  • Data: 2011-04-15 07:35:08
    Temat: Re: Książka o fotografii dla dziesięciolatka.
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dobra, może trochę rozwinę pytanie. Po pierwsze to nie mój syn a
    > siostrzeniec, ale to nieistotne.
    > Co do albumów to już kilka w życiu dostał. Nie mówię, że nie ma dostać
    > kolejnego, ale po prostu tym razem myślę o czymś innym niż album.
    > Chłopak aparatem tez już się trochę bawi, zatem nie chodzi o
    > zachęcenie go do prób, ale żeby jednak te próby stały się bardziej
    > świadome.
    > Zastanawiam się nad książką w której nie będzie kilkudziesięciu stron
    > o rodzajach aparatów tylko czegoś co pomoże rozwinąć patrzenie na
> [...]

    Spójrz jak szukasz. Wiesz, że chcesz coś co, jak piszesz, pomoże rozwinąć
    patrzenie na świat przez pryzmat robienia zdjęć. Kolejnym tropem powinno być
    więc pytanie nie co, ale kto może to pokazać. Chodzi nie o zestaw porad lub
    ćwiczeń tylko o możliwość identyfikacji. Ćwiczenia uczą patrzeć na świat przez
    pryzmat ćwiczeń. Daj mu coś z czym będzie mógł się zidentyfikować.

    Idę po omacku bo nie wiem czy te albumy, które już ma są czyste czy są to
    biografie (zdjęcia z pewna ilością tekstu). Ja akurat wolę historie malarstwa
    niz fotografii wiec ciezko mi podac konkretny przykład książki o jaką pytasz.
    Malarstwo jest opisywane prostymi slowami nawet jeśli dotyczy twórczości
    wybitnej ponieważ opiera się na autentycznych przeżyciach twórców. Fotografowie
    rzadko kiedy wchodzą w swoje zajecie w pełni wiec trudno aby mieli coś do
    powiedzenia. Robią to za nich różnej maści krytycy, kuratorzy i inni promotorzy
    co z kolei tworzy atrapę mysli i przeżyć.
    W malarstwie masz życie. Pisze ci na przykład taki Gauguin: Jestem wielki bo to
    to i tamto. Warhol mówi: Chcę być sławny więc szukam towarzystwa sławnych
    ludzi. Rothko mówi w oczy niemieckiemu muzealnikowi: Pozwolę zbudowac w
    Niemczech swiatynie dla mojego malarstwa jeśli Niemcy pokajają się za
    holokaust. Idą po bandzie, na sto procent. Do tego nie można się odnieść w
    niemądry sposób. Czytelnik dostaje wręcz wyjaśnienie kim był Gauguin, Warhol
    czy Rothko.. a co najważniejsze może zidentyfikowac się z nim, ich malarstwem i
    poczuc jak by to było. To wielka rzecz. Przynajmniej tak mi się wydaje.
    Zapytaj w księgarni o cos w tym stylu. Ma być duzo zdjęć, ich opisy i historia
    fotografa (pisana również jego słowami). Tylko jednego, nie co zdjęcie to inny.
    Jak nie znajdziesz weź o malarzu, na pewno będzie mądrzej.

    Z innej beczki.. to wydaje mi się ciekawe.
    http://www.amazon.com/Photographic-Memory-Verna-Pose
    ver-
    Curtis/dp/1597111317/ref=sr_1_9?ie=UTF8&qid=13028521
    09&sr=8-9

    Wiesz, sasm nie wiem do końca.. Ty znasz sytuację.

    marek