    From: "Feniks" <F...@n...ma.maila>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto ma pierwszeństwo - skrzyżowanie, rysunek
    Date: Tue, 9 Mar 2010 14:44:03 +0100
    <hn3t01$hro$1@news.onet.pl> <hn4rj9$40j$1@newsread1.aster.pl>
    <hn5fep$jup$1@news.onet.pl> <hn5g76$jg5$1@newsread1.aster.pl>
    <hn5h2p$r2a$1@news.onet.pl> <hn5htu$kp2$1@newsread1.aster.pl>

    szerszen wrote:
    > ale jakie to ma znaczenie, on juz skreca,

    Bez znaczenia że on już skręca bo nie daje mu to pierwszeństwa. Definicje
    ustapienia pierwszeństwa już podawałem. Jeśli ktoś nie potrafi skręcić w
    lewo na tyle sprawnie aby w razie nadjeżdzającego z dozwoloną prędkością
    pojazdu mającego pierwszeństwo nie wymusić na nim pierwszeństwa to niech w
    lewo na tym skrzyżowaniu nie skręca. Jeśli decyduje się na ten manewr to
    bierze na siebie odpowiedzialność w razie kolizji i jest z góry na
    przegranej pozycji.

    > to dokladnie taka sama sytuacja, jesli czerwony nie ma prawa wjechac
    > na skrzyzowanie, i tyle, jego pierszenstwo

    Czerwony nadal ma pierwszeństwo ale musi powstrzymać się od jazdy z powodu
    wymuszenia na nim pierwszeństwa przez inny pojazd.

    > nie ma tu nic do rzeczy,
    > pozatym jak juz ktos napisal, na tym skrzyzowaniu brakuje jeszcze
    > jednej malowanej wysepki i linii zatrzymania, aby wszystko bylo jasne
    > i czytelne

    Nie jest wymagana przepisami ani linia zatrzymania ani wyspa. Kierowca ma
    sam wybrać takie miejsce zatrzymania aby nie stwarzać zagrożenia ani nie
    blokować ruchu.