eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKretynizmy... (było DPF)Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
  • Data: 2015-03-30 14:51:13
    Temat: Re: Kretynizmy... (by?o DPF)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    >>> Hm, marketing to nie jest pojecie amerykanskie ?
    >>Z jednej strony tak, ale z drugiej tam mieszkają znacznie bardziej
    >>świadomi konsumenci którzy głosują nogami i portfelem.
    >> Jakby tak bylo, to by nie bylo 50 kanalow z reklamami, ani Google
    >> by nie powstalo :-)
    >A jednak to tam powstał eBay, Amazon i kilka innych miejsc gdzie
    >konsument może kupić taniej, szybciej i wygodniej, a u nas broni się
    >"sklepików za rogiem".

    No wiesz, tam czesc spoleczenstwa do "sklepu za rogiem" ma 20 mil.
    To w zasadzie nie przeszkadza, skoro kazdy ma samochod :-)

    No i wybor w tym sklepiku ograniczony ...

    >A co do Google - to właśnie świadomi konsumenci wybierali Google
    >zamiast wyszukiwarki na jakimś portalu - bo strona Google pozbawiona
    >wszelkich artykułów i reklam ładowała się szybciej. Sam pamiętam
    >czasy przed-googlowe gdzie najpierw wchodziło się na onet aby tam
    >skorzystać z wyszukiwarki (nie pamiętam już jakiej może altavista?).

    A to nie wiem - z Altavisty mozna przeciez bylo bezposrednio.

    Ale czasy sie zmienily, zobacz z czego google zyje.
    Przeciez nie ze sprzedazy towarow, ktore klient sam sobie wybral :-)

    >> No, moze i kiedys trafie na automata, pojezdze, i tez bede mowil
    >> "nigdy wiecej" :-)
    >Możesz nie zdążyć :-) Bo jak zadomowią się elektryki to w ogóle
    >zapomnimy co to skrzynia. Osobiście ciągle czekam na tańszy
    >odpowiednik Volta: silnik spalinowy pracujący jako generator i
    >silniki elektryczne służące do napędu. Takie połączenie pozwala na
    >zasięg taki jak we współczesnych samochodach spalinowych, a
    >jednocześnie ma sporo zalet:
    >- brak przeniesienia napędu - sprzęgła, skrzyni, mechanizmu
    >różnicowego itd. -> niższy koszt produkcji i mniejsza awaryjność

    I pelno elektroniki - moze wyjsc odwrotnie.
    Ja tam na awaryjnosc mechaniki niespecjalnie narzekam :-)

    >- większa efektywność bo silnik pracuje zawsze na optymalnych
    >obrotach -> niższe spalanie

    Ale to mozna osiagnac wyswietlajac kierowcy "zalecany bieg" :-)

    >- odzyskiwanie energii przy hamowaniu -> niższe spalanie
    >- silnik może mieć znacznie mniejszą moc by dać takie samo
    >przyspieszenie i osiągi -> niższy koszt produkcji

    czyli wersja z akumulatorami ...

    >A akumulatorów może być mniej niż w takiej Tesli bo skoro głównym
    >paliwem pozostanie benzyna(lub olej) to akumulator ma tylko gromadzić
    >nadwyżki by generator nie musiał się ciągle włączać i wyłączać i by
    >mieć zapas na rozpędzanie i wyprzedzanie.

    Ale dopiero samochod z duza iloscia akumulatorow ma urok - jezdzisz na
    tanim pradzie zamiast na drogiej benzynie :-)

    J.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: