  • 141. Data: 2017-08-07 07:42:06
    Temat: Re: Kto. pokretnie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 7 Aug 2017 06:56:25 +0200, Shrek napisał(a):

    > Też nie do końca:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2251157,20.9889336,3a
    ,75y,224.62h,88.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJKdt_CwO_ZLeV
    7tIzMFErQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    I ci skrecajacy mocno w lewo jak rozumiem musza jednak ustapic tym z
    przeciwka ?

    > IMHO jednak tak jak idą pasy.

    Ale S-3 na skranych lewych pasach nie dali.

    J.

  • 142. Data: 2017-08-07 07:50:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2017 o 07:42, J.F. pisze:

    ,75y,224.62h,88.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJKdt_CwO_ZLeV
    7tIzMFErQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > I ci skrecajacy mocno w lewo jak rozumiem musza jednak ustapic tym z
    > przeciwka ?

    Akurat z naprzewciwka nic nie ma (do następnego sygnalizatora). Swoją
    drogą jak już jesteśmy przy "dziwnych" przypadkach - a gdyby tam ktoś
    jechał pod prąd, to kto winny w razie "W"?

    Bo właśnie...

    Shrek

  • 143. Data: 2017-08-07 08:08:59
    Temat: Re: Kto. Reguła prawej strony.
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    > Wychodzi na to, ze pierwszenstwo jest "na wprost", ale konia z rzedem
    > temu, kto zacytuje odpowiedni przepis :-)
    >
    > J.

    PoRD Oddział 7
    Przecinanie się kierunków ruchu
    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

  • 144. Data: 2017-08-07 11:19:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Shrek, 07 sie 2017 w news:om8rto$f9l$2@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Tez nie do konca:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.2251157,20.9889336,3a
    ,75y,224.62h,88.4
    > t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJKdt_CwO_ZLeV7tIzMFErQ!2e0!7i1
    3312!8i6656?hl=pl

    Zupełnie nieadekwatny przykład - środek jakiegoś rondo-skrzyżowania. Z
    dwóch jezdni z naprzeciwka nic nie pojedzie, bo to są drogi
    jednokierunkowe, z lewej też nie. Jedyna możliwość kolizji jest z tymi z
    prawej, którzy na pewno mają czerwone. Skręcający w lewo na skrzyżowaniu
    mają za chwilę kolejny sygnalizator, który chroni przed kolizją.
    Czyli zielone S1 puszcza wszystkich zgodnie z kierunkami wyznaczonymi
    znakami poziomymi. S3 tam "nie pasuje" bo drugi od lewej pas jest
    wspólny, jak rozumiem, dla skręcających w lewo i jadących w Grójecką.

  • 145. Data: 2017-08-07 11:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wychodzi na to, ze pierwszenstwo jest "na wprost", ale konia z rzedem
    > temu, kto zacytuje odpowiedni przepis :-)

    A jak jest sam znak droga z pierwszenstwem przejazdu to tez tak
    kombinujecie czy to pierwszenstwo jest na wprost?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 146. Data: 2017-08-07 17:50:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2017 o 11:19, pueblo pisze:

    ,75y,224.62h,88.4
    3312!8i6656?hl=pl

    > Zupełnie nieadekwatny przykład

    Adekwatny, bo nie dyskutujmy (akurat tutaj) czy trzeba puścić innych jak
    się skręca (tu się zgadzamy) a jak idzie "pierwszeństwo" od zielonego
    światła. Otóż skoro nie ma szczególnych przepisów, to idzie "prosto",
    czyli jak pasy. Co nalezało dowieść.

    > Czyli zielone S1 puszcza wszystkich zgodnie z kierunkami wyznaczonymi
    > znakami poziomymi.
    Otóż to.

    Shrek

  • 147. Data: 2017-08-12 23:51:05
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 1 Aug 2017 23:01:51 +0200, w <olqqag$df$1@news.mixmin.net>, "Radowan"
    <j...@l...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "ZEN" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > a jednak nie do końca.

    > Pierwszy przejeżdża B.
    > Pojazd B ma pierwszeństwo przed D.

    Pan odda prawo jazdy...

  • 148. Data: 2017-08-12 23:54:30
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 2 Aug 2017 03:49:53 -0700 (PDT), w
    <5...@g...c
    om>, s...@g...com
    napisał(-a):

    > Ja? Sporo.

    Pierwszy raz widzę, że wielokrotną głupotą ktoś się chwali.

    > B ma pierwszenstwo. Tak jak Radowan napisał.

    Pan też odda PJ...

  • 149. Data: 2017-08-12 23:55:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 02 Aug 2017 18:59:23 +0200, w
    <q...@4...com>, __Maciek <i...@c...org>
    napisał(-a):

    > Przecież sytuacja z rysunku jest jasna jak słońce - obaj mają zielone,
    > to pierwszeństwo między nimi rozstrzyga się w niższej warstwie -
    > znaków, lub w razie braku takowych, w warstwie zasad ogólnych. B jest
    > na drodze z pierwszeństwem, a D na podporządkowanej. Pierwszeństwo ma
    > pojazd B. Gdyby nie było tych znaków, pierwszeństwo miałby pojazd D -
    > zasada prawej ręki.

    Pana też się uprasza o oddanie PJ.

  • 150. Data: 2018-08-01 00:29:01
    Temat: Re: Kto. sygnalizator S-1.
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    Użytkownik "Radowan" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

    > My mówimy o zwykłym niekierunkowym sygnalizatorze S-1.
    > Taki kierunkowskaz nie okresla pierwszeństwa. On tylko zezwala
    > na wjazd na skrzyzowanie, lub nie zezwala. Pierwszenstwo
    > określają znaki drogowe na skrzyzowaniu, lub inne przepisy
    > i trzeba stosowac sie do nich.
    >
    > Zasada prawej strony kierowcy B nie obowiązuje,
    > bo tak napisali w art. 5.1 PoRD.

    Ale jeb...em głupotę.
    Oczywiście, że na takim skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną S-1
    nie obowiązują znaki regulujące pierwszeństwo (art. 5.3 PoRD).
    Ponieważ sygnalizacja swietlna S-1 nie określa pierwszeństwa,
    znaki pierwszeństwa nie działają, więc pierwszeństwo określa
    zasada prawej strony.