eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
    !goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <1dafnxkqtnofw.1ifyhzrikvlyw$.dlg@40tude.net>
    <d...@4...com>
    <128qw7qvk7r4t.a0j2m0wtzsjz$.dlg@40tude.net>
    <f...@4...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55191b21$0$8385$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfb6p3$jd5$1@node2.news.atman.pl>
    <55192a26$0$15680$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfbb4q$tgr$1@node1.news.atman.pl>
    <55193b9d$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <mfbg0u$3aa$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Date: Mon, 30 Mar 2015 14:51:13 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 66
    Message-ID: <551946cf$0$8382$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.219.201
    X-Trace: 1427719887 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8382 83.7.219.201:58613
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558739
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    >>> Hm, marketing to nie jest pojecie amerykanskie ?
    >>Z jednej strony tak, ale z drugiej tam mieszkają znacznie bardziej
    >>świadomi konsumenci którzy głosują nogami i portfelem.
    >> Jakby tak bylo, to by nie bylo 50 kanalow z reklamami, ani Google
    >> by nie powstalo :-)
    >A jednak to tam powstał eBay, Amazon i kilka innych miejsc gdzie
    >konsument może kupić taniej, szybciej i wygodniej, a u nas broni się
    >"sklepików za rogiem".

    No wiesz, tam czesc spoleczenstwa do "sklepu za rogiem" ma 20 mil.
    To w zasadzie nie przeszkadza, skoro kazdy ma samochod :-)

    No i wybor w tym sklepiku ograniczony ...

    >A co do Google - to właśnie świadomi konsumenci wybierali Google
    >zamiast wyszukiwarki na jakimś portalu - bo strona Google pozbawiona
    >wszelkich artykułów i reklam ładowała się szybciej. Sam pamiętam
    >czasy przed-googlowe gdzie najpierw wchodziło się na onet aby tam
    >skorzystać z wyszukiwarki (nie pamiętam już jakiej może altavista?).

    A to nie wiem - z Altavisty mozna przeciez bylo bezposrednio.

    Ale czasy sie zmienily, zobacz z czego google zyje.
    Przeciez nie ze sprzedazy towarow, ktore klient sam sobie wybral :-)

    >> No, moze i kiedys trafie na automata, pojezdze, i tez bede mowil
    >> "nigdy wiecej" :-)
    >Możesz nie zdążyć :-) Bo jak zadomowią się elektryki to w ogóle
    >zapomnimy co to skrzynia. Osobiście ciągle czekam na tańszy
    >odpowiednik Volta: silnik spalinowy pracujący jako generator i
    >silniki elektryczne służące do napędu. Takie połączenie pozwala na
    >zasięg taki jak we współczesnych samochodach spalinowych, a
    >jednocześnie ma sporo zalet:
    >- brak przeniesienia napędu - sprzęgła, skrzyni, mechanizmu
    >różnicowego itd. -> niższy koszt produkcji i mniejsza awaryjność

    I pelno elektroniki - moze wyjsc odwrotnie.
    Ja tam na awaryjnosc mechaniki niespecjalnie narzekam :-)

    >- większa efektywność bo silnik pracuje zawsze na optymalnych
    >obrotach -> niższe spalanie

    Ale to mozna osiagnac wyswietlajac kierowcy "zalecany bieg" :-)

    >- odzyskiwanie energii przy hamowaniu -> niższe spalanie
    >- silnik może mieć znacznie mniejszą moc by dać takie samo
    >przyspieszenie i osiągi -> niższy koszt produkcji

    czyli wersja z akumulatorami ...

    >A akumulatorów może być mniej niż w takiej Tesli bo skoro głównym
    >paliwem pozostanie benzyna(lub olej) to akumulator ma tylko gromadzić
    >nadwyżki by generator nie musiał się ciągle włączać i wyłączać i by
    >mieć zapas na rozpędzanie i wyprzedzanie.

    Ale dopiero samochod z duza iloscia akumulatorow ma urok - jezdzisz na
    tanim pradzie zamiast na drogiej benzynie :-)

    J.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: