  • 41. Data: 2017-02-25 22:51:43
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Feb 2017 13:39:22 +0100, w <o8rtui$4oc$1@news.mixmin.net>, "Manik"
    <g...@o...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > A skąd ty taką głupotę wytrzasnąłeś ?

    Chyba zostaniesz moim idolem :D

  • 42. Data: 2017-02-25 23:09:15
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Durny Shreku !
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.02.2017 o 22:36, r...@k...pl pisze:

    > To, że to działa bez malunków, to ja wiem.

    Skoro działa...

    > Chodzi o wyeliminowanie
    > potencjalnych sytuacji konfliktowych.

    I wymalujesz pasy na każdym skrzyżowaniu w każdym kierunku? Przecież to
    galimatias wyjdzie.

    Shrek

  • 43. Data: 2017-02-26 11:07:28
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    > No mamy drogę, do której równolegle dochodzi inna droga - skrzyżowanie.
    > Ta droga ma swoje pasy, a ta dochodząca do niej ma swoje, niekoniecznie
    > tyle samo (i tutaj właśnie nie jest tyle samo, tylko mniej).

    Kierowca skręcający może uważać, że dla niego pojawił się nowy pas,
    ale to nie jest nowy pas tylko jest to inny pas, bo droga
    poprzeczna jest szersza. Faktycznie jest to inny pas, a nie nowy.

    Nowy pas może rozpoczynać się tylko w miejscu, gdzie droga rozszerza się
    i nie ma to nic wspólnego z skrętem.

  • 44. Data: 2017-02-26 11:16:08
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    > ??? Ten z prawej ma pierwszeństwo i tyle.
    >
    > Shrek.

    Ten z prawej, skrecając w prawo, nie ma pierwszeństwa do wjechania na zajety
    pas środkowy, bo nie ma takiego prawa dajacego mu to pierwszeństwo.

  • 45. Data: 2017-02-26 11:29:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-02-2017 o 11:16, Manik pisze:
> [...]
    > zajety
    > pas środkowy, bo nie ma takiego prawa dajacego mu to pierwszeństwo.

    A kim jest zajęty?
    Bo zdaje się, że mowa o dwóch pojazdach które DOPIERO CHCĄ zająć jakiś
    pas po skręcie.

  • 46. Data: 2017-02-26 11:42:37
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    > A kim jest zajęty?
    > Bo zdaje się, że mowa o dwóch pojazdach które DOPIERO CHCĄ zająć jakiś pas
    > po skręcie.

    Dwa pojazdy równolegle wjeżdzają na skrzyżowanie, każdy swoim pasem,
    jednoczesnie skrecając w prawo.

  • 47. Data: 2017-02-26 11:56:40
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    Fri, 24 Feb 2017 19:06:55 +0100, w <o8psob$v4q$1@news.mixmin.net>, "Manik"
    <g...@o...pl> napisał(-a):

    > Każda zmiana pasa wymaga udzielenia pierwszeństwa temu
    > kto już jedzie tym pasem.
    > Jeżeli ktoś się wpycha z prawego na lewy to musi ustąpić temu
    > który już tym pasem jedzie.

    A do meritum: pierwszeństwo ma zawsze ten z prawej w wyborze pasa, ponieważ
    przepis że zajmuje się prawy pas zlikwidowano zapewne jeszcze przed twoim
    narodzeniem.
    ==============
    Chyba mówimy o różnych skrzyżowaniach.
    Ja odnoszę się do sytuacji podanej przez wątkotwórcę.
    Skręcający w prawo nie ma pierwszeństwa w wyborze pasa,
    bo nie ma przepisu dającego mu to pierwszeństwo.
    Skręcający w prawo z pasa lewego, może jechać swoim pasem
    i ten z prawego pasa nie może mu zajeżdżać drogi.

  • 48. Data: 2017-02-26 12:57:03
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

    > Tak bym obstawiał, że ten z prawego ma pierwszeństwo z zasad ogólnych.
    > Co gorsza jak się z prawego na lewy _przy_ skręcie będzie wpychał to
    > również ma pierwszenstwo, bo w sumie czemu nie (oprócz logiki, ale tego
    > na razie nie mieszajmy, bo rozważamy PoRD;)

    Rozważmy dwa przypadki na takim skrzyżowaniu. 1 zmiana kierunku jazdy w
    prawo, 2 zmiana kierunku jazdy w lewo. W obu przypadkach wolno z 2 pasów
    skręcać.
    Pasy ponumerujmy od prawej (zgodnie z zasadą jazdy możliwie blisko prawej
    krawędzi)
    Czyli mamy na drodze przed zmiana pasy 2 i 1 (parząc na rysunek autora
    wątku), oraz w zależności od wybranego kierunku jazdy: w lewo - od góry,
    pasy 1, 2 i 3, natomiast w prawo - od góry , 3, 2 i 1
    Wynika więc z tego, że bez zmiany pasa przy skręcie w lewo jadący pasem 2
    wjedzie na pas 2, a jadący pasem 1 na pas 1, więc pas 3 może zająć ten
    jadący z pasa 2. Jadący z pasa 1 może zając pas 2 po ustąpieniu
    pierwszeństwa jadącemu pasem 2. Tyle w lewo.

    Teraz w prawo. Jadący pasem 1 może wjechać na pas 2 po ustąpieniu
    pierwszeństwa jadącemu pasem 2, jadący pasem 2 może wybrać dowolnie pas 2
    lub 3.

    No i jeszcze dla koniowalinoów i inych mu podobnych: przed skrzyżowaniem
    jechał pasem x i tym samym pasem jechał na skrzyżowaniu, i po skręcie chce
    jechać pasem y, to zmienia pas, chce jechać pasem x to nie zmienia pasa.

    --
    'Tom N'

  • 49. Data: 2017-02-26 13:04:21
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Cavallino w

    > Tego z lewej.

    Oczywiście masz na to podparcie w przepisach i udowodnisz swoje zdanie...
    Tylko nie pisz o pierwszeństwie wjeżdżającego na pas z prawej strony, przy
    zmianie pasa, bo na skrzyżowaniu można zmienić kierunek jazdy bez zmiany
    pasa.

    --
    'Tom N'

  • 50. Data: 2017-02-26 16:19:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-02-2017 o 11:42, Manik pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:o8uamb$ks4$1@node1.news.atman.pl...

    > Dwa pojazdy równolegle wjeżdzają na skrzyżowanie, każdy swoim pasem,
    > jednoczesnie skrecając w prawo.

    No właśnie.
    W takim przypadku ZAZWYCZAJ pas przed skrzyżowaniem NIE PRZECHODZI w pas
    za skrzyżowaniem, czyli po skręcie zajmuje się NOWE dla jadących pasy.
    Wyjątkiem są łuki i skrzyżowania dróg gdzie pierwszeństwo jest łamane -
    czasem pasy są wymalowane tak, że nie zmieniają się po skręcie, ale to
    musi wyraźnie wynikać z linii na jezdni.