-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
x01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
Date: Fri, 20 Aug 2010 22:30:45 +0200
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.8)
Gecko/20100802 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl> <i4ll86$gu5$1@node1.news.atman.pl>
<i4m87o$hju$1@node2.news.atman.pl>
<4c6edfe3$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@4...com>
In-Reply-To: <m...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <4c6ee5f6$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
X-Trace: 1282336246 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22809 83.16.130.26:1061
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305362
[ ukryj nagłówki ]On 2010-08-20 22:14, J.F. wrote:
> On Fri, 20 Aug 2010 22:04:49 +0200, Yans van Horn wrote:
>> Mocno polemizowałbym co silnikowi szkodzi bardziej - jeżdzenie 50% czasu
>> w stanie niedogrzania
>> czy też jeżdzenie z wysokimi obrotami. W końcu ten silnik został
>> zaprojektowany do takiego kręcenia.
>
> Zostal, zostal, ale nie wiadomo przy jakich zalozeniach.
> Moze takich ze przepracuje tylko 10% w takich warunkach, czyli
> powiedzmy 30kkm (*). Wiecej nie musi, bo to i tak mu na cale zycie
> auta starczy.
Wydaje mi się, że jeśli tylko będziesz tylko stosował właściwy do tego
zastosowania olej (oraz oczywiście zmieniał terminowo elementy
eksploatacyjne - np. filtry), to taki silnik pojeździ długo.
Co powiesz na obecnie 20-letni silnik, który od dłuższego czasu służy w
rajdówce i nadal, ma:
- równą kompresję, łańcuch rozrządu w idealnym stanie, wtryskiwacze
wyglądają jak nowe, zawory nie dzwonią, itp. A nie muszę chyba dodawać,
iż maksymalne obroty osiągą on nader często :-)
> (*) niemieckich samochodow na pewno nie dotyczy :-)
;-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.10 22:46 J.F.
- 20.08.10 23:36 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 20.08.10 23:40 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 21.08.10 00:42 to
- 21.08.10 01:43 to
- 21.08.10 01:49 Pszemol
- 21.08.10 02:14 to
- 21.08.10 02:17 to
- 21.08.10 02:20 to
- 21.08.10 10:31 rzymo
- 21.08.10 12:17 J.F.
- 21.08.10 14:55 PaPi
- 21.08.10 15:46 Bydlę
- 21.08.10 21:16 Tomasz Pyra
- 21.08.10 21:34 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=