eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)Re: Kretynizmy... (było DPF)
  • Data: 2015-04-04 16:28:33
    Temat: Re: Kretynizmy... (było DPF)
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-04-03 o 15:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T." napisał w wiadomości
    > W dniu 2015-03-31 o 19:56, RadoslawF pisze:
    >>> To dlaczego żaden z chwalących automaty nie poda nazw aut z tym
    >>> cudownie działającym automatem tylko dopisuje dupochron w stylu
    >>> "współczesny", "ze sprzęgłem hydraulicznym" czy jeszcze z czymś
    >>> innym.
    >
    >> Ford Mondeo r. 2005. Automat 5-biegowy, hydrauliczny. Silnik 1,98 l,
    >> diesel, 115 KM. W dodatku możliwość zmiany biegów wajchą i przyciskami w
    >
    > Tylko ze jak czytam - to jest klasyczna skrzynia jak reczna, ale
    > zrobotyzowana.
    > Nie wiem - ma sprzeglo hydrauliczne czy nie ?
    >
    >> kierownicy. Komputer ma podobno 16 trybów pracy skrzyni. Jest faktem,
    >> że biegi inaczej się zmieniają w zależności od operowania pedałem
    >> gazu. Generalnie wchodzi na 4 bieg idealnie przy 50 km/godz, na 5 -
    >> przy 80. Przy silniejszym wdepnięciu na 5 dopiero przy 120 a nawet
    >> dalej...
    >
    > ale tak sobie zagladam ...
    > http://www.ford.pl/Samochody_osobowe/Mondeo/Osiagi_i
    _wydajnosc#primaryTabs
    >
    > "Przekładnia PowerShift
    > Przekładnia Ford PowerShift łączy wygodę automatycznej skrzyni biegów
    > wyjątkowej płynności i szybkości zmiany biegów. Automatyczna
    > sześciobiegowa i dwusprzęgłowa przekładnia starannie dobiera następny
    > bieg i zmienia go w odpowiednim momencie, przez co jej praca jest
    > praktycznie niezauważalna i nie powoduje utraty mocy. Ford PowerShift
    > zapewnia wielbicielom przekładni automatycznych nie tylko wyjątkowe
    > doznania z jazdy ale też korzyści w postaci zmniejszonego zużycia paliwa
    > w porównaniu do konwencjonalnych przekładni automatycznych."
    >
    > to o wspolczesnym modelu .... wiec ...
    > -ten stary swietny automat wcale nie byl taki swietny ?
    > -byl, ale jednak za duzo palil ?
    > -nie psul sie, i dlatego zmienili :-)
    >
    > a tu instrukcja obslugi rocznika 2004
    > http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje_obslugi/Archiwu
    m/Instrukcje_Obslugi_starsze
    >
    > W kolumnach odpowiednio - spalanie miejskie, pozamiejskie, mieszane, CO2
    >
    > Dwie liczby bo "Norma emisji III/IV"
    >
    > 7.8/7.7 ; 4.4/4.6 ; 5.6/5.8 ; 148/154 - 2,0 l DuraTorq-TDCi 85 kW
    > (115 KM), 4/5d, 5-biegowa mechaniczna
    >
    > 7.8/8.1 ; 4.7/4.8 ; 5.7/6.0 ; 151/159 - 2,0 l DuraTorq-TDCi 85 kW
    > (115 KM), 4/5d, 6-biegowa mechaniczna
    >
    > 10.2/- ; 5.8/- ; 7.4/- ; 196/- - 2,0 l DuraTorq-TDCi 85 kW (115 KM),
    > 4-/5-drzwiowy, automatyczna skrzynia
    >
    > No coz
    >
    > -widac pewna roznice,
    >
    > -nie taka znow duza, jak ktos lubi, to zaplaci ...
    >
    > -dajcie mi takie mondeo, to zaraz sie okaze ze po miescie nie pali 8,
    > tylko 10
    >

    Ja prowadzę zapiski od 8 lat co do spalania.
    Średnia z tych lat to 8,37. 90%jazdy po mieście.
    Maksymalnie - 10,63 (sporadycznie przekraczam 10), w trasie pali 6,5-7 ON.
    Jeżdżę głównie po mieście, często w korkach (z pracy i do pracy).
    A automat mam 5-bieogwy, nie 6. Samochód jest z 2005 r. (MKIII).
    Nowości wprowadza się z uwagi na modę, wygodę, a nie zawsze ekonomię.
    Generalnie tani naprawach był fiacik 126p. Większośc czynności można
    było samemu zrobić. Dlaczego zmieniono skrzynię - nie wiem. Chyba
    dlatego, że jest tańsza w produkcji. Czy trwalsza - nie mam pojęcia.
    T.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: