eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKryzys nadciągaRe: Kryzys nadciąga
  • X-Received: by 2002:a81:7ad2:: with SMTP id v201mr75584652ywc.191.1564780185703; Fri,
    02 Aug 2019 14:09:45 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a81:7ad2:: with SMTP id v201mr75584652ywc.191.1564780185703; Fri,
    02 Aug 2019 14:09:45 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.am4!peer.am4.highwin
    ds-media.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!b2
    6no6626896qtq.0!news-out.google.com!a5ni955qtd.0!nntp.google.com!b26no6626889qt
    q.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 2 Aug 2019 14:09:45 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <qi1s2h$47e$1@news.icm.edu.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.227.167;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 31.174.227.167
    References: <3...@g...com>
    <5d3ff1f1$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5d43f5a3$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <f...@g...com>
    <qi1s2h$47e$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Kryzys nadciąga
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 02 Aug 2019 21:09:45 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 3291
    X-Received-Body-CRC: 2658331779
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660930
    [ ukryj nagłówki ]

    Z udziwnieniami to chyba do mnie. Jak bedziesz mial okazje to zajrzyj pod maske
    samochodu z lat siedemdziesiatych. Pod maska silnik, widac jeszcze filtr powietrza,
    gaznik, aparat zaplonowy, alternator. Wszystko bez specjalnego pierdolenia sie mozna
    wymontowac samemu. W silniku w stosunku do wspolczesnych tez sie nic nie zmienilo. Sa
    w nim tloki, walek rozrzadu itp. Jak popatrzysz na to co ma dzisiejszy pod maska to
    nic nie zobaczysz. A jak zdejmiesz oslone to tam kabli tyle ze szescdziesiat lat temu
    wystarczylo by na okablowanie malego samolotu. Nic bym nie mial jesli wspolczesny
    silnik palil by 1/3 paliwa co taki stary. Wtedy moglby byc drozszy i bardziej
    udziwniony bo po stu tysiacach by sie uzytkownikowi rozne cudawianki w paliwie
    zwrocily. A tu taki chuj jak komin Batorego. Auta pala tyle samo. To znaczy ze i tyle
    samo dwutlenku wegla robia. Kryzys w sektorze samochodowym jest zwiazany z tym ze
    samochody sa zbyt drogie w zakuoie i eksploatacji. Tata zrobilo auto wedlug zalozen z
    lat siedemdziesiatych-osiemdziesiatych. Trzy tysiace u nich w detalu kosztowalo.
    Znaczy sie dziesiec tysiecy zlotych. A tutaj za czterdzesci tysiecy jest byle jaka
    nowa pierdziawka do jezdzenia po miescie. Na dodatek po kilku latach taka pierdziawke
    sprzedaje sie za 20% tego co sie zaplacilo. Kiedys w PL tlumik do 125p kosztowal z
    wymiana 10% marnej pensji. Dzisiaj za jakies super pudelko w ukladzie wydechowym
    trzeba zaplacic przecietna pensje. W rozrusznikach kiedys sie wymienialo szczotki i
    tulejki a dzisiaj trudno rozbieralne zrobili i nie ma czesci zamiennych. To na
    wymiane rozrusznika ludzie kredyty biora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: