  • 71. Data: 2015-03-30 13:42:33
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, March 30, 2015 at 9:34:13 PM UTC+10, Marek wrote:

    > I znowu.... Ja nie chcę nikogo uszczęśliwiać, chcę jedynie aby
    > automaty były na równi dostępne z manualami i były tańszą opcją skoro

    Czyli chcesz zeby ludzie kupowali to co sie Tobie podoba bo chcesz miec taniej?
    Dobrze rozumiem? Bo producenci pewnie chetnie dostarcza automaty...jesli bedzie na
    nie popyt.

    > Co kilka lat robię podejście do salonów jak się sprawy mają i
    > ostatnio (4 lata temu) było ciągle z tym kiepsko. Ale już lepiej niż
    > np. 10 lat temu.

    Jaki model chciales kupic i salon nie mial automatu w opcji?

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    https://picasaweb.google.com/iguan007

  • 72. Data: 2015-03-30 13:42:50
    Od: atm <...@v...pl>

    > Opinie o automacie mam taka:
    > a) dynamika spada,

    pytanie o ile, czy faktycznie jest to duza strata w przypadku nowych
    konstrukcji

    > b) spalanie rosnie,

    znow: jaka jest roznica? Jesli ktos bardziej ceni wygode byc moze taki
    wydatek nie bedzie zbyt duza cena.

    > c) jak sie zepsuje, to naprawa bedzie droga.
    >
    > Opinia byc moze jest nieprawdziwa, szczegolnie w nowszych skrzyniach,
    > ale poniewaz zmiana biegow nie sprawia mi problemu, to sam rozumiesz -
    > trzeba mnie przekonac :-)

    Sam tez nie wszedlbym w uzywanego automata. Jak juz wiele razy bylo tu
    napisane: mala popularnosc wiaze sie z problemami (i pewnie z kosztami).
    Chyba sie starzeje i ta moc, ktora mam w tym poteznym dieslu 1.9 jest
    niewykorzystana, bo przestalem super dynamicznie zmieniac biegi ;]
    Mi tez zmiana biegow w najmniejszym stopniu nie sprawia klopotow, ale
    nie sprawia tez przyjemnosci. Oczywiscie, gdybym mial odpowiedni
    samochod zaczelaby sie zabawa ale w takim zwyklym jakich tysiace na jest
    na drogach to zadna przyjemnosc, tyle mam z tego frajdy co z
    zawiazywania sznurowek, ktore to rowniez nie sprawiaja mi problemu.
    Analogia do obslugi aparatow foto wydaje sie chyba trafiona:
    fascynat/profesjonalista doceni tryby manualne i bedzie z nich robil
    dobry uzytek. Jednak pozostali nabywcy, moze chwile poswieca na zabawe w
    pro i nieco pozniej z radoscia wlacza AF i tryby tematyczne lub zielony.

  • 73. Data: 2015-03-30 13:59:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    >I znowu.... Ja nie chcę nikogo uszczęśliwiać, chcę jedynie aby
    >automaty były na równi dostępne z manualami i były tańszą opcją skoro
    >jazda automatem taka bez emocji jest.

    Alez Marku, przemysl sprzedaje to, co ludzie kupuja :-)

    >Co kilka lat robię podejście do salonów jak się sprawy mają i
    >ostatnio (4 lata temu) było ciągle z tym kiepsko. Ale już lepiej niż
    >np. 10 lat temu.

    Ale to musisz co pol roku obchodzic salony, pytac sie o automaty i
    miec nadzieje ze dealer odczuje ze jest na rynku zapotrzebowanie i
    zamowi.
    Inaczej to rozumiesz - dla ciebie jednego nikt nie bedzie automatu
    robil :-)

    A tak powazniej, to automata dostaniesz bez problemu w stajni VW.
    I w paru innych markach tez, zalezy w jaki segment celujesz.
    Oczywiscie bedzie drozszy ... ale im wiecej ich kupisz, tym nastepne
    beda tansze :-)

    J.

  • 74. Data: 2015-03-30 14:00:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 04:42:33 -0700 (PDT), Iguan_007
    <i...@g...com> wrote:
    > Czyli chcesz zeby ludzie kupowali to co sie Tobie podoba bo chcesz
    miec tan=
    > iej? Dobrze rozumiem?

    Źle. Chcę aby ci, którzy chcieliby spróbować i nie mają uprzedzeń
    (szczególnie panie) mieli na to szansę a nie byli odstraszani wyższą
    ceną i mitem "się psuje".

    > Jaki model chciales kupic i salon nie mial automatu w opcji?

    To był wtedy jakiś najprostszy, miejski samochodzik, nie pamiętam
    modelu. Oczywiście wersja z automatem była produkowana ale nie była
    (wtedy) dostępna na rynku europejskim. Czyż to nie frustrujące?

    --
    Marek

  • 75. Data: 2015-03-30 14:03:28
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >Z jednej strony tak, ale z drugiej tam mieszkają znacznie bardziej
    >świadomi konsumenci którzy głosują nogami i portfelem.

    Jakby tak bylo, to by nie bylo 50 kanalow z reklamami, ani Google by
    nie powstalo :-)

    >Co najmniej jeden się sprawdził - DSG w wydaniu VW (tak wiem, że to
    >nie "prawdziwy" (klasyczny) automat).

    Ale to dopiero ostatnie lata.

    >A i ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na wygodę. Dziś już nikt
    >nie pyta po co klimatyzacja skoro można otworzyć okno. Nie znam
    >nikogo kto by kupił auto z automatem i następne wziął z klasyczną
    >skrzynią.

    Ale wracajac do klimy ... nie wiem - ja sie zestarzalem, czy klimat
    ocieplil, ale dawniej jezdzilem autem bez klimy, a dzis klima
    najwazniejsza.

    No, moze i kiedys trafie na automata, pojezdze, i tez bede mowil
    "nigdy wiecej" :-)

    J.

  • 76. Data: 2015-03-30 14:04:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 12:44, J.F. pisze:

    > No i co - myslisz ze oni specjalnie zanizyli dane dla automatu ?
    > Czy zawyzyli dla manuala ?
    >
    > Czy sugerujesz, ze jak ja zaczne zmieniac biegi, to juz niekoniecznie
    > automat bedzie goszy ... no, cos w tym jest :-)

    Nie wiem, jak Ty, ale większość nigdy nie osiągnie przyspieszenia
    takiego jak kierowca zawodowy w czasie testów fabrycznych. Oczywiście z
    manualem. Bo w automacie wystarczy depnąć gaz w podłogę i poczekać.

    A na trasie w czasie manewrów wyprzedzania - to już w miażdżącej
    większość wypadków automatem zrobi się to sprawniej. Bo zanim typowy
    kierowca wykona te wszystkie czynności...

    --
    MN

  • 77. Data: 2015-03-30 14:09:39
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, March 30, 2015 at 10:01:35 PM UTC+10, Marek wrote:

    > To był wtedy jakiś najprostszy, miejski samochodzik, nie pamiętam
    > modelu. Oczywiście wersja z automatem była produkowana ale nie była
    > (wtedy) dostępna na rynku europejskim.

    No to jaki to samochod? Naprawde nie pamietasz samochodu ktorego szukales i nie
    mogles dostac?

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 78. Data: 2015-03-30 14:14:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To był wtedy jakiś najprostszy, miejski samochodzik, nie pamiętam
    >modelu. Oczywiście wersja z automatem była produkowana ale nie była
    >(wtedy) dostępna na rynku europejskim. Czyż to nie frustrujące?

    No coz, z jednej strony samochod na miejskie korki i bez automatu ...
    moze frustrowac.

    Z drugiej ... "miejskie auto" to u nas czesto znaczy male, tanie,
    oszczedne.
    Widac automat sie z tym kloci :-)

    Moze po prostu nie odwiedziles tego salonu co trzeba ... toyote i
    pytac o hybryde, automat gratis :-)

    J.

  • 79. Data: 2015-03-30 14:36:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    >konsumenci którzy głosują nogami i portfelem.

    > Jakby tak bylo, to by nie bylo 50 kanalow z reklamami, ani Google by nie

    A jednak to tam powstał eBay, Amazon i kilka innych miejsc gdzie konsument
    może kupić taniej, szybciej i wygodniej, a u nas broni się "sklepików za
    rogiem".

    A co do Google - to właśnie świadomi konsumenci wybierali Google zamiast
    wyszukiwarki na jakimś portalu - bo strona Google pozbawiona wszelkich
    artykułów i reklam ładowała się szybciej. Sam pamiętam czasy przed-googlowe
    gdzie najpierw wchodziło się na onet aby tam skorzystać z wyszukiwarki (nie
    pamiętam już jakiej może altavista?).

    >Co najmniej jeden się sprawdził - DSG w wydaniu VW (tak wiem, że to nie
    >"prawdziwy" (klasyczny) automat).

    > Ale to dopiero ostatnie lata.

    Bo dopiero DSG (i podobne) działa sensownie z małymi turbo silniczkami.

    > Ale wracajac do klimy ... nie wiem - ja sie zestarzalem, czy klimat
    > ocieplil, ale dawniej jezdzilem autem bez klimy, a dzis klima
    > najwazniejsza.

    Nie, to nie starość to naturalne przyzwyczajanie się do lepszego :-)

    > No, moze i kiedys trafie na automata, pojezdze, i tez bede mowil "nigdy
    > wiecej" :-)

    Możesz nie zdążyć :-) Bo jak zadomowią się elektryki to w ogóle zapomnimy co
    to skrzynia. Osobiście ciągle czekam na tańszy odpowiednik Volta: silnik
    spalinowy pracujący jako generator i silniki elektryczne służące do napędu.
    Takie połączenie pozwala na zasięg taki jak we współczesnych samochodach
    spalinowych, a jednocześnie ma sporo zalet:
    - brak przeniesienia napędu - sprzęgła, skrzyni, mechanizmu różnicowego
    itd. -> niższy koszt produkcji i mniejsza awaryjność
    - większa efektywność bo silnik pracuje zawsze na optymalnych obrotach ->
    niższe spalanie
    - odzyskiwanie energii przy hamowaniu -> niższe spalanie
    - silnik może mieć znacznie mniejszą moc by dać takie samo przyspieszenie i
    osiągi -> niższy koszt produkcji
    A wada jest tylko jedna: koszt akumulatorów i silników elektrycznych. Tyle
    że silniki elektryczne są tanie, więc ich koszt będzie niższy niż suma
    zaoszczędzona na skrzyni i mniejszym silniku. A akumulatorów może być mniej
    niż w takiej Tesli bo skoro głównym paliwem pozostanie benzyna(lub olej) to
    akumulator ma tylko gromadzić nadwyżki by generator nie musiał się ciągle
    włączać i wyłączać i by mieć zapas na rozpędzanie i wyprzedzanie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2015-03-30 14:44:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Mar 2015 05:09:39 -0700 (PDT), Iguan_007
    <i...@g...com> wrote:
    > No to jaki to samochod? Naprawde nie pamietasz samochodu ktorego
    szukales i=
    > nie mogles dostac?

    Patrzę na to co teraz jest dostępne i chyba było to coś podobnego do
    i20 albo i10. Nie wiem czy piszesz te kilka lat nie zmieniły się
    oznaczenia.

    --
    Marek