-
331. Data: 2015-04-04 15:46:25
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Sat, 4 Apr 2015 14:00:53 +0200, J.F. napisał(a):
>> Otóż to. Świezi kierowcy są zachwyceni automatem. Starzy kierowcy też.
>> Poza nielicznymi wyjątkami "prawdziwych twardzieli", którzy nigdy nie
>> przyznają się przed sobą, że automat jest fajny. Bo oni "muszą mieć
>> pełną kontrolę" jadąc przez miasto codziennie do roboty.
>
> Ale skad kilkaset milionow tych twardzieli w Europie ?
Pewnie z tej grupy w której znajdziesz tych, którzy jeżdżąc po mieście
używają zimowych opon :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
332. Data: 2015-04-04 16:00:33
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
> To nie ja robię. Sami z siebie zrobili.
Nie, Ty robisz nie dopuszczajac mozliwosci, ze dla kogoś:
- jazda samochodem moze nie byc prosta, zwłaszcza na początku
- osoba ktora wybrałaby taka rozbudowana droge nie rozumiałaby konsekwencji
swojego wyboru.
Pamietam siebie jako kierowce po egzaminie tragedia.
Mam wrazenie, ze dopiero po około 100.000km stałem się prawdziwym kierowca.
> A tak z ciekawości to tak poza sobą ilu znasz polskich kierowców
> którzy najpierw robili B tylko na automaty aby potem zrobić
> jeszcze raz na wszystko ?
Hmm, przeciez nie ma takiej mozliwosci...
-
333. Data: 2015-04-04 16:00:34
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...
>> Czy lepiej podchodzić 10x do prawka na manualu
>
> Widziałem wiele egzaminów na prawo jazdy. Nikt nie miał kłopotu z
> ruszaniem. Jeśli ktoś nie potrafi opanować tak banalnej czynności, to
> może w ogóle nie powinien mieć prawa jazdy?
>
A moze powinien miec prostsze narzedzie?
Akurat ruszanie pod górkę to miejsce gdzie sporo osób oblewa.
>> czy raz na automacie a drugi raz po roku, żeby rozszerzyć na manuala
>> jeżeli FAKTYCZNIE JEST TAKA KONIECZNOŚĆ? Na ogół takiej konieczności
>> nie ma.
>
> Nie wszyscy muszą mieć prawo jazdy.
W imie zasad!
-
334. Data: 2015-04-04 16:08:02
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA47299E8A1D18budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
> Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...
>
>>> Czy lepiej podchodzić 10x do prawka na manualu
>>
>> Widziałem wiele egzaminów na prawo jazdy. Nikt nie miał kłopotu z
>> ruszaniem. Jeśli ktoś nie potrafi opanować tak banalnej czynności, to
>> może w ogóle nie powinien mieć prawa jazdy?
>>
> A moze powinien miec prostsze narzedzie?
> Akurat ruszanie pod górkę to miejsce gdzie sporo osób oblewa.
Ale przynajmniej dzięki temu sobie to poćwiczą i na drugi raz już będą
umieli.
-
335. Data: 2015-04-04 16:28:33
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2015-04-03 o 15:51, J.F. pisze:
> Użytkownik "T." napisał w wiadomości
> W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:
>>> To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
>>> cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
>>> "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
>>> innym.
>
>> Ford Mondeo r. 2005. Automat 5-biegowy, hydrauliczny. Silnik 1,98 l,
>> diesel, 115 KM. W dodatku możliwość zmiany biegów wajchą i przyciskami w
>
> Tylko ze jak czytam - to jest klasyczna skrzynia jak reczna, ale
> zrobotyzowana.
> Nie wiem - ma sprzeglo hydrauliczne czy nie ?
>
>> kierownicy. Komputer ma podobno 16 trybów pracy skrzyni. Jest faktem,
>> że biegi inaczej się zmieniają w zależności od operowania pedałem
>> gazu. Generalnie wchodzi na 4 bieg idealnie przy 50 km/godz, na 5 -
>> przy 80. Przy silniejszym wdepnięciu na 5 dopiero przy 120 a nawet
>> dalej...
>
> ale tak sobie zagladam ...
> http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Mondeo/Osiagi_i
_wydajnosc#primaryTabs
>
> "Przekładnia PowerShift
> Przekładnia Ford PowerShift łączy wygodę automatycznej skrzyni biegów
> wyjątkowej płynności i szybkości zmiany biegów. Automatyczna
> sześciobiegowa i dwusprzęgłowa przekładnia starannie dobiera następny
> bieg i zmienia go w odpowiednim momencie, przez co jej praca jest
> praktycznie niezauważalna i nie powoduje utraty mocy. Ford PowerShift
> zapewnia wielbicielom przekładni automatycznych nie tylko wyjątkowe
> doznania z jazdy ale też korzyści w postaci zmniejszonego zużycia paliwa
> w porównaniu do konwencjonalnych przekładni automatycznych."
>
> to o wspolczesnym modelu .... wiec ...
> -ten stary swietny automat wcale nie byl taki swietny ?
> -byl, ale jednak za duzo palil ?
> -nie psul sie, i dlatego zmienili :-)
>
> a tu instrukcja obslugi rocznika 2004
> http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje_obslugi/Archiwu
m/Instrukcje_Obslugi_starsze
>
> W kolumnach odpowiednio - spalanie miejskie, pozamiejskie, mieszane, CO2
>
> Dwie liczby bo "Norma emisji III/IV"
>
> 7.8/7.7 ; 4.4/4.6 ; 5.6/5.8 ; 148/154 - 2,0 l DuraTorq-TDCi 85 kW
> (115 KM), 4/5d, 5-biegowa mechaniczna
>
> 7.8/8.1 ; 4.7/4.8 ; 5.7/6.0 ; 151/159 - 2,0 l DuraTorq-TDCi 85 kW
> (115 KM), 4/5d, 6-biegowa mechaniczna
>
> 10.2/- ; 5.8/- ; 7.4/- ; 196/- - 2,0 l DuraTorq-TDCi 85 kW (115 KM),
> 4-/5-drzwiowy, automatyczna skrzynia
>
> No coz
>
> -widac pewna roznice,
>
> -nie taka znow duza, jak ktos lubi, to zaplaci ...
>
> -dajcie mi takie mondeo, to zaraz sie okaze ze po miescie nie pali 8,
> tylko 10
>
Ja prowadzę zapiski od 8 lat co do spalania.
Średnia z tych lat to 8,37. 90%jazdy po mieście.
Maksymalnie - 10,63 (sporadycznie przekraczam 10), w trasie pali 6,5-7 ON.
Jeżdżę głównie po mieście, często w korkach (z pracy i do pracy).
A automat mam 5-bieogwy, nie 6. Samochód jest z 2005 r. (MKIII).
Nowości wprowadza się z uwagi na modę, wygodę, a nie zawsze ekonomię.
Generalnie tani naprawach był fiacik 126p. Większośc czynności można
było samemu zrobić. Dlaczego zmieniono skrzynię - nie wiem. Chyba
dlatego, że jest tańsza w produkcji. Czy trwalsza - nie mam pojęcia.
T.
-
336. Data: 2015-04-04 16:30:15
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2015-04-04 o 13:13, Marcin N pisze:
> W dniu 2015-04-03 o 10:38, T. pisze:
>> Kolejna zaleta - czasem, zwłaszcza z większym obciążeniem, zdarza się,
>> że w manualu silnik zgaśnie przy ruszaniu. W automacie też może się
>> zdarzyć, ale zdecydowanie rzadziej.
>
> A to ciekawe. Jakim cudem automat może zgasnąć przy ruszaniu? Automat
> nie zgaśnie nawet gdy samochód stoi więc gdy rusza - tym bardziej.
>
No udało mi się to ze 2 razy w ciągu 8 lat. Zimny silnik, podjazd pod
krawężnik, za dużo gazu. Widać jestem miszczem :-)
T.
-
337. Data: 2015-04-04 16:36:51
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...
>> No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
>> jakies specjalne niepalne jest :-)
>> A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
>
> Piszesz tak, jakby nie istniały ciężarówki z automatami. Istnieją i
> znajomi kierowcy bardzo je sobie chwalą.
No własnie tak mi mówił znajomy kierowca i tez sie własnie dziwiłem postowi
o kłopotach ze stworzeniem takiego samochodu...
-
338. Data: 2015-04-04 16:36:51
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>> A moze powinien miec prostsze narzedzie?
>> Akurat ruszanie pod górkę to miejsce gdzie sporo osób oblewa.
>
> Ale przynajmniej dzięki temu sobie to poćwiczą i na drugi raz już będą
> umieli.
W imie czego?
-
339. Data: 2015-04-04 17:49:16
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 3 Apr 2015, T. wrote:
> Gdybym miał liczyć biegi po literkach na przekładni to miałbym ich chyba
> kilkanaście: P, N, R, D i do tego mam 5 biegów pod "+" i 5 pod "-" :-) Aha -
> i mam też jakieś biegi (po 5 w górę i w dół) po obu stronach kierownicy
> w takich przyciskach. Czyli razem mam 34 :-)))
Konstruktorzy się starają, żeby byle rower nie miał więcej ;)
pzdr, Gotfryd
-
340. Data: 2015-04-04 17:49:50
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 04 Apr 2015 16:30:15 +0200, T. napisał(a):
> W dniu 2015-04-04 o 13:13, Marcin N pisze:
>> W dniu 2015-04-03 o 10:38, T. pisze:
>>> Kolejna zaleta - czasem, zwłaszcza z większym obciążeniem, zdarza się,
>>> że w manualu silnik zgaśnie przy ruszaniu. W automacie też może się
>>> zdarzyć, ale zdecydowanie rzadziej.
>>
>> A to ciekawe. Jakim cudem automat może zgasnąć przy ruszaniu? Automat
>> nie zgaśnie nawet gdy samochód stoi więc gdy rusza - tym bardziej.
>>
> No udało mi się to ze 2 razy w ciągu 8 lat. Zimny silnik, podjazd pod
> krawężnik, za dużo gazu. Widać jestem miszczem :-)
To ten ford ze zrobotyzowana skrzynia ?
Widac mozliwe, w klasycznym amerykanskim automacie bym sie zdziwil.
J.