  • 311. Data: 2015-04-04 07:18:18
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: giecik <g...@S...pl>

    W dniu 2015-03-29 o 20:19, Marek pisze:
    > Poza tym może być inteligentny układ, który wyłączy światła po wyjęciu
    > kluczyka a jednoczesnie umożliwi je włączenie bez. To nie jest rocket
    > science, mamy 21 wiek do cholery.

    W Fiacie Grande Punto jest właśnie takie rozwiązanie,
    Po wyłączeniu zapłonu światła gasną, natomiast po wylaczeniu i włączeniu
    świateł na manetce się zapalają. :)

  • 312. Data: 2015-04-04 07:59:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "giecik" <g...@S...pl> napisał w wiadomości grup

    > W Fiacie Grande Punto jest właśnie takie rozwiązanie,

    We wszystkich włoskich autach.

  • 313. Data: 2015-04-04 10:20:20
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-03 o 11:39, masti pisze:

    > a ABS? a też były

    ABS już prędzej. Mechanizm zapobiegania blokowaniu kół wydaje się być
    dość prostym urządzeniem, tak że można by się obejść bez sterowania
    elektryką.

  • 314. Data: 2015-04-04 10:20:55
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze:

    > Prąd to tylko narzędzie do realizacji założonego algorytmu. Sterowanie
    > można zrobić na trybach, krzywkach, hydraulice, pneumatyce. Patrz
    > maszyna różnicowa Babbage'a.
    > Prąd jest po prostu najwygodniejszy do praktycznego opanowania.
    > Pierwsze skrzynie automatyczne, to była sama mechanika i hydraulika.

    Nie znam pierwszych automatów, ale jak tam bez powiązania z elektryka
    rozwiązano choćby samo uruchamianie pojazdu?

  • 315. Data: 2015-04-04 10:21:39
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-04-03 o 12:33, J.F. pisze:

    > W latach 50-tych to tej elektroniki w zasadzie nie bylo. Chyba, ze na
    > lampach.
    > Mozliwe ze jakies elektryczne sterownanie mialy.
    > Ale komputery hydrauliczne tez mozna zrobic.
    >
    > J.

    Jeździłem wozami z taką skrzynią od lat 80tych. A wtedy automatyczne
    skrzynie to już było coś więcej niż czysta mechanika.

  • 316. Data: 2015-04-04 13:06:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-03 o 10:50, T. pisze:

    > Koleżanka robiła prawko na manualu. Jak jej potem dałem się przejechać
    > automatem była zachwycona - wreszcie spokojnie przez rondo i bez stresu
    > przejechała. Piała z zachwytu... :-) Oczywiście była baaardzo świeżym
    > kierowcą.

    Otóż to. Świezi kierowcy są zachwyceni automatem. Starzy kierowcy też.
    Poza nielicznymi wyjątkami "prawdziwych twardzieli", którzy nigdy nie
    przyznają się przed sobą, że automat jest fajny. Bo oni "muszą mieć
    pełną kontrolę" jadąc przez miasto codziennie do roboty.

    --
    MN

  • 317. Data: 2015-04-04 13:07:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Widziałem wiele egzaminów na prawo jazdy. Nikt nie miał kłopotu z
    > ruszaniem. Jeśli ktoś nie potrafi opanować tak banalnej czynności, to
    > może w ogóle nie powinien mieć prawa jazdy?

    Znaczy mało widziałeś. Albo odwracałeś głowę, żeby nie patrzeć.
    Ruszanie nie jest banalną czynnością.

    --
    MN

  • 318. Data: 2015-04-04 13:10:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-03 o 10:56, T. pisze:
    > Widać to zwłaszcza w miastach - odkąd autobusy zaczęły mieć automaty już
    > nie jest ryzykiem ustawić się za takim na światłach (z obawy, że się nie
    > zdąży przejechać skrzyżowania, zanim ruszy).

    Bardzo dobry przykład wyższości automatu nad manualem.

    --
    MN

  • 319. Data: 2015-04-04 13:13:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-03 o 10:38, T. pisze:
    > Kolejna zaleta - czasem, zwłaszcza z większym obciążeniem, zdarza się,
    > że w manualu silnik zgaśnie przy ruszaniu. W automacie też może się
    > zdarzyć, ale zdecydowanie rzadziej.

    A to ciekawe. Jakim cudem automat może zgasnąć przy ruszaniu? Automat
    nie zgaśnie nawet gdy samochód stoi więc gdy rusza - tym bardziej.

    --
    MN

  • 320. Data: 2015-04-04 13:16:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-04 o 00:51, re pisze:

    > Myślę, że najlepszym rozwiązaniem byłoby uczyć prowadzenia samochodu w
    > podstawówce jak nie w przedszkolu :-)

    Prawie każdy rodzic uczy swoje dziecko jeździć, gdy to osiągnie wymagany
    wzrost. To, że durne polskie przepisy zabraniają - to tylko źle dla
    przepisów.

    --
    MN