eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF) › Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Date: Mon, 30 Mar 2015 14:36:44 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 73
    Message-ID: <mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <1dafnxkqtnofw.1ifyhzrikvlyw$.dlg@40tude.net>
    <d...@4...com>
    <128qw7qvk7r4t.a0j2m0wtzsjz$.dlg@40tude.net>
    <f...@4...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55191b21$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfb6p3$jd5$1@node2.news.atman.pl>
    <55192a26$0$15680$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfbb4q$tgr$1@node1.news.atman.pl>
    <55193b9d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1427719006 3402 212.106.153.200 (30 Mar 2015 12:36:46
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2015 12:36:46 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <55193b9d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558735
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:55193b9d$0$8379$6...@n...neostrada
    .pl...

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    >> Hm, marketing to nie jest pojecie amerykanskie ?
    >Z jednej strony tak, ale z drugiej tam mieszkają znacznie bardziej świadomi
    >konsumenci którzy głosują nogami i portfelem.

    > Jakby tak bylo, to by nie bylo 50 kanalow z reklamami, ani Google by nie
    > powstalo :-)

    A jednak to tam powstał eBay, Amazon i kilka innych miejsc gdzie konsument
    może kupić taniej, szybciej i wygodniej, a u nas broni się "sklepików za
    rogiem".

    A co do Google - to właśnie świadomi konsumenci wybierali Google zamiast
    wyszukiwarki na jakimś portalu - bo strona Google pozbawiona wszelkich
    artykułów i reklam ładowała się szybciej. Sam pamiętam czasy przed-googlowe
    gdzie najpierw wchodziło się na onet aby tam skorzystać z wyszukiwarki (nie
    pamiętam już jakiej może altavista?).

    >> A przeciez tych automatow troche na europejskim rynku bylo ... czyzby
    >> jednak sie nie sprawdzaly w tych g* europejskich econoboxach ?

    >Co najmniej jeden się sprawdził - DSG w wydaniu VW (tak wiem, że to nie
    >"prawdziwy" (klasyczny) automat).

    > Ale to dopiero ostatnie lata.

    Bo dopiero DSG (i podobne) działa sensownie z małymi turbo silniczkami.

    >>A i ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na wygodę. Dziś już nikt nie
    >>pyta po co klimatyzacja skoro można otworzyć okno. Nie znam nikogo kto by
    >>kupił auto z automatem i następne wziął z klasyczną skrzynią.

    > Ale wracajac do klimy ... nie wiem - ja sie zestarzalem, czy klimat
    > ocieplil, ale dawniej jezdzilem autem bez klimy, a dzis klima
    > najwazniejsza.

    Nie, to nie starość to naturalne przyzwyczajanie się do lepszego :-)

    > No, moze i kiedys trafie na automata, pojezdze, i tez bede mowil "nigdy
    > wiecej" :-)

    Możesz nie zdążyć :-) Bo jak zadomowią się elektryki to w ogóle zapomnimy co
    to skrzynia. Osobiście ciągle czekam na tańszy odpowiednik Volta: silnik
    spalinowy pracujący jako generator i silniki elektryczne służące do napędu.
    Takie połączenie pozwala na zasięg taki jak we współczesnych samochodach
    spalinowych, a jednocześnie ma sporo zalet:
    - brak przeniesienia napędu - sprzęgła, skrzyni, mechanizmu różnicowego
    itd. -> niższy koszt produkcji i mniejsza awaryjność
    - większa efektywność bo silnik pracuje zawsze na optymalnych obrotach ->
    niższe spalanie
    - odzyskiwanie energii przy hamowaniu -> niższe spalanie
    - silnik może mieć znacznie mniejszą moc by dać takie samo przyspieszenie i
    osiągi -> niższy koszt produkcji
    A wada jest tylko jedna: koszt akumulatorów i silników elektrycznych. Tyle
    że silniki elektryczne są tanie, więc ich koszt będzie niższy niż suma
    zaoszczędzona na skrzyni i mniejszym silniku. A akumulatorów może być mniej
    niż w takiej Tesli bo skoro głównym paliwem pozostanie benzyna(lub olej) to
    akumulator ma tylko gromadzić nadwyżki by generator nie musiał się ciągle
    włączać i wyłączać i by mieć zapas na rozpędzanie i wyprzedzanie.

    Pozdrawiam
    Ergie







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: