eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 21 Aug 2010 21:16:05 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 42
    Message-ID: <4c7025f4$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.111.100
    X-Trace: 1282418164 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20993 83.23.111.100:46987
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305471
    [ ukryj nagłówki ]

    syntax error pisze:
    > Słchajcie,
    > Obecnie mam do pracy 5.5km (przebieg dzienny 11.2km) - droga bez korków.
    > Silnik to Hondowskie VTi 1.6 160bhp umieszczone w 1000 KG Civicu.

    Ja mam najlepszy pomysł ;)
    Ja Ci dam moją Corollę, a Ty mi dasz tego Civica ;)
    Jakoś się tam rozliczymy.
    Bo szukam co prawda jakiejś rajdówki 2.0, ale Civica 1.6 VTi w dobrym
    stanie to bym nawet rozważył. O ile to oryginalny model z VTi, a nie swap.

    Corolla by robiła to do czego najlepiej się nadaje, czyli jeździła 11km
    dziennie do pracy, a Civic też to do czego najlepiej się nadaje, czyli
    jeździł w rajdach.

    > Latem
    > już po 2-3 minutach (2KM) silnik był już nagrzany, zaś co będzie jak
    > zrobi się dużo chłodniej?

    Będzie się nagrzewał dłużej. Warto jeszcze zadbać o termostat - jak
    będzie zimno to sprawdź czy chłodnica nie robi się ciepła nim silnik
    uzyska swoją temperaturę. Jeśli chłodnica się podgrzewa wcześniej to
    trzeba wymienić termostat.
    Jak chcesz szybciej nagrzać silnik, to włącz później ogrzewanie.

    > Pomyślałem, że więcej czasu będę spędzał na
    > III biegu i w okolicach 2500 RPM (przy 50 KM/h) lub 3500 RPM przy II
    > przełożeniu i takiej samej prędkości... Bardziej zależy mi na dbaniu o
    > silnik aniżeli na niskim spalaniu.

    Jeżeli chodzi o ten silnik, to warto go co jakiś czas pociągnąć do
    redline, po inaczej wysiadają AFAIK uszczelniacze zaworowe i silnik
    zaczyna palić olej i dymić.
    Dzieje się to jeżeli silnik wożony jest cały czas na dolnym wałku
    (poniżej 5500rpm), a bardzo rzadkie przekraczanie tych obrotów powoduje
    że nagar z trzonków zaworowych wpychany jest w uszczelniacze.

    Natomiast co do specjalnego dbania o silnik z powodu niskich przebiegów,
    to nie ma żadnych takich zabiegów.
    Bardziej byś zużył silnik gdybyś miał do tej pracy 20km (bo zauważ że
    przejeżdżałbyś pierwsze 5.5 w dokłądnie ten sam sposób co teraz, a
    dodatkowo jeszcze miałbyś 14.5km przez które Twój samochód już omijają).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: