  • 41. Data: 2017-08-02 21:42:07
    Temat: Re: Kto
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
    >Ależ jest. Co najwyżej należałoby doprecyzować w PORD definicję
    >pierwszeństwa sygnalizacji na znakami, oraz tychże nad zasadami
    >ogólnymi, bo jak widać, wiele osób ma z tym kłopoty.

    >Więc po to właśnie są OSK i egzaminy na PJ żeby ludzi tego nauczyć, a
    >tych którzy nie są w stanie tych skomplikowanych "zagadek logicznych"
    >pojąć, nie dopuścić do prowadzenia pojazdów.

    >rozwiązane tak, że takich pułapek się po prostu nie stawia).

    >Jeszcze raz - ja tam nie widzę żadnej pułapki, ot zwyczajna sytuacja
    >drogowa.

    W ktorej mozna nie wlaczyc zielonego z dwoch stron o roznym
    pierwszenstwie naraz.

    J.

  • 42. Data: 2017-08-02 21:44:32
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 2 Aug 2017 21:38:33 +0200 Myjk <m...@n...op.pl> napisał:

    >Nie padła w tym wątku taka podstawa prawna.
    >Padła zaprzeczająca temu co piszesz.

    To pokaż palcem fakt zaprzeczania. Sformułowanie "mają pierwszeństwo",
    w zdaniu "Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu" (Art. 5.3) nie oznacza
    "unieważniają" tylko "mają wyższy priorytet".

  • 43. Data: 2017-08-02 21:56:06
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    __Maciek w

    > Więc po to właśnie są OSK i egzaminy na PJ żeby ludzi tego nauczyć, a
    > tych którzy nie są w stanie tych skomplikowanych "zagadek logicznych"
    > pojąć, nie dopuścić do prowadzenia pojazdów.

    Jesteś zapewne wiarygodnie wytłumaczyć dlaczego w pytaniach egzaminacyjnych
    były/sa takie z działająca sygnalizacją i żadnych znaków wtedy nie ma... A
    nawet gdy są to odpowiedź jest taka, że światła "znikają" znaki

    > Jeszcze raz - ja tam nie widzę żadnej pułapki, ot zwyczajna sytuacja
    > drogowa.
    > Dupy dał autor PORD, oraz instruktor jazdy i egzaminator.

    Oraz twórcy pytan egzaminacyjnych, cała Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu
    Drogowego (KRBRD)...
    No ale taki jeden misio anonim wie najlepiej...
    Koniec swego nosa widzisz?

    --
    'Tom N'

  • 44. Data: 2017-08-02 21:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Wed, 02 Aug 2017 21:24:13 +0200, __Maciek

    >Nie padła w tym wątku taka podstawa prawna.
    >Padła zaprzeczająca temu co piszesz.

    Padla, albo i nie padla :-)
    Sygnaly swietlne MAJA PIERWSZENSTWO przed znakami drogowymi
    regulujacymi pierwszenstwo.

    Pojazdy B i D wjezdzaja wiec na skrzyzowanie ... i co dalej ?

    Oba mialy taki sam sygnal swietlny, wiec teraz musi rozstrzygnac
    regula z drugiej kolejnosci, a wiec znak ?

    Gdyby tam byl sygnalizator S-3, sprawa byla by jasna. Ale nie ma.
    A wtedy skrecajacy w lewo ustepuje pierwszenstwa jadacemu z przeciwka
    prosto lub w prawo ... na mocy przepisu ogolnego, przed ktorym
    pierwszenstwo maja znaki drogowe.

    I badz tu madry :-)

    Swoja droga, to obiecywalem sobie spisac takie niejasnosci kodeksowe,
    moze Dobra Zmiana zechciala by je zmienic.
    Bo pelno jest takich niejasnosci, ale z wymienieniem mialbym problemy.

    J.

  • 45. Data: 2017-08-02 21:59:38
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 02.08.2017 o 21:44, __Maciek pisze:

> [...]
    > regulującymi pierwszeństwo przejazdu" (Art. 5.3) nie oznacza
    > "unieważniają" tylko "mają wyższy priorytet".

    Tu po moich bólach z tymże muszę przyznać rację.
    To tak jak by zbudować prosty algorytm:
    - czy sygnalizacja przesądza o pierwszeństwie:
    --- tak - to się stosuj
    --- nie: - idź do kolejnego punktu
    ----- czy znaki przesądzają o pierwszeństwie:
    ------- tak - to się stosuj
    ------- nie - idź do kolejnego punktu
    ---------- stosuj zasady ogólne

    Ja bym to tak ujął i przyznał rację że po łamanym jedziemy pierwsi.

    Zastanawia mnie dlaczego w wielu opracowania podają iż sygnalizacja
    niweluje znaczenie znaków (też się na to złapałem), gdzie paragraf
    mówi tylko o ważności sygnalizacji nad znakami.

    Co do sygnalizacji jest tylko:
    § 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
    sygnał zielony -- zezwolenie na wjazd za sygnalizator,

    --
    --- xyz

  • 46. Data: 2017-08-02 22:11:15
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 02.08.2017 o 17:59, __Maciek pisze:

    > Poważnie? Odmóżdżenie kierujących poszło już aż tak daleko?
    > Przecież sytuacja z rysunku jest jasna jak słońce - obaj mają zielone,
    > to pierwszeństwo między nimi rozstrzyga się w niższej warstwie -
    > znaków,

    a nie jest przypadkiem tak, że mając takie zielone światło możesz jechać
    prosto, ale skręcając w prawo lub lewo musisz ustąpić wszystkim
    (pieszym, jadącym z naprzeciwka itp.)? Więc to już sygnalizator "mówi"
    kto ma pierwszeństwo, nie musimy dalej sięgać po znaki
    p.s. podstawy prawnej nie znam, ale stosowanie się w takim wypadku do
    znaków byłoby straszną głupotą

    Łukasz

  • 47. Data: 2017-08-02 22:16:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 21:24, __Maciek pisze:

> [...]
    > takiej jak omawiana, gdzie sama sygnalizacja nie rozstrzyga
    > dostatecznie o pierwszeńswie między pojazdami B i D, pierwszeństwo

    Kolejność interpretowania jest inna.
    Napisałeś tak:
    "Sygnały świetlne są ważniejsze od znaków i
    zasad ogólnych, ale jeżeli sygnał zielony mają obydwa poazdy, to
    pierwszeństwo rozstrzyga się z kolejnej niżej dostępnej warstwie -
    znaków jeżeli są, a jeżeli ich nie ma to dopiero wtedy z zasad
    ogólnych."

    No i teraz sygnalizacja ma pierwszeństwo czyli znaki niejako nie podlegają
    interpretacji, bo mam zielone, więc wjeżdżam na skrzyżowanie,
    gdzie te znaki nie mają już znaczenia i obowiązują zasady ogólne.
    Tą niższą dostępną warstwą jest w tym wypadku ogólna zasada pierwszeństwa.
    Gdyby było tak jak Ty chcesz, to musiałbyś stawać przed STOPEM na zielonym.
    I w ogóle to skąd jeszcze wiesz kto jeszcze ma zielone?
    Jaki byłby sens sygnalizacji świetlnej jeśli trzeba interpretować znaki?

  • 48. Data: 2017-08-02 22:29:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.08.2017 o 21:31, __Maciek pisze:

    > Ależ jest. Co najwyżej należałoby doprecyzować w PORD definicję
    > pierwszeństwa sygnalizacji na znakami, oraz tychże nad zasadami
    > ogólnymi, bo jak widać, wiele osób ma z tym kłopoty.

    Czyli nie jest. Ma być tak, żeby nawet koleś z IQ poniżej przeciętnej
    ale w normie, był w stanie rozwiązać to od niechcenia i w pamięci. Nie
    angażując mózgu w sposób upośledzający inne funkcje. Czyli prosto i
    intuicyjnie - a tak nie jest.

    > Więc po to właśnie są OSK i egzaminy na PJ żeby ludzi tego nauczyć, a
    > tych którzy nie są w stanie tych skomplikowanych "zagadek logicznych"
    > pojąć, nie dopuścić do prowadzenia pojazdów.

    I dlatego były pytania typu "czy pojazd B nie przejedzie przedostatni"?
    Jeszcze raz zapytam - pochuj komplikować rzeczy proste - nie da się
    oznaczyć tego skrzyżowania w sposób jasny i intuicyjny - da się (choćby
    używając strzałek kierunkoweych na sygnalizatorach). Więc skoro
    skomplikowano rzecz ponad miarę to znaczy, że projektant dał dupy.

    > Dupy dał autor PORD, oraz instruktor jazdy i egzaminator.

    Nie. Dupy dał projektant - dało się to zrobić zgodnie z PoRd i
    intuicyjnie. Najlepszym dowodem jest to, że sygnalizację poprawiono. Po
    co skoro było niby dobrze?

    Shrek

  • 49. Data: 2017-08-02 22:30:08
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w

> [...]

    Misio dowolnie traktuje zapisy PoRD

    "2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
    świetlnymi i znakami drogowymi."

> [...]
    > pierwszeństwo rozstrzyga się z kolejnej niżej dostępnej warstwie -
    > znaków jeżeli są, a jeżeli ich nie ma to dopiero wtedy z zasad

    Wg niego drogowiec nakaże skręt w lewo/prawo/na wprost, ale pieszy na
    zielone to pieszy ma pierwszeństwo, bo drogowiec (policaj) tylko nakazał
    kierunek jazdy

    > Gdyby było tak jak Ty chcesz, to musiałbyś stawać przed STOPEM na zielonym.

    To zostało udowodnione :)

    > I w ogóle to skąd jeszcze wiesz kto jeszcze ma zielone?

    Wielokrotnie jechał od "dupy strony"

    > Jaki byłby sens sygnalizacji świetlnej jeśli trzeba interpretować znaki?

    Praca dla kasty?

    --
    'Tom N'

  • 50. Data: 2017-08-03 05:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik __Maciek i...@c...org ...

    > Kwa... Nie jest znoszone! Sygnały świetlne są ważniejsze od znaków i
    > zasad ogólnych, ale jeżeli sygnał zielony mają obydwa poazdy, to
    > pierwszeństwo rozstrzyga się z kolejnej niżej dostępnej warstwie -
    > znaków jeżeli są, a jeżeli ich nie ma to dopiero wtedy z zasad
    > ogólnych.
    > Obecność znaków ustalających pierwszeństwo, znosi w omawianej w wątku
    > sytuacji stosowanie zasad ogólnych.
    >
    > Poważnie, masz prawo jazdy?

    Czyli Twoim zdaniem pomimo swiateł, na tym skrzyzowaniu łamane
    pierwszenstwo jest zachowane?

    A wszyscy inni się myla?

    http://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-
    drodze/manewry/755020,galeria,Pierwszenstwo-lamane-a
    -sygnalizacja-
    swietlna.html

    http://www.tinyurl.pl/?8cDp4gmd

    --