-
321. Data: 2015-04-04 13:18:36
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Marcin,
Saturday, April 4, 2015, 1:07:08 PM, you wrote:
>> Widziałem wiele egzaminów na prawo jazdy. Nikt nie miał kłopotu z
>> ruszaniem. Jeśli ktoś nie potrafi opanować tak banalnej czynności, to
>> może w ogóle nie powinien mieć prawa jazdy?
> Znaczy mało widziałeś. Albo odwracałeś głowę, żeby nie patrzeć.
> Ruszanie nie jest banalną czynnością.
Chyba tylko dla tych, którzy nie powinni mieć prawa jazdy. Jeśli ktoś
przez cały kurs nie był w stanie opanować ruszania, to nie powinno się
go w ogóle dopuścić do egzaminu.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
322. Data: 2015-04-04 14:00:53
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 04 Apr 2015 13:06:21 +0200, Marcin N napisał(a):
> W dniu 2015-04-03 o 10:50, T. pisze:
>> Koleżanka robiła prawko na manualu. Jak jej potem dałem się przejechać
>> automatem była zachwycona - wreszcie spokojnie przez rondo i bez stresu
>> przejechała. Piała z zachwytu... :-) Oczywiście była baaardzo świeżym
>> kierowcą.
>
> Otóż to. Świezi kierowcy są zachwyceni automatem. Starzy kierowcy też.
> Poza nielicznymi wyjątkami "prawdziwych twardzieli", którzy nigdy nie
> przyznają się przed sobą, że automat jest fajny. Bo oni "muszą mieć
> pełną kontrolę" jadąc przez miasto codziennie do roboty.
Ale skad kilkaset milionow tych twardzieli w Europie ?
Ja rozumiem ze u nas samochody drogie, paliwo drogie, naprawy drogie -
ale w Niemczech, Anglii, i paru innych krajach ludzie bogatsi.
Anglicy szczegolnie - oni wszak musza biegi lewa reka zmieniac :-)
J.
-
323. Data: 2015-04-04 14:35:31
Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-04 o 00:00, A.L. pisze:
> On Fri, 03 Apr 2015 20:59:01 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
> wrote:
>
>> W dniu 2015-04-03 o 12:54, yabba pisze:
>>
>>>>>> Otóż to. W tym wątku dowiaduję się, że automaty to muły i zawalidrogi,
>>>>>> tymczasem nie znam żadnego automatu, który cokolwiek opóźnia.
>>>>>> Odnoszę wrażenie, że Polsce mistrzowie drążka dopowiadają sobie bzdurne
>>>>>> argumenty, żeby usprawiedliwić nie kupowanie automatu.
>>>>>
>>>>> Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty
>>>>> już nie jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że
>>>>> się nie zdąży przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).
>>>>
>>>> A duze tiry tez maja automaty ?
>>>>
>>> Miewają.
>>
>> Bardzo rzadko.
>> Nawet w zapchanej automatami Ameryce (USA) ciągniki siodłowe
>> mają manualne skrzynie biegów.
>> Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do obejrzenia cyklu "Na lodowym
>> szlaku", automat to dopiero w pickupie był, wszystkie ciągniki
>> były na manualach.
>>
> Okolo 30% ma automaty, i ten procent stale rosnie
>
Na pewno piszesz o ciągnikach siodłowych ?
Pochwalisz się skąd takie dane ?
Pozdrawiam
-
324. Data: 2015-04-04 14:38:31
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-04 o 02:00, Budzik pisze:
> Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...
>
>>>> A duze tiry tez maja automaty ?
>>>>
>>> Miewają.
>>
>> Bardzo rzadko.
>> Nawet w zapchanej automatami Ameryce (USA) ciągniki siodłowe
>> mają manualne skrzynie biegów.
>> Jak ktoś nie wierzy to zapraszam do obejrzenia cyklu "Na lodowym
>> szlaku", automat to dopiero w pickupie był, wszystkie ciągniki
>> były na manualach.
>
> Czy aby na pewno to sie coraz szybciej nie zmienia?
>
Nie zauważyłem aby się zmieniało ale jestem otwarty
na wszelakie informacje na ten temat.
Ja wiem jedno, o ile zrobienie automatu mającego ciągać
pojazd o masie dwu czy trzech ton nie jest jakimś problemem
technicznym to zrobienie takiego ciągnącego pojazd
dwudziesto czy czterdziesto tonowy już jest.
Pozdrawiam
-
325. Data: 2015-04-04 14:40:51
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-03 o 23:00, Budzik pisze:
>>> Ograniczeniem z wyboru.
>>> Nie ma w tym nic złego.
>>
>> Jeśli miałeś świadomość takich przyszłych problemów to
>> faktycznie twój wybór.
>
> I wracajac do tego co napisałem wczesniej - robisz ludzi z idiotów ktorzy
> robią PJ na automat a nie potrafią przewidziec późniejszych niedogodnosci i
> tego, ze albo godzią sie na to, ze "tylko automat" albo po jakims czasie,
> jak juz sie poczują pewnie za kierownica, dorabiają PJ na manuala.
> A ja nie lubie jak sie z ludzi robi kretynów, zwłaszcza pod haslami "dla
> ich własnego dobra".
>
To nie ja robię. Sami z siebie zrobili.
A tak z ciekawości to tak poza sobą ilu znasz polskich kierowców
którzy najpierw robili B tylko na automaty aby potem zrobić
jeszcze raz na wszystko ?
Pozdrawiam
-
326. Data: 2015-04-04 14:44:07
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-04-04 o 13:16, Marcin N pisze:
>> Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby uczyć prowadzenia samochodu w
>> podstawówce jak nie w przedszkolu :-)
>
> Prawie każdy rodzic uczy swoje dziecko jeździć, gdy to osiągnie wymagany
> wzrost. To, że durne polskie przepisy zabraniają - to tylko źle dla
> przepisów.
>
Za komuny na drodze o małym natężeniu ruchu rodzic mógł w ramach
nauki posadzić za kierownicą swoje dziecko. Przepis ten był
zmodyfikowaną wersją przepisu przedwojennego gdzie PJ mógł mieć
pasażer uczący jazdy "kierowcę".
Pozdrawiam
-
327. Data: 2015-04-04 14:48:12
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 04 Apr 2015 14:38:31 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2015-04-04 o 02:00, Budzik pisze:
>>>>> A duze tiry tez maja automaty ?
>>>> Miewają.
>> Czy aby na pewno to sie coraz szybciej nie zmienia?
>>
> Nie zauważyłem aby się zmieniało ale jestem otwarty
> na wszelakie informacje na ten temat.
> Ja wiem jedno, o ile zrobienie automatu mającego ciągać
> pojazd o masie dwu czy trzech ton nie jest jakimś problemem
> technicznym to zrobienie takiego ciągnącego pojazd
> dwudziesto czy czterdziesto tonowy już jest.
Tak samo nie jest. Moze tylko troche troche duze czy ciezkie wychodzi.
Nie ma sie co zreszta tonami przejmowac - patrz na moc i moment
silnika.
Za to straty mocy i paliwa moga byc niedopuszczalne dla kierowcy.
Szczegolnie jesli on wyjedzie na austostrade i nie zmienia biegu przez
godzine.
No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
jakies specjalne niepalne jest :-)
A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
J.
-
328. Data: 2015-04-04 14:56:38
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 04 Apr 2015 14:44:07 +0200, RadoslawF napisał(a):
> W dniu 2015-04-04 o 13:16, Marcin N pisze:
>>> Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby uczyć prowadzenia samochodu w
>>> podstawówce jak nie w przedszkolu :-)
>> Prawie każdy rodzic uczy swoje dziecko jeździć, gdy to osiągnie wymagany
>> wzrost. To, że durne polskie przepisy zabraniają - to tylko źle dla
>> przepisów.
> Za komuny na drodze o małym natężeniu ruchu rodzic mógł w ramach
> nauki posadzić za kierownicą swoje dziecko. Przepis ten był
> zmodyfikowaną wersją przepisu przedwojennego gdzie PJ mógł mieć
> pasażer uczący jazdy "kierowcę".
Mogl ? Mozesz zacytowac ?
Watpie, chyba ze za prawdziwej komuny, w latach 50-tych.
Co nie zmienia faktu ze wielu uczylo. No coz, komuna nauczyla lamania
wielu przepisow. A benzyna na kartki i natezenie ruchu sprzyjalo
nauce.
Zreszta po komunie slychac bylo ze 13-letnie dzieci traktorami jezdza.
A teraz quadami :-)
J.
-
329. Data: 2015-04-04 15:04:28
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-04-04 o 14:48, J.F. pisze:
> Dnia Sat, 04 Apr 2015 14:38:31 +0200, RadoslawF napisał(a):
>> W dniu 2015-04-04 o 02:00, Budzik pisze:
>>>>>> A duze tiry tez maja automaty ?
>>>>> Miewają.
>>> Czy aby na pewno to sie coraz szybciej nie zmienia?
>>>
>> Nie zauważyłem aby się zmieniało ale jestem otwarty
>> na wszelakie informacje na ten temat.
>> Ja wiem jedno, o ile zrobienie automatu mającego ciągać
>> pojazd o masie dwu czy trzech ton nie jest jakimś problemem
>> technicznym to zrobienie takiego ciągnącego pojazd
>> dwudziesto czy czterdziesto tonowy już jest.
>
> Tak samo nie jest. Moze tylko troche troche duze czy ciezkie wychodzi.
> Nie ma sie co zreszta tonami przejmowac - patrz na moc i moment
> silnika.
>
> Za to straty mocy i paliwa moga byc niedopuszczalne dla kierowcy.
> Szczegolnie jesli on wyjedzie na austostrade i nie zmienia biegu przez
> godzine.
>
> No i ruszyc te 40t nie jest latwo - sprzeglo tam latwo spalic, czy
> jakies specjalne niepalne jest :-)
> A takie sprzeglo to argument za automatem :-)
Piszesz tak, jakby nie istniały ciężarówki z automatami. Istnieją i
znajomi kierowcy bardzo je sobie chwalą.
--
MN
-
330. Data: 2015-04-04 15:06:36
Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-04-04 o 14:56, J.F. pisze:
> Co nie zmienia faktu ze wielu uczylo. No coz, komuna nauczyla lamania
> wielu przepisow. A benzyna na kartki i natezenie ruchu sprzyjalo
> nauce.
>
> Zreszta po komunie slychac bylo ze 13-letnie dzieci traktorami jezdza.
Dziś dalej 13 latki jeżdżą traktorami, tylko że współczesny nastolatek
ma większe doświadczenie życiowe niż ten poprzedni więc i wypadków
mniej. Nie mówiąc o tym, że same traktory są znacznie łatwiejsze w
prowadzeniu. (Też mają automaty.)
--
MN