21.03.10 20:34 Adam Płaszczyca
- 27.03.10 17:27 jacek2v
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=