  • Data: 2017-08-03 11:04:17
    Temat: Re: Kto
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 02 Aug 2017 21:31:59 +0200, __Maciek

    > Ależ jest. Co najwyżej należałoby doprecyzować w PORD definicję
    > pierwszeństwa sygnalizacji na znakami, oraz tychże nad zasadami
    > ogólnymi, bo jak widać, wiele osób ma z tym kłopoty.

    Jak dla mnie nic nie trzeba precyzować, bo wszsytko jest jasne. Działający
    sygnalizator, jak PORD mówi, ma pierwszeństwo kierowania ruchem na
    skrzyżowaniu bez konieczności analizowania znaków przez kierowcę. Dalej
    oczywiście działają znaki np. kierunkowe i oczywiście zasady ogólne. Tu
    akurat zasada z której wynika, że ten jadący z przeciwka na wprost i w
    prawo ma pierwszeństwo przed skręcającym w lewo. Żadnej gradacji tutaj nie
    ma, a w każdym razie PORD o niczym takim nie wspomina.

    Odmienną kwestią jest poprawność oznaczenia tego skrzyżowania w połączeniu
    z sygnalizacją -- sygnalizacja powinna być kierunkowa, bo z jakiegoś powodu
    jednak tabliczka T-6 tam zawisła i kierunek dla skrętu w lewo powinien być
    uprzywilejowany.

    --
    Pozdor
    Myjk