  • 11. Data: 2009-04-30 09:39:56
    Temat: Re: Kraków- ciekawa wystawa - polecam
    Od: j...@a...at

    > Oczywiście, że nie, stąd moje pytanie dlaczego coś takiego nie może
    > zawitać do nas.
    >
    > --
    > Mirek

    no tak tym bardziej ze anglicy wala masowo do krakowa - swietny pomysl.

  • 12. Data: 2009-04-30 09:49:16
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):

    > no tak tym bardziej ze anglicy wala masowo do krakowa - swietny pomysl.

    Akurat ci co do nas walą, to nie po to, żeby obejrzeć wystawę z Tate
    Modern, ani tym bardziej jej kopię :-)

    Raczej myślałem o rodzimych amatorach, głodnych dobrej fotografii, czyż
    nie jest ich wystarczająco dużo. Komu by przeszkadzało, że 90% z
    odwiedzających to "nowa fala" cyfrowa?
    Ale chyba jeszcze rynek nie taki duży, niestety.

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2009-04-30 09:51:53
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    j...@a...at pisze:

    > teraz 500 km od krakowa jest wystwa rembrandta tez mi sie nie chce.

    a warto - nie znam konkretnie tej wystawy, ale kiedys pojechalem
    specjalnie do Amsterdamu na wystawe Rembrandta, ponad 8 godzin spedzilem
    przed jego obrazami podpatrujac i podziwiajac przede wszystkim swiatlo
    Jesli wiec jest czas i mozliwosci to akurat polecam fotografom
    zainteresowanie sie wystawą Rembrandta.
    A Salvadora polecam komus zainteresowanemu artystycznymi przetworzeniami
    w Photoshopie.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 14. Data: 2009-04-30 09:52:19
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > O ile dobrze kojarzę, zdarzało ci się również w Krakowie coś
    > wystawiać, więc chyba tym bardziej wypadałoby jednak nie oceniać
    > autorytatywnie czyjejś wystawy nie oglądając jej i na podstawie
    > lektury "faktów w internecie"?

    Nie rozumiem o co Ci chodzi. Jakie to ma znaczenie, że zdarzyło mi się coś
    wystawić?
    Rozmawiamy na temat czyjejś twórczości i jeśli mnie rozum nie myli nie można
    do tego podejść w sposób jaki mi sugerujesz. Czyli, że cos wypada lub nie.
    Idąc Twoim tropem musielibyśmy w ogóle zamilknąć i najwyżej czasem poklepać
    sie po plecach.
    I dla Twojej wiadomości znam te zdjęcia i ich genezę. O faktach w internecie
    wspomniałem odnośnie sugestii że je naginam.

    > A co do samych faktów, to ja np. przeczytałem:
    > "Prezentacja zatytułowana "dom / home" to jedna z odsłon realizowanego
    > od 5 lat projektu dokumentalnego, poświęconego rozmaitym przestrzeniom
    > mieszkalnym."
    > Czyli POWSTAJE od 2003, a nie POWSTAŁ w 2003 - jak byłeś łaskaw
    > sugerować w swej wypowiedzi.

    Widzę że pasja z jaką nie pozwalasz komuś wrazić opini nie pozwala Ci również
    czytać uważnie. Napisałem dokładnie, że ....od początku ich p o w s t a w a n
    i a w 2003 roku..... czyli powstaje a nie powstał, co zgadza się z Twoją
    teorią:)

    A nawiasem mówiąc robimy naszą pogadanką darmową reklamę "ziomalce" więc
    powinieneś być usatysfakcjonowany.

    pozdrawiam
    marek

  • 15. Data: 2009-04-30 10:06:06
    Od: j...@a...at

    On 30 Apr., 11:49, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > Akurat ci co do nas walą, to nie po to, żeby obejrzeć wystawę z Tate
    > Modern, ani tym bardziej jej kopię :-)

    ale gdyby podawano piwo ..

> [...]
    > odwiedzających to "nowa fala" cyfrowa?
    > Ale chyba jeszcze rynek nie taki duży, niestety.

    bylem ostatbnio swiadomie na wystwie fotograficznej przez ok 4 laty w
    zpafie w wawie.
    godzina cze tez poziom zero - taki tytul - o ile pamietam . i powiem
    Ci , nic ciekawego , nic zachwycajacego , nic co mogloby byc dla
    amatora fascynujacego. wyleczylem sie na pare lat. nie odczuwam glodu
    obrazu.
    jesli tak to jest interent. prawdopodobnie zaspakaja on zmysl wzroku
    w dostatecznym stopniu.

    ostatnbio ciekawa wystwe jaka pamietam to byl wlasnie Newton. Jednak
    ciekawa , wiele rzeczy nie znalem wczesniej. To bylo fascynujace
    rowniez z punktu widzenia amatora , choc wlasciwie wowczas nie bralem
    aparatu do reki i nie mylsalem , ze kiedykolwiek kupie jeszcze.

    Owszem sa wysatwki na sciabnach roznych lokali , kawiatni itp ale na
    zasadzie wypelniania dziur.

    Najwieksze wrazenie zrobilo na mnie po raz ostatni zdjecie tutaj tez
    prezentowanej tej zydowskiej malpy.
    Sorry jesli kogos urazilem , ale tak to bylo chyba tutaj tytulowane.
    To byla mocna rzecz.
    Ale to byl bardziej rodzaj akcji przy uzyciu medium jakim jest
    fotografia , niz fotografia sama w sobie.

    Jeszcze jeden pejzaz , jeszcze jeden glodujacy na zdjeciu ?
    Czy tez takie rzeczy jak wroclawskiej awangrady - sa smiertelnie
    nudne

    ale spotkalem tez na onephoto dwa zdjecia ktore zrobily na mnie
    kolosalne wrazenie , szczegolnie jedno z nich. wrecz nieprawdopodobne.
    Nie wiem czy cos lepszego spotkalem w zyciu wczesniej i czy spotkam -
    po co wiec chodzic na wystawy , po co je robic ? Dla satysfakcji ? -
    owszem jesli komus to pomaga zyc niech sie wystwia.

    Wlasciwie kazdy z nas ma w domu permanentna wystawe fotograficzna -
    wsrod milionow zdjec jakie powstaja dzienie na zasadzie przypadku ,
    moze i nieswiadomie dla autora powstaja tez i arcydziela - zas google
    dba o to by je odnalezc.

  • 16. Data: 2009-04-30 11:15:16
    Od: j...@a...at

    On 30 Apr., 11:51, Anjay <g...@i...pl> wrote:

> [...]
    > zainteresowanie sie wystawą Rembrandta.
    > A Salvadora polecam komus zainteresowanemu artystycznymi przetworzeniami

    otoz tam dostalem porazenia artystycznego

    wystwa , surrealizm nastroj swita , cos niezwyklego . za siana
    mieszkal sam mistrz.

    pamietam na dziedzincu tego zamku jakies jego dzielo sztuki - samochod
    skrzyzowany z czyms tam - cos z lat 30 -tych . No sztuka sama w
    sobie , mozg staje.
    i przypadkowo zauwazam scenke , ktrora utkwila mie do dzisiaj w
    pamieci - w kacie dziedzinca na krzesle, zdala od zwiedzajacych
    usiada mloda dziewczyna matka, wyjmuje piers i zaczan ta piersia
    karmic oseska.
    i taka scena - wszedzie avangarda i wydziwiona sztuka , a tu matka jak
    od zarania ludzkosci wykonuje bnajbardziej trywialna i naturalna
    czynnosc , wobec ktorej te cale dziela sztuki wydaly sie czyms
    smiesznym , a wtym otoczeniu wlasnie mama z karmiacym dzieckim u
    piersi w jakims stopniu wskazala na bezszens surrealizmu.

    na Rembrandta warto pojechac , ale ja wole wsiasc do lodki albo do
    szybowca i pobcowac z dzielami sztuki natury.

  • 17. Data: 2009-04-30 11:27:32
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
> [...]
    > wsrod milionow zdjec jakie powstaja dzienie na zasadzie przypadku ,
    > moze i nieswiadomie dla autora powstaja tez i arcydziela - zas google

    Po pierwsze: inaczej ogląda się odbitki w dużym formacie, a inaczej
    pliki na ekranie, podobnie jak czym innym jest film w kinie, a czym
    innym DVD w domu.

    Ja się jeszcze łudzę, że jeśli ktoś się decyduje angażować dobre imię
    galerii, oprawia odbitki i promuje w mediach, to może zatrudnia też
    kuratora z dobrym okiem, który wyłowi z zalewu obrazów coś co mnie zaskoczy.

    --
    Mirek

  • 18. Data: 2009-04-30 11:37:17
    Od: j...@a...at

    On 30 Apr., 13:27, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    > galerii, oprawia odbitki i promuje w mediach, to może zatrudnia też
    > kuratora z dobrym okiem, który wyłowi z zalewu obrazów coś co mnie zaskoczy.

    moze warto pojsc na wystwe zeby zobaczyc dobry brom
    te czernie , ziarno , tego na wydrukach z cyfry nie ma.
    reszte choc w pewnym skrocie przekazuje monitor.

  • 19. Data: 2009-04-30 12:45:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > Po pierwsze: inaczej ogląda się odbitki w dużym formacie, a inaczej
    > pliki na ekranie, podobnie jak czym innym jest film w kinie, a czym
    > innym DVD w domu.

    Ja już z tego wyrosłem - interesuje mnie treść, a tę więcej i wygodniej
    zgłębię z domowego fotela.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 20. Data: 2009-04-30 12:57:06
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Ja już z tego wyrosłem - interesuje mnie treść, a tę więcej i wygodniej
    > zgłębię z domowego fotela.

    W fotelu już i tak za dużo siedzę.
    Wizytę w galerii traktuję jako pretekst do wyjścia z domu, np na
    starówkę, gdzie przy okazji można samemu pofocić. Tego w necie nie
    znajdę. W tym spacerze jest przy okazji więcej "treści" niż same zdjęcia
    (niefotograficznych, choć często fotogenicznych :-) ).

    --
    Mirek