eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kretynizmy... (było DPF)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 403

  • 351. Data: 2015-04-04 19:47:42
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-04 o 14:56, J.F. pisze:

    >>>> Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby uczyć prowadzenia samochodu w
    >>>> podstawówce jak nie w przedszkolu :-)
    >>> Prawie każdy rodzic uczy swoje dziecko jeździć, gdy to osiągnie wymagany
    >>> wzrost. To, że durne polskie przepisy zabraniają - to tylko źle dla
    >>> przepisów.
    >> Za komuny na drodze o małym natężeniu ruchu rodzic mógł w ramach
    >> nauki posadzić za kierownicą swoje dziecko. Przepis ten był
    >> zmodyfikowaną wersją przepisu przedwojennego gdzie PJ mógł mieć
    >> pasażer uczący jazdy "kierowcę".
    >
    > Mogl ? Mozesz zacytowac ?
    > Watpie, chyba ze za prawdziwej komuny, w latach 50-tych.
    >
    Tak coby nie wdawać się w dyskusję do kiedy komuna była
    prawdziwa a od kiedy już nie to przepis o którym pisałem
    obowiązywał jeszcze w latach 70-tych. PJ robiłem w 81 roku
    i już nie obowiązywał. :-)


    Pozdrawiam


  • 352. Data: 2015-04-04 19:59:01
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-04 o 19:25, Marek pisze:

    >> Ale skad kilkaset milionow tych twardzieli w Europie ?
    >
    > O muchach ktoś już pisał., po co w kółko to powtarzasz? Czy to jakiś
    > powód do dumy, że mamy tyle masochistów, którzy w konsekwencji
    > ograniczyli rynek automatom?
    >
    To nie oni ograniczyli rynek automatom.
    To automaty są na tyle słabe że nie wywalczyły sobie u nas
    większego rynku.


    Pozdrawiam


  • 353. Data: 2015-04-04 20:28:52
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: masti <g...@t...hell>

    RadoslawF wrote:

    > W dniu 2015-04-04 o 19:25, Marek pisze:
    >
    >>> Ale skad kilkaset milionow tych twardzieli w Europie ?
    >>
    >> O muchach ktoś już pisał., po co w kółko to powtarzasz? Czy to jakiś
    >> powód do dumy, że mamy tyle masochistów, którzy w konsekwencji
    >> ograniczyli rynek automatom?
    >>
    > To nie oni ograniczyli rynek automatom.
    > To automaty są na tyle słabe że nie wywalczyły sobie u nas
    > większego rynku.

    ROTFL

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 354. Data: 2015-04-04 20:43:54
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-04 o 19:37, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2015-04-04 o 16:36, Budzik pisze:
    >
    >>>> No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
    >>>> jakies specjalne niepalne jest :-)
    >>>> A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
    >>>
    >>> Piszesz tak, jakby nie istniały ciężarówki z automatami. Istnieją i
    >>> znajomi kierowcy bardzo je sobie chwalą.
    >>
    >> No własnie tak mi mówił znajomy kierowca i tez sie własnie dziwiłem
    >> postowi
    >> o kłopotach ze stworzeniem takiego samochodu...
    >>
    > To szkoda że nie spytaliście się tych znajomych kierowców ile
    > ton może przewieźć taka ciężarówka z automatem i dlaczego
    > nie wyparła jeszcze manuali z rynku ?

    Sam byłem wożony takimi automatami, które mogą ciągnąć 40 ton.


    --
    MN


  • 355. Data: 2015-04-04 21:42:38
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-04-03, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    >>>>> Otóż to. W tym wątku dowiaduję się, że automaty to muły i zawalidrogi,
    >>>>> tymczasem nie znam żadnego automatu, który cokolwiek opóźnia.
    >>>>> Odnoszę wrażenie, że Polsce mistrzowie drążka dopowiadają sobie bzdurne
    >>>>> argumenty, żeby usprawiedliwić nie kupowanie automatu.
    >>>>
    >>>> Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty
    >>>> już nie jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że
    >>>> się nie zdąży przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).
    >>>
    >>> A duze tiry tez maja automaty ?
    >>>
    >> Miewają.
    >
    > Bardzo rzadko.
    > Nawet w zapchanej automatami Ameryce (USA) ciągniki siodłowe
    > mają manualne skrzynie biegów.
    > Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do obejrzenia cyklu "Na lodowym
    > szlaku", automat to dopiero w pickupie był, wszystkie ciągniki
    > były na manualach.

    Obecnie w Europie ciągniki siodłowe to bardzo często automaty. Z tym, że
    są to skrzynie nie tyle automatyczne co zautomatyzowane. W firmie, dla
    której jeżdżę już od 4-5 lat biorą praktycznie same automaty.

    Bujdy, że się nie da (z powodu zbyt dużych sił) to chyba pogląd panujący
    w Ameryce ale tam to się "nie da" zsynchronizowanej a co dopiero
    automatycznej ;). Jednak mimo wszystko pojawiają się tam też automaty
    (np. i-shift w Volvo) i pewnie kwestią czasu będzie zaadoptowanie tych
    rozwiązań przez ich rynek. Z czasem stare (ale wciąż dobre) 30 letnie
    trucki zostaną wyparte tam przez nowoczesność. Trochę im jednak mimo
    wszystko zazdroszczę tych "staroci". Ciężarówka robiona w latach 80
    nadal tam działa robiąc w ciągu swojego życia kilkukrotnie więcej
    kilometrów niż europejskie ciężarówki.
    Nasze niestety są obliczone na jazdę po autostradach, te 5 lat leasingu,
    jeszcze może drugie tyle u dziadtransów a potem z 1,5miliona na liczniku
    do Afryki albo innego trzeciego świata transportu.


    Ja sobie automat w ciężarówce bardzo chwalę. Przede wszystkim wolna ręka
    w momentach gdy najbardziej potrzebna - czyli np. kręcenie po rondkach
    gdzie trzeba ostro mielić biegami z przerzucaniem pomiędzy dolną a górną
    skrzynią włącznie. Do tego wolna noga. Jak dla mnie plusy przeważąją.
    Minusy to takie, że czasami auto nieodpowiedni bieg dobierze gdy się na
    krótkim odcinku zmienia nachylenie ale część automatów ma też tryb
    ręczny albo przyciski do zmieny biegów o 1 w górę/dół więc nie jest tak
    źle.

    Szczerze, to nieraz z 25 tonami na pace z pod świateł ruszam lepiej
    niż grzyby osobówkami ze swoimi manualami, w których po zapalaniu
    zielonego szukają sprzęgła i biegów ;) A ja tylko puszczam hamulec i
    wciskam gaz.


    W autobusach z kolei z tego co mi wiadomo pojawiają się skrzynie
    automatycze z przekładnią hydrokinetyczną. Większy komfort zapewne bo
    nie szarpie przy zmianie biegu.




    --
    WildS


  • 356. Data: 2015-04-04 21:51:27
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:42:38 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    > Ja sobie automat w ciężarówce bardzo chwalę. Przede wszystkim wolna ręka
    > w momentach gdy najbardziej potrzebna - czyli np. kręcenie po rondkach
    > gdzie trzeba ostro mielić biegami z przerzucaniem pomiędzy dolną a górną
    > skrzynią włącznie. Do tego wolna noga. Jak dla mnie plusy przeważąją.

    A po co Ci wolna noga ... na rondzie ?

    > W autobusach z kolei z tego co mi wiadomo pojawiają się skrzynie
    > automatycze z przekładnią hydrokinetyczną. Większy komfort zapewne bo
    > nie szarpie przy zmianie biegu.

    Autobus miejski, to moze miec i inne zalety - sprzeglo oszczedza,
    skrzynie oszczedza ...

    J.



  • 357. Data: 2015-04-04 22:15:13
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:42:38 +0200 (CEST), WildS napisał(a):

    > Nasze niestety są obliczone na jazdę po autostradach, te 5 lat leasingu,
    > jeszcze może drugie tyle u dziadtransów a potem z 1,5miliona na liczniku
    > do Afryki albo innego trzeciego świata transportu.

    To jakoś niedużo. Na YT jest kanał gościa który jeździ po Kanadzie i
    USA, Volvo z 2009 roku którym jeździ ma 1.5 miliona kilometrów obecnie.
    13-letnie zastępcze auto ma 3.5 miliona i wciąż jeździ.

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 358. Data: 2015-04-04 22:42:27
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2015-04-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:42:38 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    >> Ja sobie automat w ciężarówce bardzo chwalę. Przede wszystkim wolna ręka
    >> w momentach gdy najbardziej potrzebna - czyli np. kręcenie po rondkach
    >> gdzie trzeba ostro mielić biegami z przerzucaniem pomiędzy dolną a górną
    >> skrzynią włącznie. Do tego wolna noga. Jak dla mnie plusy przeważąją.
    > A po co Ci wolna noga ... na rondzie ?

    Wolna noga nie wykonuje pracy więc nie męczy się :)
    Chyba lepiej nie robić niż robić, nie? ;)


    --
    WildS


  • 359. Data: 2015-04-04 23:10:50
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2015 22:42:27 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    > On 2015-04-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:42:38 +0200 (CEST), WildS napisał(a):
    >>> Ja sobie automat w ciężarówce bardzo chwalę. Przede wszystkim wolna ręka
    >>> w momentach gdy najbardziej potrzebna - czyli np. kręcenie po rondkach
    >>> gdzie trzeba ostro mielić biegami z przerzucaniem pomiędzy dolną a górną
    >>> skrzynią włącznie. Do tego wolna noga. Jak dla mnie plusy przeważąją.
    >> A po co Ci wolna noga ... na rondzie ?
    >
    > Wolna noga nie wykonuje pracy więc nie męczy się :)
    > Chyba lepiej nie robić niż robić, nie? ;)

    Biorac pod uwage ze prace masz siedzaca, to chyba lepiej robic obiema
    :-)

    J.


  • 360. Data: 2015-04-04 23:58:28
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "WildS" <f...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnmi0flf.6s9.falcon@makigai.org...
    > On 2015-04-03, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    >
    > W autobusach z kolei z tego co mi wiadomo pojawiają się skrzynie
    > automatycze z przekładnią hydrokinetyczną. Większy komfort zapewne bo
    > nie szarpie przy zmianie biegu.


    Szarpie przy zmianie biegów. Czuje to z pozycji pasażera.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 ... 20 ... 30 ... 35 . [ 36 ] . 37 ... 41


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: