eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKrótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
    x01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Date: Fri, 20 Aug 2010 22:30:45 +0200
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.8)
    Gecko/20100802 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.2
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
    References: <i4l3jg$fd0$1@node1.news.atman.pl> <i4ll86$gu5$1@node1.news.atman.pl>
    <i4m87o$hju$1@node2.news.atman.pl>
    <4c6edfe3$0$22813$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@4...com>
    In-Reply-To: <m...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <4c6ee5f6$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
    X-Trace: 1282336246 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22809 83.16.130.26:1061
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305362
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-08-20 22:14, J.F. wrote:
    > On Fri, 20 Aug 2010 22:04:49 +0200, Yans van Horn wrote:
    >> Mocno polemizowałbym co silnikowi szkodzi bardziej - jeżdzenie 50% czasu
    >> w stanie niedogrzania
    >> czy też jeżdzenie z wysokimi obrotami. W końcu ten silnik został
    >> zaprojektowany do takiego kręcenia.
    >
    > Zostal, zostal, ale nie wiadomo przy jakich zalozeniach.
    > Moze takich ze przepracuje tylko 10% w takich warunkach, czyli
    > powiedzmy 30kkm (*). Wiecej nie musi, bo to i tak mu na cale zycie
    > auta starczy.

    Wydaje mi się, że jeśli tylko będziesz tylko stosował właściwy do tego
    zastosowania olej (oraz oczywiście zmieniał terminowo elementy
    eksploatacyjne - np. filtry), to taki silnik pojeździ długo.

    Co powiesz na obecnie 20-letni silnik, który od dłuższego czasu służy w
    rajdówce i nadal, ma:
    - równą kompresję, łańcuch rozrządu w idealnym stanie, wtryskiwacze
    wyglądają jak nowe, zawory nie dzwonią, itp. A nie muszę chyba dodawać,
    iż maksymalne obroty osiągą on nader często :-)

    > (*) niemieckich samochodow na pewno nie dotyczy :-)

    ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: