eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKryzys nadciąga › Re: Kryzys nadciąga
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kryzys nadciąga
    Date: Fri, 2 Aug 2019 18:34:04 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 44
    Message-ID: <qi1olv$he9$1@news.icm.edu.pl>
    References: <3...@g...com>
    <5d3ff1f1$0$17364$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5d43f5a3$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5d442f9a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1564763647 17865 78.10.177.126 (2 Aug 2019 16:34:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Aug 2019 16:34:07 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.8.0
    In-Reply-To: <5d442f9a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660924
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2019-08-02 14:42, T. wrote:
    > W dniu 2019-08-02 o 10:54, p...@g...com pisze:
    >> --To nie jest tak, że nagle większość branży pójdzie z torbami - po
    >> prostu
    >> zaczną zarabiać inni. A wszystko będzie się dośc płynnie odbywało.
    >>
    >> Inni nie mają fabryk w Europie. Auta elektryczne są dużo prostsze w
    >> budowie i zwolnienia w przemyśle samochodowym są nieuniknione, fakt 5%
    >> to nie dramat ale jak produkcja spadnie dwucyfrowo to żarty się
    >> skończą. Trzeba patrzeć na giełdy banksterzy pierwsi zaczynają krążyć
    >> nad padliną ;-)
    >>
    > I masz rację i nie masz.
    > Auta elektryczne są niemal takie same w budowie - różnią się silnikiem.

    Dołączyłbym mój skuter :-) Ma koła, silnik, hamulce, kierownicę,
    amortyzatory, światła mijania, tylne, stop, migacze, tempomat, klakson,
    alarm, akumulator, siedzenie, gniazdo USB :-)

    > Zarówno elektryczne jak i spalinowe robią roboty i automaty.
    > Właścicielowi pewnie jest wszystko jedno, co wstawia do auta - istotny
    > jest know-how. Auta spalinowe są na razie zbyt drogie, bo bateria, bo
    > słaba efektywność. Tu jest pole do popisu - optymalizacja tego
    > ustrojstwa. W spalinowym już się chyba wiele nie da zrobić - tyle
    > koncernów je ulepszało, już pewnie nic nowego nie wymyślą.
    > A elektryki to ugór - tu wszystko będzie się działo. Nowe silniki,
    > baterie, sterowniki, odzyskiwanie energii...

    W elektrykach też już wszystko jest znane. Można liczyć na powstanie
    nowych akumulatorów, ale to tyle.

    > Druga sprawa - ograniczenie będzie dwucyfrowe, ale na przestrzeni pewnie
    > kliku lat. I widzę to raczej dlatego, że kolejne ograniczenia sprawią,
    > że coraz mniej ludzi będzie chciało mieć auto. Ja już się tak
    > rozleniwiłem, że nawet zakupy same mi pod dom przyjeżdżają... :-)
    > A wyjazd na urlop - można auto pożyczyć lub pojechać pociągiem.

    Pojechałem ostatnio w góry. Idę se po szlaku a tu z naprzeciwka konie :-)

    Skoro kiedyś ludzie na koniach jeździli, dzisiaj samochodami to ...
    jakim cudem nagle mieliby chcieć z tego zrezygnować? Wyobrażam sobie, że
    struktura transportu jakoś się zmieni, ale chęć ludzi do poruszania się
    za pomocą pojazdów pozostanie. I nie będzie to polegało na wymianie
    samochodów na hulajnogi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: