-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.promontel.net.pl!not-fo
r-mail
From: WildS <f...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Date: Sat, 4 Apr 2015 21:42:38 +0200 (CEST)
Organization: Falcon
Lines: 64
Message-ID: <s...@m...org>
References: <a...@n...neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<ff7je0p2gnvx$.1a05rmelz5npp$.dlg@40tude.net>
<a...@n...neostrada.pl>
<k...@4...net>
<5519103f$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
<551919f4$0$15668$65785112@news.neostrada.pl>
<5519243b$0$18194$65785112@news.neostrada.pl>
<55192900$0$2189$65785112@news.neostrada.pl>
<55193be2$0$15675$65785112@news.neostrada.pl>
<mfdtt5$jqi$2@node1.news.atman.pl>
<551a99f5$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
<mfebol$3un$1@node1.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<mfen4f$gtm$1@node1.news.atman.pl>
<551baac3$0$15669$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<551bdc89$0$15678$65785112@news.neostrada.pl>
<551e55ae$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
<551e6bcb$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<551e713b$0$15666$65785112@news.neostrada.pl>
<mfmnti$s0i$1@node1.news.atman.pl>
Reply-To: WildS f...@n...pl
NNTP-Posting-Host: makigai.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: thunar.promontel.net.pl 1428176558 23984 91.193.12.130 (4 Apr 2015 19:42:38
GMT)
X-Complaints-To: a...@p...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Apr 2015 19:42:38 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/pre1.0.0-2 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559338
[ ukryj nagłówki ]On 2015-04-03, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
>>>>> Otóż to. W tym wątku dowiaduję się, że automaty to muły i zawalidrogi,
>>>>> tymczasem nie znam żadnego automatu, który cokolwiek opóźnia.
>>>>> Odnoszę wrażenie, że Polsce mistrzowie drążka dopowiadają sobie bzdurne
>>>>> argumenty, żeby usprawiedliwić nie kupowanie automatu.
>>>>
>>>> Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty
>>>> już nie jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że
>>>> się nie zdąży przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).
>>>
>>> A duze tiry tez maja automaty ?
>>>
>> Miewają.
>
> Bardzo rzadko.
> Nawet w zapchanej automatami Ameryce (USA) ciągniki siodłowe
> mają manualne skrzynie biegów.
> Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do obejrzenia cyklu "Na lodowym
> szlaku", automat to dopiero w pickupie był, wszystkie ciągniki
> były na manualach.
Obecnie w Europie ciągniki siodłowe to bardzo często automaty. Z tym, że
są to skrzynie nie tyle automatyczne co zautomatyzowane. W firmie, dla
której jeżdżę już od 4-5 lat biorą praktycznie same automaty.
Bujdy, że się nie da (z powodu zbyt dużych sił) to chyba pogląd panujący
w Ameryce ale tam to się "nie da" zsynchronizowanej a co dopiero
automatycznej ;). Jednak mimo wszystko pojawiają się tam też automaty
(np. i-shift w Volvo) i pewnie kwestią czasu będzie zaadoptowanie tych
rozwiązań przez ich rynek. Z czasem stare (ale wciąż dobre) 30 letnie
trucki zostaną wyparte tam przez nowoczesność. Trochę im jednak mimo
wszystko zazdroszczę tych "staroci". Ciężarówka robiona w latach 80
nadal tam działa robiąc w ciągu swojego życia kilkukrotnie więcej
kilometrów niż europejskie ciężarówki.
Nasze niestety są obliczone na jazdę po autostradach, te 5 lat leasingu,
jeszcze może drugie tyle u dziadtransów a potem z 1,5miliona na liczniku
do Afryki albo innego trzeciego świata transportu.
Ja sobie automat w ciężarówce bardzo chwalę. Przede wszystkim wolna ręka
w momentach gdy najbardziej potrzebna - czyli np. kręcenie po rondkach
gdzie trzeba ostro mielić biegami z przerzucaniem pomiędzy dolną a górną
skrzynią włącznie. Do tego wolna noga. Jak dla mnie plusy przeważąją.
Minusy to takie, że czasami auto nieodpowiedni bieg dobierze gdy się na
krótkim odcinku zmienia nachylenie ale część automatów ma też tryb
ręczny albo przyciski do zmieny biegów o 1 w górę/dół więc nie jest tak
źle.
Szczerze, to nieraz z 25 tonami na pace z pod świateł ruszam lepiej
niż grzyby osobówkami ze swoimi manualami, w których po zapalaniu
zielonego szukają sprzęgła i biegów ;) A ja tylko puszczam hamulec i
wciskam gaz.
W autobusach z kolei z tego co mi wiadomo pojawiają się skrzynie
automatycze z przekładnią hydrokinetyczną. Większy komfort zapewne bo
nie szarpie przy zmianie biegu.
--
WildS
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.15 21:51 J.F.
- 04.04.15 22:15 MadMan
- 04.04.15 22:42 WildS
- 04.04.15 23:10 J.F.
- 04.04.15 23:58 yabba
- 05.04.15 00:00 Budzik
- 05.04.15 01:01 RadoslawF
- 05.04.15 01:03 RadoslawF
- 05.04.15 08:22 Marcin N
- 05.04.15 08:55 Cavallino
- 05.04.15 09:44 Budzik
- 05.04.15 10:08 Cavallino
- 05.04.15 11:00 Budzik
- 05.04.15 11:49 RadoslawF
- 05.04.15 12:06 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=