  • Data: 2013-04-27 22:41:37
    Temat: Re: Krzywizna krzywej
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 27 Apr 2013 18:47:22 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Je?li chodzi o sklejanie, to ok, ale splajny to jednak wielomiany,

    Owszem, ale sa tez "exponential splines". Ale to zupelnie inne zwierze
    :)

    >Maksymalna krzywizna b?dzie tam punktowa,

    No to co? Przeciez tam chodzi o minimalizacje maksymalnej lrzywizny.
    Na caalej krywej

    Poza tym, splajny maja pewne wlasnosci "wariacyjne", w szczegolnosci
    parametr zwany "tension" (napiecie). Znane sa procedury konstruujace
    splajny z ograniczeniem na owo "napiecie". Nie jest to dokladnie
    krzywizna, ale byc moze blisko. Trudno powiedziec jak sie nie wie po
    co to wszystko Procedura jest opisana na przykald tu

    Renka, R.J., (1987), “Interpolatory tension splines with automatic
    selection of tension factors”, SIAM Journal of Scientific and
    Statistical Computing,
    Volume 8, p. 393-415.

    Dostepny na przykald tutaj

    http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.
    1.1.76.3808

    Oczywiscie zawsze mozna problem sformulowac jako zadanie wariacyjne z
    ograniczeniami

    A.L.